طراحی مرحله 2
دانشجویان در این کلاس با مقولات زیر آشنا خواهند شد: 1- آشنایی با انوع فضا‌های معمارانه مرتبط با بازی‌ها؛ بررسی کاربرد آن‌ها در بازی‌ • Labyrinth • Maze • Rhizome 2- آشنایی با نیاز‌های روایی در طراحی مرحله 3- آشنایی با نیاز‌های صوتی و موسیقایی در طراحی مرحله 4- آشنایی با ساختار مراحل پروسیجرال و از‌پیش‌طراحی‌شده 5- آشنایی با انواع چالش‌ها و ضرب‌آهنگ‌ها 6- آشنایی با طراحی محیط‌های باز و بسته 7- آشنایی با نیاز‌های نوری و جوی مراحل به فراخور ژانر
12
جلسه
تعداد جلسات
1
روز
تعداد جلسات در هفته
2
ساعت
مدت زمان هر جلسه
24
ساعت
مجموع ساعات دوره

نیاز است که دانشجویان پس از آشنایی با مبانی طراحی مرحله در «طراحی مرحله ۱» با مفاهیمی مانند فضا، حرکت،‌ محیط به مثابه روایت و تجربه معمارانه در ساخت مرحله آشنا شوند. آشنایی با این مفاهیم، در کنار مباحثی که از خلال روانشناسی بازی و زیبا‌شناسی بازی مطرح می‌شود می‌تواند دانشجو را در درک بهتر چگونگی طراحی مرحله، نوع چالش‌ها و در نهایتا ایجاد سیلان مناسب در مراحل بازی یاری رساند.

در پایان این دوره ، دانشجو در زمینه استفاده مناسب از عناصر طراحی مراحل برای ایجاد چالش‌های محیطی و دشمن-‌محور، زمینه‌ی محیطی روایی، موقعیت‌های زیبا‌شناختی مناسب به فراخور ژانر مورد نظر مهارت کسب می‌کنند.

نمونه کاری برای این درس یافت نشد
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
هیچ نظری درج نشده است
هیچ سوالی مربوط به این درس وجود ندارد