Digital Painting با رویکرد تصویرسازی
مهمترین هدف این دوره تقویت قدرت تجسم خلاق هنرجویان و افزایش توان تکنیکی آنان در خلق آثار هنری تجسمی است. به این معنی که اگر ایده ای داریم بتوانیم در حداقل زمان ممکن ایده را بدون هیچگونه ترس و در نهایت قدرت تبدیل به اسکچ نموده و به سرعت شکل و فرم صحیح را برایش پیدا کنیم.
24
جلسه
تعداد جلسات
1
روز
تعداد جلسات در هفته
3
ساعت
مدت زمان هر جلسه
72
ساعت
مجموع ساعات دوره

 

  • درباره دوره Digital Painting با رویکرد تصویرسازی

تمامی مباحث دوره ابتدا در قالب تمرینات کارگاهی و میدانی غیر دیجیتال با هنرجویان مرور می شود. عمده مطالعات این بخش با موضوع شناخت صحیح عناصر عینی ، مطالعه دقیق طبیعت و فیگور استوار است. سپس همان مبحث در قالب و شکل دیجیتال مطرح میگردد و طبیعتا در این بخش هدف اصلی ، افزایش توان هنرجو در تکنیک اجرایی است.  البته تکنیکی که بر اساس یک نگرش هدفمند شکل گرفته است و به هنرجو این اجازه را میدهد که به دور از تکرار و کلیشه سازی ، به هنگام مواجهه با هر سوژه ای ، تکنیک متناسب با آن را بکار گیرد.

 

تیترهای کلی عبارتند از :

درک و شناخت ساختار فرم / مبحث نور و رنگ در کانسپت / آشنایی با خط در هنر های دیجیتال / مفاهیم اسکچ و راندو / آشنایی با سطح در هنر های دیجیتال / آشنایی با ارزش گذاری سطوح خاکستری / آشنایی با مفهوم دیزاین سیلوئت / شناخت جنسیت و تکسچر / آشنایی با حجم با محوریت انسان و حیوانات در هنر های دیجیتال / مطالعه خطی فیگوراتیو / مطالعه آناتومی کل بدن / مطالعه و آنالیز خطی چهره و دست انسان / آشنایی با مفاهیم نور و رنگ در کانسپت / آشنایی با نور پردازی بصورت عمومی و ...

 

  • خروجی دوره

هنرجویان در پایان دوره الزاما مباحث مطالعه طراحی سریع از فیگور , مطالعه بلند مدت فیگور و پرتره , طراحی تحلیلی از طبیعت و فضا را بصورت غیر دیجیتال تمرین کرده اند و همچنین روش اسکچ زدن ذهنی و ثبت دقیق ایده را آموخته اند.

 

در مبحث دیجیتال چند مولفه اصلی است که بیشترین حجم تمرینات را به خود اختصاص داده است:

1. مطالعه آثار اساتید تاریخ نقاشی

2. مطالعه بلند مدت فیگور و فضا

3. مطالعه بلند مدت پرتره

4. طراحی لی اوت و ترکیب های پر جزئیات از ایده های شخصی هنرجویان

5. طراحی ذهنی فیگور و فضا (ارتباطات میزانسنی در لی اوت)

6. اجرای رنگی اسکچ های ذکر شده

 

طبیعتا تمامی موارد نام برده در ارزش گذاری نهایی هنرجویان مدنظر خواهد بود. کمیت و نظمی که هنرجو درطول دوره دارد ، تاثیر مثبتی که هنرجو بر دیگر هنرجویان می گذارد و همچنین کیفیت اجرایی آثار ، در انتهای دوره مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

 

 

  • مخاطبین این دوره

مخاطبین اصلی این دوره تصویرگران ، طراحان فعال در تمامی فیلدهای انیمیشن ، نقاشان و طراحان گرافیک ؛ هنرمندان فعال در زمینه کمیک استریپ ، و علاقمندان به مبحث کانسپت آرت خواهند بود.

علی کیانی امین
علی کیانی امین
• مدرس روایتگری بصری ، Digital Painting با رویکرد تصویرسازی / کانسپت آرتیست - تصویرساز
نظر استاد در مورد دوره

بسیاری از فعالان در زمینه تصویرسازی بصورت معمول ، روش هایی یکسان دارند که اغلب اوقات از آن استفاده می کنند و از طرفی دیگر تغییر دادن این سبک و سیاق برایشان دشوار است. یکی از مهمترین اهداف این دوره گسترش دیدگاه های تکنیکی هنرجویان است و این هدف از طریق تجربه تکنیک های گوناگون ( ذغال , آب مرکب , آبرنگ , پاستل و رنگ روغن ) بصورت دیجیتال و غیر دیجیتال ، برای هنرجو حاصل میگردد. اضافه بر این ، تمرینات نورپردازی و اتمسفر نیز مکمل خوبی برای ارتقا نگرش دراماتیک هنرجویان خواهد بود.


portrait study
Untitled
abe sapein
طبیعت بیجان با ذغال دیجیتال
مطالعه رنگ
Digital paint
Digital paint
Digital painting
-
-
Bumpy&Dumpy
مطالعه رنگ - اکریلیک
-
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital painting- photoshop
digital paint-photoshop
محمدامین
Hopeless flames
digital painting- photoshop
waiting moment in the bar
purple mood
I paid
Non-human rights
guided by the light
drawing
Hot Break
نقاشی دیجیتال
Myrna Darby
digital painting- photoshop
fast painting
digital painting
digital painting
digital painting

جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
هیچ نظری درج نشده است
هیچ سوالی مربوط به این درس وجود ندارد