طراحی روایت و شخصیت سازی
دانشجویان با تکیه بر دانش کسب شده در کلاس اسطوره‌شناسی و کهن‌الگو‌های تاریخی و با توجه به نوع روایت، شخصیت‌‌های مرتبط را به فراخور ژانر هدف ساخته، توسعه داده و پرداخت خواهند کرد.
12
جلسه
تعداد جلسات
1
روز
تعداد جلسات در هفته
1:30
ساعت
مدت زمان هر جلسه
18
ساعت
مجموع ساعات دوره

در این کلاس دانشجویان با ساختار روایی در بازی‌ها، انواع آنها و کاربرد‌ آن‌ها به فراخور ژانر‌های بازی، آشنا خواهند شد. همچنین، از خلال تحلیل و بررسی برخی از مهم‌ترین شخصیت‌های خلق شده در بازی‌ها با شخصیت‌ها به لحاظ تیپ‌شناسی آشنا شده و در انتها بر اساس آموخته‌هایشان روایاتی را با شخصیت‌های هماهنگ با نوع روایی مورد نظرشان طراحی و آماده می‌کنند.

 

عناوین اصلی این کلاس به شرح ذیل است:
1- آشنایی با ساختار‌های روایی در انواع بازی‌ها بصورت کلی


2- آشنایی با انواع روایی در بازی‌ها | شامل:

  • روایت‌های شخصیت محور
  • روایت‌های پیرنگ محور
  • روایت‌های کنش محور
  • روایت‌های محیط محور


3- آشنایی با انواع شخصیت‌های روایی و تیپ‌های روانشناختی


4- طراحی روایت و خلق شخصیت‌هایی هماهنگ با نوع روایت


۵- آشنایی با چگونگی پیوند روایت و روند بازی | شامل:

  • زمان و تنش در روایت
  • چگونگی ایجاد Contrast در روایت
  • مساله Exposition

 

در پایان این دوره ، دانشجو در زمینه فهم و خلق روایت، شخصیت‌های و درهم تنیدن روایت با روند بازی مهارت کسب کرده و می تواند با توجه به ژانر هدف نوع روایت مورد نظر را انتخاب کرده، توسعه داده و پرداخت کند.

 

این کلاس ابتدا به شکلی نظری و تحلیلی پیش می‌رود ولی از جلسات سوم یا چهارم وارد فاز عملی شده، و دانشجویان میبایست به تمرین ساخت و پرداخت روایت بپردازند.

 

نمونه کاری برای این درس یافت نشد
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
هیچ نظری درج نشده است
هیچ سوالی مربوط به این درس وجود ندارد