مبانی بازی سازی
هدف از برگزاری این کلاس آشنا‌شدن کلی دانشجویان با روند تولید بازی، آشنایی با ساختار تیم‌های بازی‌سازی و نقش‌های مختلف افراد در آن است.
12
جلسه
تعداد جلسات
1
روز
تعداد جلسات در هفته
1:30
ساعت
مدت زمان هر جلسه
18
ساعت
مجموع ساعات دوره

دانشجویان در این کلاس با مقولات زیر به خوبی آشنا خواهند شد:


1- pre-production

  •  جمع‌آوری منابع بصری (Pre Visualization)   ‌Brainstorming (مختص به مباحث مربوط به طراحی)
  •  سند‌سازی اولیه طراحی بازی (GDD) که شامل موارد ذیل است:
  • جهان بازی (Setting)
  • داستان بازی (Story Arc)
  • مکانیک‌های اصلی (Core Mechanics)
  • شخصیت یا شخصیت‌های قابل بازی و غیر قابل بازی (PCs and NPCs)
  • حرکت و کنترل‌های شخصیت بازی
  • سند‌سازی اولیه طراحی مرحله ( (LDD:
  • سیلان مرحله (Level Flow)
  • سند‌سازی اولیه برای طراحی دوربین و ابزار‌های مورد نیازی که نیاز است به موتور بازی اضافه شود (CDD)
  • صحبت‌های مقدماتی برای ایجاد بستر فنی بازی (Technical Preparation)
  • تعیین ساختار‌های فنی شبکه در صورت نیاز (Network side)
  • Character Moves and Navigation
  • Camera Tools
  • Technical Documents
  • مشخص کردن چالش‌ها طراحی (Prototyping)
  •  تخمین در رابطه با حجم و اندازی محتوای هنری
  • تعیین محدوده‌های زمانی برای فاز تولید

2- Production

  • بخش هنری (Art Department)
  • Concepts
  • Modelling
  • Texturing
  • Assets and Props
  • Animations
  • Camera Aesthetic
  • Narrative Assets and Props (تعیین نیاز‌های روایی و برنامه‌ریزی برای تولید محتوای روایی)
  • بخش طراحی (Design Department)
  • Gameplay Programing
  • نهایی‌کردن مکانیک‌های اصلی و برپایی آنها ( Core Mechanics finalization and setup)
  • استفاده از مکانیک‌های موقتی در صورت مشکل شبهات درباره تصمیمات طراحی (Placeholder Functions)
  • طراحی مرحله و نیاز‌های آن در ارتباط با بخش هنری و فنی ( Level Design Setup and Requirements)
  • نیاز‌های هوش مصنوعی (AI Requirements)
  • طراحی واسط کاربری (UI and HUD Design)
  • طراحی نوع بازخورد‌های مورد نیاز در طول روند‌بازی و همچنین واسط کاربری (Feedback Design)
  • بخش فنی (Technical Department)
  • Gameplay programing and system
  • AI
  • Narrative
  • Enemy Behavior
  • Animation
  • Technical Art
  • Level Design and Programing
  •   نسخه‌ی Alpha و نیاز‌های آن
  • نسخه‌ی Beta و نیاز‌های آن

3- Post- Production

  •  Polishes and Debugs


در پایان این کلاس، دانشجو با چالش‌ها‌، روند صحیح تولید، موانع فنی و چگونگی تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی روند تولید به شکلی کلی آشنا شده و مهارت کسب می‌کند و همچنین آماده بکارگیری آموخته‌های خود بصورت عملی خواهد شد.

 

این کلاس بصورت کامل تئوری بوده و فعالیت عملی در آن صورت نمی‌گیرید.

 

نمونه کاری برای این درس یافت نشد
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
هیچ نظری درج نشده است
هیچ سوالی مربوط به این درس وجود ندارد