آخرین رویداد ها
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار

به‌زودی رشته جدید "طراحی پیشرفته بازی" مدرسه اینورس، که با همکاری شرکت بازی‌سازی فن‌افزار طراحی شده است، طی جلسه‌ای در مدرسه اینورس معرفی خواهد شد. در این جلسه موسسین دو مجموعه و مدرسین رشته حضور داشته و علاوه بر اعلام جزئیات رشته و عناوین درسی، در ...

پنجشنبه
23
آذر

16:00 الی 17:00

مدرسه اینورس

رایگان


به‌زودی رشته جدید "Game Design" مدرسه اینورس، که با همکاری شرکت بازی‌سازی فن‌افزار طراحی شده است، طی جلسه‌ای  در مدرسه اینورس معرفی خواهد شد. در این جلسه موسسین دو مجموعه و مدرسین رشته حضور داشته و علاوه بر اعلام جزئیات رشته و عناوین درسی، در مورد اهداف این رشته و نحوه برگزاری آن توضیحات مفصلی را ارائه خواهند کرد.

 

این رشته نخستین دوره آموزشی پیشرفته بازی‌سازی کشور است که با طرح درس آموزشی خود، تلاش بر کمک به تولید بازی‌های رایانه‌ای نوآورانه، با کیفیت و شاخص برای ارائه به بازار دارد. پس از اتمام این رشته، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروه‌های بازی‌سازی مستقلی با هدف تولید مستمر بازی، توسط دانشجویان و با پشتیبانی دومجموعه اینورس و فن‌افزار شکل خواهد گرفت. بنابراین، تمامی تمرکز این رشته بر روی آموزش چگونگی تولید و نشر بازی خواهد بود.

 

مباحث آموزشی این رشته صرفاً برنامه‌نویسی یا بخش هنری بازی‌سازی نبوده و قسمت قابل توجهی از آن به طراحی بازی اختصاص خواهد یافت. از همین‌رو مخاطبان آن هنرمندان، برنامه‌نویسان، علاقمندان به بازی‌سازی و افرادی که تاکنون تجربه‌های کوچکی در ساخت و طراحی بازی داشته‌اند، هستند.

 

با شکل‌گیری این رشته، مجموعه‌ای با عنوان  INVERSE Gamesایجاد شده که شرکای تجاری آن، مدرسه اینورس، نخستین و بزرگترین مدرسه هنرهای دیجیتال در ایران و فن‌افزار، شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین شرکت بازی‌سازی ایرانی در عرصه بین‌المللی هستند.

 

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات شرکت فن‌افزار می‌توان به بازی‌های گرشاسب (گرز ثریت)، گرشاسب (راز اژدها)، شمشیر تاریکی، شمشیر تاریکی (آخرین جنگاور)، فرزندان مورتا و حماسه پادشاهان اشاره کرد. خلاصه‌ای از عناوین کسب شده توسط فن‌افزار در عرصه بین‌المللی و داخلی به شرح ذیل است:

  • سازنده اولین بازی بین‌المللی (صادر شده) ایران.
  • سازنده پرفروش‌ترین بازی نسخه PC ایرانی (بیش از 250 هزار نسخه)
  • کسب عناوین محصول برجسته و برگزیده نمایشگاه‌های داخلی (جشنواره رسانه‌های دیجیتال) سه دوره متوالی.
  • کسب دیپلم افتخار بهترین بازی سال از اولین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران - اردیبهشت 1390.
  • کسب تندیس‌های بهترین اثر از دیدگاه فنی، هنری، گیم‌پلی و موسیقی از اولین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران - اردیبشهت 1390.
  •  کسب تندیس ITA جایزه فناوری ایران بهترین بازی رایانه‌ای سال - اسفند 1389.
  •  کسب لوح بهترین بازی از جشنواره ستاره‌های فناوری – اسفند 1389.
  •  کسب تندیس و لوح افتخار رتبه اول در بخش بازی‌های رایانه‌ای چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از جایگاه فنی و هنری – مهر 1389.
  • کسب لوح محصول نوآورانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال.
  • انتخاب بازی "شمشیر تاریکی" به عنوان برگزیده سردبیران اپل  (AppStore Editor’s Choice)
  • انتخاب بازی "شمشیر تاریکی" به عنوان بازی مورد علاقه سردبیران گوگل پلی (Google Play Favorite Games)
  • انتخاب بازی "شمشیر تاریکی" به عنوان بازی نوآورانه در فروشگاه اپل (AppStore Innovative Gameplay)
  • قرار گرفتن در لیست بهترین بازی‌های سکوبازی اپل  (Best Platformers)
  • تولید اولین بازی غیر رایگان با یک تیم ایرانی بر روی AppStore
  • انتخاب بازی "شمشیر تاریکی" به عنوان بهترین بازی موبایل سال
  • انتخاب بازی "شمشیر تاریکی (آخرین جنگاور)" به عنوان بهترین بازی اکشن
  • کسب غزال زرین بهترین دستاورد فنی و بهترین طراحی بازی برای بازی "شمشیر تاریکی"
  • کسب غزال زرین بهترین بازی سال، بهترین دستاورد هنری و بهترین صدا، برای بازی "شمشیر تاریکی (آخرین جنگاور)"
  • سازنده اولین بازی تولید شده توسط یک تیم ایرانی که در هفته‌ اول ارائه، از طرف Apple به عنوان بازی برگزیده انتخاب شده است.
  • سازنده اولین بازی تولید شده توسط یک تیم ایرانی که شاخص Metacritics آن بالای 8 است.
  • دریافت‌کننده بیش از بیست هزار رای پنج ستاره از کاربران Google Play

 

معارفه نام برده در روز پنجشنبه، 23 آذر با حضور خبرنگاران و فعالان صنعت گیم در محل مدرسه اینورس برگزار خواهد شد.

 

 

آدرس محل برگزاری: تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خیابان نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن‌بست اول (سمت راست)، پلاک 36


درصورتی که علاقمند به شرکت در این جلسه معرفی رشته هستید، با توجه به محدود‌بودن ظرفیت، در اولین زمان ممکن با آموزشگاه به شماره 22702717 تماس گرفته و صندلی خود را رزرو کنید. حضور در این جلسه برای تمامی علاقمندان آزاد و رایگان خواهد بود.

گزارش برگزاری رویداد
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار
جلسه معرفی رشته Game Design مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار

معارفه‌ی رشته جدید "Game Design" مدرسه اینورس، روز پنجشنبه، بیست و سوم آذر ماه 96، با حضور جمع کثیری از علاقمندان، در محل مدرسه برگزار شد.

 

 علیرضا ‌اردوبادی‌ مدیر و موسس مدرسه در ابتدای این مراسم‌ گفت: از 9‌سال پیش فعالیت خود را به عنوان نخستین مدرسه‌ی هنرهای دیجیتال ایران آغاز کرده و به مرور زمان تلاش کردیم که مدرسه را از هنرهای دیجیتالی به هنرهای دیگر تامین دهیم. خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت اینورس هستیم، چرا که، اینورس توانسته به مدرسه‌ی هنر و دیزاینی تبدیل شود که هنرهای دیجیتال تنها بخشی از آن را در بر می‌گیرد.

 

وی با اشاره به آغاز کار تیم اینورس با شرکت فن‌افزار گفت: از آنجا که خودِ هنر دیجیتال یک مقوله بین رشته‌ای است و این مقوله تمامی درس‌ها و مطالب بین رشته‌ای را در بر می‌گیرد، بازی‌سازی نیز ذاتاً بین رشته‌ای و از یک بخش هنر و فنی تشکیل شده، تصمیم گرفتیم که برای اجرایی‌شدن آن، کار تیمی خود با فن افزار را آغاز کنیم.

 

اردوبادی افزود: البته دراوایل آغاز به کار مدرسه اینورس، درخواست‌های زیادی در رابطه با برگزار‌کردن چنین دوره‌ای داشتیم و حتی پیش از این در زمینه بازی‌سازی، به دفعات دوره‌ها و ورکشاپ‌هایی برگزار کردیم. یکی از این دوره‌ها، Kinematika دوره‌ی تخصصی انیمیشن در گیم بود که دوره موفقی بود. بطوریکه اکثر مدرسین و هنرجویان پس از گذراندن این دوره به خارج از کشور رفتند و افراد زیادی نیز در ایران بصورت جدی کار شان را با هدف تولید بازی ادامه دادند.

 

وی در ادامه گفت: دوره‌ دیگری که پیش از این برگزار شد، مدل‌سازی بود که تنها مختص بازی بود. در کنار این دوره‌ها، ورکشاپ‌های متعدد‌ی نیز برگزار کردیم که در زمینه‌های مختلف به نوعی درباره بازی، تحلیل بازی و ماجراهای متفاوت بودند. 

 

مدیر و موسس اینورس تصریح کرد: از دیر باز به دنبال پیدا‌کردن گروهی بودیم که هم فکر با اینورس باشد و بتواند به بخش صنعت و فروش اهمیت‌ دهد، چرا که، این موضوع برای اینورس بسیار مهم و اساسی بود.

 

 وی افزود: به مرور زمان با توجه به تجربیات و مطالعات فراوان تصمیم گرفتیم، این بخش مهم یعنی طراحی بازی را که هم از لحاظ صنعتی و هم از لحاظ فروش محصول در بازار می‌تواند پشتوانه‌ی خوبی برای اشتغال‌زایی باشد را در اینورس آغاز کنیم. نتیجه این بررسی، شروع همکاری با شرکت فن افزار بود، شرکتی که دارای پتانسیل های خوب و موفقی بوده و در تولید و فروش محصولات در خارج از ایران نفوذ خاصی دارد.

 

اردوبادی نقش همکاری اینورس با فن‌افزار را در موفقیت بازار کار مهم دانست و گفت: بسیار خرسندم که این دوره از آموزشی را با سیستم پشتیبانی و تخصصی اینورس در آموزش و با بکارگیری تخصص فنی شرکت فن‌افزار در تولید بازی آغاز می‌کنیم تا بتوانیم تحول نوینی را برای آیندگان، رقم بزنیم.

 

وی گفت: تولد مجموعه Inverse Games ، نتیجه این کار تیمی است. هدف ما اشتغال‌زایی برای هنرجویان پس از اتمام دوره، تشویق و حمایتشان در راستای شکل‌دادن گروه‌های بازی‌سازی حرفه‌ای برای تولید محصولات خود و همچنین ایجاد فضاهایی برای تولید کارشان به بازار است.

 

مدیر و موسس اینورس درخاتمه گفت: ما تیم موفقی خواهیم بود. چرا که هدف ما، حمایت و آموزش این نسل در جهت تاثیر نسل آموزش دیده به نسل‌های بعدی است. چگونه فکر‌کردن برای ما مهم است نه تجربه در Game. مدرسه اینورس و شرکت فن‌افزار با همکاری یکدیگر و با توجه به ارتباطات و شناخت از بازار هدف در خارج از ایران، در جهت فروش محصولات به بازار، موفق خواهند شد.  

 

امیر‌حسین فصیحی، مدیر عامل شرکت فن‌افزار در ادامه این نشست، با اشاره به سابقه فعالیت شرکت فن‌افزار گفت: کار را از سال 82 با‌ تولید نرم‌افزار شروع و از سال 85 بازی‌سازی را به شکل آزمایشی با یک تیم کوچک آغاز کردیم. پس از آن به مرور زمان، تولید و هم بازی سازی را ادامه داده و شرکت را روز به روز بزرگ و بزرگتر کردیم. امروز شرکت فن‌افزار تنها بازی‌سازی را انجام می‌دهد.

 

فصیحی در ادامه افزود: در ایران، بازی‌سازی از ده سال پیش تاکنون جدی‌تر شده اما آموزش بازی‌سازی رشد زیادی نکرده است. در سال‌های گذشته، افراد زیادی از طریق ایمیل پیگیر ارتباط با ما بودند. اعضاء‌ تیم ما نیز هرطور که ممکن بود، به شکل انفرادی، کارگاه‌های آموزشی خود را برگزار می‌کردند. نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که برای حل کردن این مشکل و ادامه این راه، نیاز به بررسی بیشتر‌ی خواهیم داشت.

 

وی افزود: بررسی‌ها و مطالعات فراوان از سوی ما و همچنین اینورس، ما را به سوی یکدیگر کشاند و نتیجه‌اش آغاز یک کار تیمی شد. امروز روز معارفه رشته جدید "Game Design" مدرسه اینورس، با شرکت بازی‌سازی فن‌افزار است و ما خرسندیم که در این معارفه به عنوان یک تیم مشارکت داریم.

 

مدیر عامل شرکت فن‌افزار گفت: تمام آنچه که برای این دوره طراحی شده نتیجه تجربه‌ی ده ساله ما در بازی‌سازی و تجربه همه‌ی گروه‌ما در زمینه آموزش در فضاهای گوناگون بوده و با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم مشکلات چه بوده و چه چیز می‌تواند برون‌سازی شود؛ آن هم برای قشری مانند دانشجویان که هم‌اکنون در ایران علاقمند به کار هستند.

 

فصیحی با اشاره به انتخاب اینورس گفت: بنابراین بر آن شدیم، که برآیند این کار را در کنار آموزشگاهی ‌که رزومه جدی دارد دنبال کنیم. چرا که این انتخاب برای ما بسیار مهم و ضروری است. اینورس را انتخاب کردیم، چرا که این موسسه با سابقه 9 ساله خود توانسته است در زمینه هنر شناخته شده و جدی، موثر و موفق عمل کند.

 

وی در خاتمه گفت: ما می‌توانیم این دو، یعنی شرکت فن‌افزار و مدرسه اینورس راکنار هم بگذاریم و با یک کار تیمی موثر، دوره جدیدی را آغاز کنیم.طبیعتاً، باز هم باید بهتر باشد همه چیز همیشه باید بهتر باشد. چرا که این بحث، بحث تجربه صنعتی و آموزشی است که در کنار ساختار مدرسه هنرهای دیجیتال اینورس می‌تواند کمک کند.