معارفه رشته «طراحی گرافیک»

معارفه رشته «طراحی گرافیک»

«گرافیک دیزاین» یکی از پررنگ ترین بخش‌های هنری است که در عین حال نیاز به تفکر سیستماتیک و مهندسی دارد. در هر سال هزاران نفر در ایران وارد این رشته می شوند تا دیزاینر شوند، اما در نهایت عمده این افراد با عنوان «هنرمند» از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

معارفه

توضیحات رویداد


«گرافیک دیزاین» یکی از پررنگ ترین بخش‌های هنری است که در عین حال نیاز به تفکر سیستماتیک و مهندسی دارد. در هر سال هزاران نفر در ایران وارد این رشته می شوند تا دیزاینر شوند، اما در نهایت عمده این افراد با عنوان «هنرمند» از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.


یکی از بزرگترین معضلات صنعت تبلیغات که عملا هر شرکت، سازمانی و مجموعه‌ای با آن درگیر هستند، اثربخشی و بازاریابی است. جدا از اینکه بازاریابی خود به تنهایی مقوله‌ای جداست؛ اما در بسیاری از موارد در بخش دیزاین مشکلاتی اساسی وجود دارد و آن مشکل این است که «طرح» نمی‌فروشد! یا به عبارتی «کار نمی‌کند».


البته بسیاری از طراحان این موضوع را به گردن بازار می‌اندازند، اما واقعیت این است که بیشتر این افراد، برای رسیدن به یک «طرح مناسب» پروسه دیزاین را طی نمی‌کنند و در نهایت، سلیقه فردی بر نیاز واقعی کسب و کار سایه می‌اندازد. این روزها در سیستم آموزشی هنر و دیزاین، جای خالی شناخت پتانسیل‌های فردی افراد در گرافیک و آموزش توام با پرورش خلاقیت و دید بصری بیشتر از همیشه احساس می‌شود. چرا که فعالیت در عرصه‌های هنری نیازمند خلاقیت و داشتن دانش به‌روز هنری است.


همچنین با توجه به حجم بالای فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک، انتظار می‌رود تا نیروی کار خلاق و حرفه‌ای در این رشته بیشتر از همیشه فعال و پویا باشد اما واقعیت بازار کار چیز دیگریست و بسیاری از شرکت‌ها، نیروهای کارآزموده‌ای پیدا نمی‌کنند.


 «طراحی گرافیک» سال‌هاست که به عنوان یک رشته هنری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و همین تکرار مبانی و اصول در یک سیستم و چه بسا توسط اساتید ناآشنا با تغییرات هر روزه این رشته، علاقه‌مندان به این حیطه هنر را عملا درگیر مباحث راکد گذشته می‌کند و افق نگاه آنها را محدود می‌سازد. علاوه بر این طولانی بودن دوره دانشگاهی این رشته به مدت چهارسال با ارائه دروس تکراری و یا غیرکاربردی باعث خسته شدن ذهن هنرجویان و از بین بردن دید خلاقانه آنها و دغدغه طراحی می‌شود.


رشته طراحی گرافیک مدرسه اینورس، با ساختاری کارآمد و به‌روز، تلاش دارد تا با برگزاری این رشته در مدت زمانی یک ساله و تدریس دروس پایه همراه با مباحث و نگاهی نو، فرصتی را برای هنرجویان فراهم آورد تا در مدت زمانی کمتر آموزش ببینند و آماده ورود به بازار کار شوند. 


علاقه‌مندان به شرکت در این رشته پس از مصاحبه می‌توانند به عنوان هنرجو در این رشته تحصیل کنند. ثبت‌نام در این رشته برای تمامی علاقه‌مندان به این حوزه و همچنین دانشجویان فعلی رشته گرافیک در دانشگاه‌ها و البته کسانی که رشته طراحی گرافیک اینورس را به جای دانشگاه برای تحصیل انتخاب می‌کنند، میسر است.


معارفه رشته «طراحی گرافیک» مدرسه اینورس، در تاریخ 7 شهریور 98 از ساعت 18 الی 19 در مدرسه اینورس با حضور منتور این رشته برگزار می‌شود.

زمان برگزاری
پنجشنبه 7 شهریور 98
18:00 - 19:00
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶