پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
اطلاع‌رسانی مدرسه اینورس در خصوص چگونگی تشکیل کلاس‌ها تا پایان سال 98

اطلاع‌رسانی مدرسه اینورس در خصوص چگونگی تشکیل کلاس‌ها تا پایان سال 98

پنجشنبه 8 اسفند 98

با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کلاس‌های حضوری مدرسه اینورس تا پایان سال تشکیل نمی‌شود. اما برای تداوم فضای آموزشی و جلوگیری از وقفه در کلاس‌ها، با توجه به مشورت‌های صورت گرفته با مدرسان و کادر آموزشی، در روزهای باقی مانده تا پایان سال، اغلب کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و با کیفیت و استاندارد مدرسه اینورس برگزار می‌شود.



  • با توجه به ماهیت دوره‌ها و کلاس‌ها تعدادی از آن‌ها به صورت Live Webinar برگزار می‌شود. در این نوع کلاس‌ها، شما به صورت زنده و در همان ساعت و روز، از طریق اینترنت و تماس ویدئویی در محیط کلاس حضور دارید.
     
     
  • تعدادی دیگر به صورت ویدئوهای از پیش ضبط شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. 
     
    در این نوع کلاس‌ها، ویدئو در دسترس شما بوده و می‌توانید با Download ویدئو، در همه لحظات از محتوای آموزشی بهره ببرید. همچنین مدرسان نیز از طریق گروه‌های تلگرامی پشتیبانی کامل‌تری از کلاس‌ها داشته و به هنرجویان کمک می‌کنند.
     
     
  • دوره‌هایی که ماهیتشان کاملاً عملی است (مانند طراحی، مجسمه‌سازی و ...) به سال جدید موکول می‌شوند.
     
    برگزاری چنین دوره‌هایی به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر نبوده، بنابراین جلسات باقی‌مانده از این کلاس‌ها کنسل شده و جبرانی آن‌ها در سال جدید برگزار می‌شود. البته امکان دارد این کلاس‌ها در روزهای تعطیل رسمی (جمعه، شهادت، ولادت و ...) و در محلی دیگر برگزار شود که نیاز به همکاری هرچه بیش‌تر هنرجویان دارد.


برخی نکات قابل توجه در خصوص تصمیمات بالا:

شرایط به وجود آمده شرایطی بحرانی است و تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. همه باید دست به دست هم داده تا این بحران را پشت سر بگذاریم. طبیعتاً در شرایط بحرانی روال‌های ثابت بهم می‌ریزد. اما اینورس تمام سعی خود را به کار گرفته تا کمترین آسیب به فرآیند آموزشی هنرجویان وارد شود.


برای کنترل این بیماری و حفظ امنیت دانشجویان در سراسر جهان، موسسات آموزشی بزرگی مانند دانشگاه نیویورک در فلورانس ایتالیا و شانگهای چین، دانشگاه یوتا در اینچئون کره، دانشگاه ایالتی نیویورک در اینچئون، مدارس هونگ کونگ و ژاپن و ... اقدام به تعطیلی کلاس‌های حضوری و ایجاد سازکار آموزش غیر حضوری در این مدت کرده‌اند. 


ایران نیز با توجه به شیوع فراگیر این بیماری در آن، از این روند مستثنی نیست. طبق مدیریت وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مدارس دولتی از طریق صدا و سیما و دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی از طریق آموزش از راه دور در حال ادامه روند آموزشی خود هستند. همچنین موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها نیز در حال ایجاد این ساز و کار برای دانشجویان خود هستند. 


مدرسه اینورس نیز خود را متعهد به ارائه آموزش با کیفیت می‌داند و تحت هر شرایطی به تعهدات خود پایبند است. به همین دلیل، مدرسه اینورس نیز همگام با دیگر موسسات آموزشی داخل و خارج از ایران -تا سپری شدن این بحران- آموزش غیر حضوری را جایگزین آموزش حضوری خواهد کرد. 


بسیاری از هنرجویان مدرسه اینورس برای گذراندن دوره‌های آموزشی و رسیدن به مهارت موردنظرشان برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین وقفه طولانی در آموزش  باعث فراموشی مطالب شده و عملاً ادامه آموزش را پس از یک ماه بی‌نتیجه می‌کند.

به همین دلیل تعهد ما شروع و پایان دوره‌ها در زمان مشخص است. تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با حفظ این زمانبندی از طریق برگزاری چند جلسه به صورت غیرحضوری به این هدف پایبند باشیم و باعث تغییر در برنامه‌ریزی هنرجویان نشویم.


تغییر روش آموزشی از حضوری به غیرحضوری فقط برای چندین جلسه (یعنی بخش کوچکی از دوره) اتفاق می‌افتد و بعد از بازگشت به شرایط طبیعی، مابقی دوره طبق روال حضوری سابق برگزار می‌شود.


مدرسان مدرسه اینورس نیز در این مدت کوتاه بیش از پیش همراه هنرجویان هستند و زمان بیشتری را برای آموزش، راهنمایی و حل مشکلات آموزشی آن‌ها در نظر می‌گیرند. همچنین برای هنرجویانی که دوره‌شان تا اسفند ماه پایان می‌یابد یک جلسه اضافه برای رفع اشکال حضوری برگزار خواهد شد. 

مسئولین واحد آموزش مدرسه اینورس در چند روز گذشته در حال برنامه‌ریزی نحوه برگزاری کلاس‌ها تا پایان سال بوده‌اند. از تمامی هنرجویان مدرسه درخواست می‌کنیم که با صبر و شکیبایی منتظر اطلاع رسانی کامل واحد آموزش در این خصوص باشند. 


اطلاعات بیش‌تر درباره برنامه‌ریزی دوره‌ها از طریق واحد آموزش مدرسه اینورس تا شنبه شب اعلام می‌شود.


جزئیات بیش‌تر را در ویدئوی زیر ببینید.