معارفه دوره «طراحی لباس مردانه»

معارفه دوره «طراحی لباس مردانه»

در گذشته مد مردان اغلب زیرسایه مد زنان بود. اگر به تاریخچه مد نگاهی بیندازید گستره و تنوع پوشاک زنان بسیار بیشتر از مردان است.

معارفه

توضیحات رویداد

در گذشته مد مردان اغلب زیرسایه مد زنان بود. اگر به تاریخچه مد نگاهی بیندازید گستره و تنوع پوشاک زنان بسیار بیشتر از مردان است. بخشی از این تفاوت به فرهنگ و تاریخچه هر جامعه برمی‌گردد. در فرهنگ‌های مختلف توجه‌نکردن به ظاهر، یکی از باورهای عمومی درباره مردان بوده است. باورهایی ازین دست باعث شده تا مد مردان با سرعت کمتری نسبت به مد زنان حرکت کند و تنوع لباس‌های مردانه در مقایسه با لباس‌های زنانه محدودتر باشد. اما در سال‌های اخیر به‌خاطر تغییرات گسترده فرهنگ و شکل‌گیری باورهای برابری جنسیتی، تلاش شده تا مد مردان هم همسنگ مد زنان، پیشرو باشد.


این تغییرات در ایران هم کم‌وبیش صورت گرفته است. شاید تا همین یک دهه پیش طراحی لباس مردانه در ایران فقط به‌معنی دوخت یک کت‌وشلوار بود، اما این روزها به‌واسطه تغییرات جامعه و سلیقه مردم، تنوع پوشش در مردان هم مثل زنان تبدیل به بخشی از سلیقه بصری آنان شده است. علاوه بر این کار طراحان لباس در ایران چندسالی است که بیش از پیش رونق گرفته. بالارفتن تعداد کانسپت استورها هم گواه همین مدعا است. در حوزه طراحی لباس مردانه هم برندهای مطرحی در حال کارند اما تاکنون فقط توانسته‌اند پاسخ‌گوی بخش کوچکی از بازار باشند. ازاین‌رو طراحی لباس مردانه در ایران بازار بسیار بکری است که فرصت‌های فراوانی برای شروع کار در اختیار می‌گذارد.


دوره «طراحی لباس مردانه» مدرسه فشن اینورس، به هنرجویان این امکان را می‌دهد تا پس گذراندن آن بتوانند طراحی یک کالکشن لباس را شروع کنند. در این دوره هنرجویان ابتدا با روش اصولی در انتخاب کانسپت آشنا می‌شوند. پس از آن اصول تحقیق درمورد کانسپت را فرا می‌گیرند و در تحلیل و استخراج اطلاعات لازم مهارت کسب می‌کنند. آن‌ها در ادامه اصول طراحی لوک و کالکشن را برای طراحی یک کپسول کالکشن یاد می‌گیرند و چند لوک از کالکشنی که طراحی کرده‌اند را آماده می‌کنند.


مدرس این دوره جعفر شریعت است. او دانشجوی برتر IED Milano و کاندید Vogue Talent در سال ۲۰۱۶ بوده است و تاکنون فعالیت‌های بسیاری را در این زمینه داشته است؛ فعالیت‌هایی همچون همکاری با مجله‌های مد Vogue Italia، Kaltblut Magazine و شرکت در هفته مد Pitti Immagine Uomo. مخاطبان این دوره دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته طراحی لباس و رشته‌های مرتبط هستند. این دوره همچنین شروع خوبی برای علاقه‌مندان به طراحی لباس و هنرجویان هنرستان‌ها است.


شما با شرکت در این معارفه از زبان مدرس با مباحثی که در دوره مطرح خواهد شد، آشنا می‌شوید. شرکت در این معارفه برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. اگر مایل به شرکت در معارفه دوره «طراحی لباس مردانه» هستید، بر روی گزینه مربوطه در قسمت بالا کلیک کنید.

زمان برگزاری
پنجشنبه 7 شهریور 98
16:00 - 17:00
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶
ارائه دهندگان این رویداد
جعفر شریعت
جعفر شریعت
طراحی لباس
مشاهده رزومه