کارگاه ۴روزه «برنامه نویسی خلاق بر بستر وب با p5.js»

کارگاه ۴روزه «برنامه نویسی خلاق بر بستر وب با p5.js»

۴روزه «برنامه نویسی خلاق بر بستر وب با p5.js» Creative Coding یا برنامه‌نویسی خلاقانه، خلق هنر، ایجاد تصاویر خلاقانه و هنر تعاملی با استفاده از برنامه‌نویسی و کدنویسی است. اگرچه استفاده از برنامه‌نویسی در خلق هنر از دهه 60 میلادی مرسوم است، اما استفاده از آن در سال‌های اخیر در سرگرمی، Art Installation، Projection Mapping، صدا، تبلیغات، تولید Prototype و ... بسیار فراگیر شده است. امروز با برنامه‌نویسی و توسعه کدها می‌توان آثار هنری خیره‌کننده‌ای خلق کرد و نتایج مسحورکننده‌ای را پدیدار کرد. اهمیت یادگیری این حیطه، روز به روز بیش از پیش شده و باعث شده خلأ حضور نیروی متخصص در بازار حس شود. مدرسه اینورس با درک این نیاز کارگاه ۴روزه «برنامه‌نویسی خلاق برای وب با p5.js» را برای این منظور تدارک دیده است. این کارگاه 4روزه با آموزش مقدماتی برنامه‌نویسی با زبان JavaScript آغاز می‌شود. پس از آن هنرجویان به کسب مهارت در وب می‌پردازند. سپس p5.js، مورد معرفی قرار گرفته و بر برنامه‌نویسی خلاق تمرکز می‌شود. در ادامه کار، فعالیت بر الگوریتم‌های بصری به صورت جدی‌تر دنبال شده و محتواهای مصور متحرک و جذاب ایجاد می‌شود.

کارگاه

توضیحات رویداد

کارگاه ۴روزه «برنامه‌نویسی خلاق بر بستر وب با p5.js»

Creative Coding یا برنامه‌نویسی خلاقانه، خلق هنر، ایجاد تصاویر خلاقانه و هنر تعاملی با استفاده از برنامه‌نویسی و کدنویسی است.  اگرچه استفاده از برنامه‌نویسی در خلق هنر از دهه 60 میلادی مرسوم است، اما استفاده از آن در سال‌های اخیر در سرگرمی، Art Installation، Projection Mapping، صدا، تبلیغات، تولید Prototype و ... بسیار فراگیر شده است. امروز با برنامه‌نویسی و توسعه کدها می‌توان آثار هنری خیره‌کننده‌ای خلق کرد و نتایج مسحورکننده‌ای را پدیدار کرد. اهمیت یادگیری این حیطه، روز به روز بیش از پیش شده و باعث شده خلأ حضور نیروی متخصص در بازار حس شود. مدرسه اینورس با درک این نیاز کارگاه ۴روزه «برنامه‌نویسی خلاق برای وب با p5.js» را برای این منظور تدارک دیده است.

این کارگاه 4روزه با آموزش مقدماتی برنامه‌نویسی با زبان JavaScript آغاز می‌شود. پس از آن هنرجویان به کسب مهارت در وب می‌پردازند. سپس p5.js، مورد معرفی قرار گرفته و بر برنامه‌نویسی خلاق تمرکز می‌شود. در ادامه کار، فعالیت بر الگوریتم‌های بصری به صورت جدی‌تر دنبال شده و محتواهای مصور متحرک و جذاب ایجاد می‌شود.


تیتر‌های کلی مباحث کارگاه

  • برنامه‌نویسی خلاق
  • وب
  • الگوریتم‌های بصری
  • محتوای تعاملی روی وب

کارگاه ۴روزه «برنامه‌نویسی خلاق برای وب با p5.js» حیطه‌های جدید هنر، هنر تعاملی و نئومدیا را به صورت متمرکز در نظر داشته و تکنیک‌های خلق هنر به کمک آن را آموزش می‌دهد.

این کارگاه در 4روز برگزار می‌شود. در هر روز آن، پس از آموزش، موضوعی توسط ارائه‌دهنده در نظر گرفته می‌شود و کار حول آن موضوع پیش می‌رود تا پروژه آن روز توسط شرکت‌کنندگان به نتیجه نهایی برسد. علاوه بر پروژه‌ها و تمرین‌های روزانه، یک پروژه نهایی نیز به عنوان کار عملی پایانی این کارگاه در نظر گرفته شده است.

  • آشنایی با مقدمات برنامه‌نویسی
  • آشنایی با مفاهیم برنامه‌نویسی خلاق
  • کسب مهارت در اجرای پروژه‌های متحرک و تعاملی بر روی وب
  • هنرمندان و فعالان حوزه هنر دیجیتال
  • برنامه‌نویسان
  • هنرجویان و دانشجویان رشته هنر
  • برنامه‌نویسانی که به هنر تعاملی علاقه دارند

شرکت در این رویداد هیچ‌گونه پیش‌نیازی ندارد.

تمامی فعالیت‌های کارگاه عملی بوده و همراه با تمرینات که در طول کارگاه انجام می‌شود یک پروژه نهایی تعریف شده که شرکت‌کنندگان با رسیدن به یک خروجی نهایی آن را به نمایش می‌گذارند. 

زمان برگزاری
جمعه 18 بهمن 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
جمعه 25 بهمن 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
جمعه 2 اسفند 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
جمعه 9 اسفند 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶
ارائه دهندگان این رویداد
حسام اوحدی
حسام اوحدی
Creative Coder / Technical Artist
مشاهده رزومه

انتخاب جایگاه

قابل خرید انتخاب موقت شما در حال خرید توسط دیگران فروخته شده غیرقابل فروش

ظرفیت تکمیل!

ظرفیت خرید جایگاه پر شده است، جهت مطلع شدن از اضافه شدن ظرفیت جایگاه ها یا برگزاری مجدد این کارگاه، نام خود را با زدن بر روی کلید "رزرو کارگاه" در لیست رزرو قرار دهید.