معارفه رشته «طراحی لباس»

معارفه رشته «طراحی لباس»

گفتن از اهمیت مد و طراحی لباس کاری بیهوده است. به‌قول بیل باکینگهام (عکاس مطرح فشن): «مد سپر ما است برای دوام‌آوردن در مقابل حقیقت روزمره زندگی.» و همین‌طور است.

معارفه

توضیحات رویداد

گفتن از اهمیت مد و طراحی لباس کاری بیهوده است. به‌قول بیل باکینگهام (عکاس مطرح فشن): «مد سپر ما است برای دوام‌آوردن در مقابل حقیقت روزمره زندگی.» و همین‌طور است. اگر مد وجود نداشت، زندگی روزمره بسیار خشک و به‌شکلی سهمگین یکنواخت می‌بود. مد مجالی برای هر فرد است تا تفکر و سلیقه خاص خود را به نمایش بگذارد. از آنجایی که تفکر افراد در طول زمان دستخوش تغییر می‌شود، مد هم هیچ‌گاه ثابت نمی‌ماند و این یعنی همیشه برای کار در صنعت مد امکان‌ها و فرصت‌های بسیاری هست.


وقتی به ایران نگاه کنیم، این فرصت‌ها و امکانات دوچندان می‌شوند. به‌خاطر شرایط چندسال اخیر و کم‌شدن واردات لباس، فضا برای کار طراحان ایرانی بسیار باز شده است. در این چند سال طراحان بسیاری شروع به تولید لباس کرده‌اند و برندهای ایرانی فراوانی متولد شده‌اند. عبارت «با افتخار، ساخت ایران» کم‌کم روی برخی لباس‌ها خودنمایی می‌کند و فرهنگ خریدن لباس ایرانی باکیفیت دارد به‌آرامی در میان طبقات مختلف جامعه جا می‌افتد. اما لباس‌های موجود هنوز پاسخ‌گوی نیاز رو‌به‌رشد مصرف‌کنندگان نیست. برای درک این امر کافی است تمام برندهای فعال در ایران را تنها با برندهای یک مرکز خرید متوسط در کشوری خارجی مقایسه کنید. تنوع و گستردگی محصولاتی که در خارج از ایران هست هنوز در ایران ایجاد نشده و این فرصت بی‌نظیری برای شروع به کار در این حوزه است.


مدرسه فشن اینورس با توجه به بازار روبه‌گسترش مد و لباس در ایران و نیاز به وجود نیروهای متخصص، حرفه‌ای و به‌روز در این حیطه، اقدام به برگزاری رشته طراحی لباس کرده است. هدف اصلی اینورس آموزش افرادی است که بتوانند مستقیم وارد بازارکار شوند و به‌عنوان نیروی حرفه‌ای کارشان را در این زمینه شروع کنند. مدرسه فشن اینورس به‌خاطر فعالیت گسترده‌اش در زمینه مد، امکانات و کارگاه‌های بسیاری دارد. مدرسان متخصص و حرفه‌ای اینورس باتوجه به استانداردهای آکادمیک و جهانی، رشته‌ای را طراحی کرده‌اند تا با تمرکز بر ایده‌پردازی و خلاقیت هنرجو، به تولید محصولاتی در سطح بین‌المللی بیانجامد.


این رشته افراد را برای شروع کسب‌وکار شخصی در حیطه مد و یا کار در برندهای تولید لباس انبوه و محدود کاملاً آماده می‌کند. هنرجویان در این رشته از اصلی‌ترین کار یک طراح لباس که الگوسازی و خیاطی است، تا بافندگی و شیوه‌های چاپ روی پارچه را یاد می‌گیرند. آن‌ها همچنین با تاریخچه مد، انواع پارچه، نرم‌افزارهای لازم برای طراحی لباس، تصویرسازی برای مد و نحوه شروع یک کسب‌وکار در این حوزه آشنا می‌شوند. این رشته برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند به‌طور جدی وارد صنعت مد بشوند؛ تمام افرادی که می‌خواهند در آینده یک طراح لباس مطرح باشند و یا برند لباس خودشان را داشته باشند.


در این معارفه منتور رشته، شما را با تمام مباحثی که در این رشته آموزش داده می‌شود، آشنا می‌کند. او مسیری را ترسیم می‌کند که هنرجویان با شرکت در این رشته طی خواهند کرد و آینده‌ای را نشان می‌دهد که پس از گذراندن این رشته در انتظار هر هنرجو است. شرکت در این معارفه برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. اگر مایل به شرکت در معارفه رشته «طراحی لباس» هستید، بر روی گزینه مربوطه در قسمت بالا کلیک کنید.

زمان برگزاری
پنجشنبه 31 مرداد 98
16:00 - 17:00
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶