مدلسازی و نورپردازی در Maya
24
جلسه
تعداد جلسات
1
روز
تعداد جلسات در هفته
3
ساعت
مدت زمان هر جلسه
72
ساعت
مجموع ساعات دوره

  • درباره دوره Maya مقدماتی

این کلاس با توضیحاتی درباره نرم‌افزار مایا، روند ساخت یک پروژه و بایدها و نبایدهایی که یک مدل‌ساز و نورپرداز موظف به رعایت آن‌ها است آغاز می‌شود. پس از آن در طی دو جلسه هنرجویان با محیط نرم‌افزار آشنا شده و مدلسازی را با ساخت احجام ساده شروع می‌کنند. پس از چند جلسه به سراغ مدل‌سازی‌های پیچیده‌تر رفته و بصورت کلی با روند فضاسازی، ساخت کاراکتر و مدل‌سازی صنعتی آشنا می‌شوند. 

 

در بخش دیگر دوره، شیوه باز کردن UV و نسبت‌دادن بافت آغاز خواهد شد و دانشجویان نحوه ترکیب‌کردن شیدر‌های مختلف را خواهند آموخت.
مباحث نورپردازی با توضیحاتی درباره فیزیک نور و انواع منابع نوری شروع شده و سپس نحوه رندر‌کردن با موتور رندر پیش‌فرض مایا آموزش داده خواهد شد. پس از آن به سراغ موتور رندر Redshift خواهیم رفت و پس از آشنایی با نحوه لایه‌بندی رندرها وRender Pass ، به کامپوزیت تصاویر در نرم‌افزار Nuke می‌پردازیم.

 

در مباحث پیشرفته‌تر برای ساخت جزئیات بیشتر با نرم‌افزارهای ZBrush و Substance Painter آشنا می‌شویم. 

 

موارد آموزش داده شده در کلاس‌ها به هیچ عنوان ضبط نخواهد شد و تنها فیلم‌هایی چند دقیقه‌ای برای یادآوری مباحث به هنرجویان داده می‌شود که از قبل ضبط شده‌اند.

 

 

  • تیپ کلاس درسی

کلاس پروژه محور است و پس از هر جلسه تمریناتی به هنرجویان داده می‌شود که موظف هستند تا جلسه آینده آن‌ها را انجام دهند.

در آغاز هر جلسه تمامی تمرینات بررسی شده و هنرجویان میبایست برای جلسه آینده، اصلاحات درخواست شده مدرس را در کار خود اعمال کنند.

  • خروجی دوره

پس از اتمام دوره هنرجویان می‌توانند با توجه به آموخته‌های خود مدلی را بسازند، به آن بافتی را نسبت بدهند، آن را نورپردازی کنند و یک خروجی نهایی داشته باشند. همچنین می‌توانند پس از دوره کوتاهی کارورزی به صورت نیمه‌حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

Dining room
Nightmare
Interior design
Modeling
Maya lighting practice
Arnold render engine
fog2
Car Modeling
طراحی کاراکتر با زی براش
طراحی کاراکتر Wall.E
room

جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
هیچ نظری درج نشده است
هیچ سوالی مربوط به این درس وجود ندارد