آخرین رویداد ها
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling

این ورکشاپ در طی 3 روز و در سه جلسه 5 ساعته برگزار می‌گردد. در اولین روز این ورکشاپ، شرکت‌کنندگان "واقعیت مجازی" (Virtual Reality) را شناخته و با نحوه ایده‌پردازی و ابزارهای ساخت آن آشنا خواهند شد. تفاوت "واقعیت مجازی"(VR) از "واقعیت افزوده"(AR) و ...

14 تیر الی
16 تیر
96

14:00 الی 19:00

مدرسه اینورس

300000
تومان


این ورکشاپ در طی 3 روز و در سه جلسه 5 ساعته برگزار می‌گردد. در اولین روز این ورکشاپ، شرکت‌کنندگان "واقعیت مجازی" (Virtual Reality) را شناخته و با نحوه ایده‌پردازی و ابزارهای ساخت آن آشنا خواهند شد. تفاوت "واقعیت مجازی"(VR) از "واقعیت افزوده"(AR) و "محتوای 360 درجه" را به خوبی تشخیص داده و نمونه‌های موفق در سبک‌ها و مدیوم‌های گوناگون را مشاهده خواهند کرد.

 

در همین روز، تکنیک‌ها و نرم‌افزارهای تخصصی مرتبط معرفی شده و فضای کلی یکی از نرم‌افزارهای گرافیک دوبعدی مورد نیاز، برای شکل‌گیری تجربه ابتدایی شرکت‌کننده در روز دوم، آموزش داده خواهد شد.

 

 در روز دوم ارائه‌دهنده به بررسی روایتگری دیجیتال و تولید محتوا با استفاده از رسانه‌های دیجیتال پرداخته و با معرفی چندین نمونه موفق این حوزه، شرکت‌کنندگان را با شیوه نوین روایتگری در عصر حاضر آشنا می‌کند. همچنین چگونگی خلاق بودن در انتخاب صحیح مخاطب و رسانه، با تمرکز بر چرایی استفاده از "واقعیت مجازی" بررسی خواهد شد.

 

در روز سوم این ورکشاپ، در رابطه با تجربه مخاطب در فضای کروی شکل صحبت خواهد شد و بخشی از زمان به بررسی چگونگی افزایش کارآمدی بصری و تعاملی فضا اختصاص خواهد یافت. در پایان، با توجه به آموخته‌ها، پیش‌زمینه و تخصص شرکت‌کنندگان، تجربه جدیدی آغاز خواهد شد. این تجربه در قالب پروژه‌ای با موضوع واحد اما با تکنیک‌های گوناگون خواهد بود. در این پروژه شرکت‌کنندگان به همراه ارائه‌دهنده، بصورت گروهی یک یا چند محصول واقعیت مجازی تولید خواهند کرد.

 

پیش‌نیاز این ورکشاپ:

بهتر است افراد با همه یا یکی از مباحث ویدیو آرت، طراحی گرافیک، انیمیشن، سینما، Installation Art، تئاتر تجربی، Performance Art یا موشن‌گرافیک آشنایی داشته باشند.

آشنایی با نرم‌افزارهای ادیت تصویر و ویدیو به هنرجو در تولید محتوای پروژه پایانی ورکشاپ کمک خواهد کرد.



خروجی این ورکشاپ:

پس از این ورکشاپ افراد می‌توانند در مواردی چون تصویر‌برداری برای واقعیت مجازی، ساخت انیمیشن در محیط 360 درجه، تدوین محتوای واقعیت مجازی و ...  مهارت کسب کرده و با چگونگی تولید یک ویدیوی 360 درجه با امکانات ساده آشنا شوند.

پس از این ورکشاپ افراد می‌توانند شناخت بهتری از روایتگری دیجیتال، واقعیت مجازی در هنر و تجربه‌های نو در اجرا و تصویر پیدا کرده و درصورت وجود علاقه با حضور در دوره‌های حرفه‌ای‌تر، با واقعیت مجازی تعاملی و برنامه‌نویسی برای واقعیت مجازی تخصص مورد نیاز خود را بدست آورند.


مخاطبین این ورکشاپ:
مخاطبین این ورکشاپ غالباً طراحان گرافیک، تصویرسازان، نقاش‌ها، ویدئوآرتیست‌ها، گیمر‌ها، کارگردان‌های تئاتر، انیماتور‌ها، نویسندگان، برنامه‌نویسان کامپیوتر خلاق، مدیران هنری، تدوینگران و یا تصویر‌برداران سینما هستند. همچنین شرکت در چنین ورکشاپی برای دانشجویان رشته های کامپیوتر، نویسندگی خلاق، هنرهای دیجیتال، معماری داخلی، طراحی صحنه و ... نیز بسیار مناسب و کار آمد خواهند بود.


زمان‌بندی این ورکشاپ:
روز اول: چهارشنبه 96/4/14 | ساعت 13:00 الی 19:00
روز دوم: پنجشنبه 96/4/15 | ساعت 09:00 الی 15:00
روز سوم: جمعه 96/4/16 | ساعت 09:00 الی 15:00

برای ثبت‌نام در این رویداد بر روی "این لینک" کلیک کنید.
گزارش برگزاری رویداد
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling
ورکشاپ VR-Digital Storytelling

در این ورکشاپ از مدیومی صحبت شد که بر خلاف بسیاری از مدیوم‌های دیگر نظیر، سینما، تئاتر، موسیقی و ...، نیازی به جبران فاصله تجربی با کشورهای پیشرفته دنیا ندارد. مدیومی بسیار جدید و به حدی تازه که با ورود به آن امکانات بسیار زیادی در اختیار خواهید داشت. امکانی برای روایتگری دیجیتال که تمامی افراد در جهان فرصتی برابر استفاده از آن را دارند. از نکات قابل توجه و جذاب این ورکشاپ می‌توان به تعامل و گفت ‌و گوی مستمر شرکت‌کنندگان با ارائه‌دهنده اشاره کرد. تعاملی که تا آخرین روز این ورکشاپ ادامه داشت و به انتقال تجربه بسیار زیادی منجر شد. در این ورکشاپ صنعت‌های مصرف‌کننده و پر مصرف این تکنولوژی معرفی و انواع ابزارهای مورد نیاز این تکنولوژی، چه در تولید محتوا و چه در تجربه و استفاده از آن بررسی شد. وسایل تولید و نرم‌افزارهای Editing تخصصی معرفی و چگونگی استفاده از برخی از آنها شرح داده شد و همچنین طراحی فضا و موقعیت برای نمایشگاه‌های VR و ارائه آثار تولید شده در این حوزه نیز شرح داده شد. در انتهای این ورکشاپ سه روزه، در سه ساعت پایانی، شرکت‌کنندگان بصورت گروهی به تولید محتوای VR مشغول شدند.