کارگاه سفر از محصول به تجربه

کارگاه سفر از محصول به تجربه

در دنیای امروز، تنوع خدمات و محصولات با ویژگی‌ها و کاربردهای یکسان، اهمیت ارائه تجربه هرچه بهتر به کاربران را بیش از پیش پررنگ کرده است. رسم درست مسیر کاربر و ارائه تجربه مناسب به او تا حدی در تصمیم‌گیری‌های کاربران کلیدی شده که سازمان‌های بزرگ دنیا دائماً به دنبال بهبود این مورد برای کاربران خود هستند. و این رویکرد باعث می‌شود احساس نیاز به نیروی کار متخصص در این حوزه روز به روز افزایش پیدا کند...

کارگاه

توضیحات رویداد

کارگاه «سفر از محصول به تجربه»

رسم مسیر کاربر در طراحی تجربه و خدمات


انقلاب فناوری اطلاعات و توسعه وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون، سرآغازی برای Trend شدن و توجه هرچه بیش‌تر به مفاهیمی چون تجربه کاربری و درگاه کاربری است. اما واقعیت این است که انسان نخستین، از همان ابداع اولین و ساده‌ترین ابزاها در پی بهبود طراحی و کارآیی هرچه بهتر این ابزارها بوده است. به طوری که اولین ارتباط انسان با مفهوم تجربه کاربری را به 6000 سال قبل نسبت می‌دهند.

اما در دنیای امروز، تنوع خدمات و محصولات با ویژگی‌ها و کاربردهای یکسان، اهمیت ارائه تجربه هرچه بهتر به کاربران را بیش از پیش پررنگ کرده است. کاربر امروز، با انبوه کالاها و خدمات مشابه احاطه شده و تصمیم‌‌گیری‌ برایش مشکل شده؛ او می‌کوشد که خدمت و محصول مورد نظر خود را هرچه آسان‌تر تجربه کند. رسم درست مسیر کاربر (Customer Journey Map) و ارائه تجربه مناسب به او User Experience))، تا حدی در تصمیم‌گیری‌های کاربران کلیدی شده که سازمان‌های بزرگ دنیا دائماً به دنبال بهبود این مورد برای کاربران خود هستند. 

رویکرد بهبود دائم به طراحی خدمات و تجربه کاربری در ایران، باعث شده این حیطه به سرعت در حال تغییر و به‌‍‌روز شدن باشد، به همین دلیل فقدان نیروی با دانشِ روز بیش از  پیش احساس می‌شود. علاوه بر آن، تخصص نیروی کار موجود نیز بیش‌تر بر طراحی تجربه کاربری بوده و تمرکز جدی بر مقوله طراحی خدمات و ترسیم مسیر کاربر دیده نمی‌شود.

مدرسه هنر و دیزاین اینورس با در نظر گرفتن این شکاف تصمیم به برگزاری کارگاهی با عنوان «سفر از محصول به تجربه» و تمرکز بر طراحی خدمات و رسم مسیر سفر کاربر نمود. صالح برادران امینی، مدرس این کارگاه از حرفه‌ای‌ترین طراحان و مشاوران خدمات است. او خدمات مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپا، سایت ایران‌تلنت و ... را طراحی کرده و در طراحی خدمات بانک پاسارگاد، شرکت صبانت، هواپیمایی ماهان و ... به عنوان مشاور همکاری داشته است.


تیتر‌های کلی مباحث کارگاه

  • آشنایی با مفهوم در طراحی تجربه و خدمات        
  • طراحی یک مسیر سفر هموار 
  • استفاده از مسیر سفر کاربر در طراحی تجربه و طراحی خدمات


در این کارگاه به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود؟

کارگاه «سفر از محصول به تجربه» به صورت کارگاهی  طراحی شده؛ هنرجویان علاوه بر آشنایی با مدل تفکر داستانی، شبیه‌سازی و رسم مسیر سفر کاربری در دو مسیر ساده و پیچیده را به صورت عملی تجربه خواهند کرد. رسم درست مسیر سفر کاربری کمک می‌کند، هنرجویان طراحی خدمات و تجربه کاربری را به بهینه‌ترین شکل ممکن صورت داده و کاربران را وفادارتر از همیشه کنند. کاربر وفادار هم به تولید ثروت و ارزش هرچه بیش‌تر کمک خواهد کرد.


روند اجرای کارگاه

در اولین بخش این کارگاه، جریان روز جهان در خصوص مسیر سفر کاربر و استفاده‌‌های آن در طراحی به صورت تعاملی آموزش داده خواهد شد. پس از کسب مهارت‌های اولیه، ترسیم یک مسیر سفر ساده و رسم بخشی از یک مسیر سفر پیچیده به صورت عملی توسط هنرجویان انجام خواهد شد. قدم بعدی یادگیری شبیه‌سازی مسیر سفر کاربر با دیگر عناصر تجربه خواهد بود. در بخش پایانی هم هنرجویان می‌آموزند که چگونه از مسیر سفر کاربر در طراحی تجربه و طراحی خدمات استفاده کنند. هنرجویان پس از گذراندن این کارگاه 4ساعته، به فهم دقیق‌تری از داستان‌وار بودن تجربه کاربری و مسیر سفر او دست خواهند یافت و علاوه بر آن قادر خواهند بود خدمات و تجربه کاربری بهتری را طراحی و خلق کنند.


این کارگاه برای چه کسانی است؟

  • طراحان تجربه کاربری 
  • آغازگران استارت‌آپ‌ها
  • طراحان خدمات
  • طراحان UI و UX
  • طراحان گرافیک
  • طراحان محصول


سه جمله مهم این کارگاه

  • در ذهن مخاطبان، شما یک تجربه و چند داستان هستید.
  • هر تجربه، یک داستان است نه یکسری محصول و فیچر مرتبط.
  • مسیر شما، بخشی مهم از زندگی خودآگاه کاربرانتان است، برایش ارزش قائل باشید.
زمان برگزاری
جمعه 1 آذر 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶
ارائه دهندگان این رویداد
صالح برادران امینی
صالح برادران امینی
طراحی خدمات
مشاهده رزومه

انتخاب جایگاه

قابل خرید انتخاب موقت شما در حال خرید توسط دیگران فروخته شده غیرقابل فروش

پایان مهلت ثبت نام!

مهلت ثبت نام در این رویداد به پایان رسیده است، جهت مطلع شدن از برگزاری مجدد این کارگاه، نام خود را با زدن بر روی کلید "رزرو کارگاه" در لیست رزرو قرار دهید.