کارگاه «مدل‌سازی سه‌بعدی با تکنیک Photogrammetry»

کارگاه «مدل‌سازی سه‌بعدی با تکنیک Photogrammetry»

امروزه از مدل‌های سه‌بعدی تقریباً در همه صنایع استفاده می‌شود و برای رسیدن به object‌های واقع‌گرایانه راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، تکنیک Photogrammetry است. تکنیک Photogrammetry برخلاف دیگر تکنیک‌های مرسوم اسکن سه‌بعدی، به جای نور و لیزر، از عکس استفاده می‌کند. پس از تهیه عکس‌های لازم از object، این عکس‌ها با نرم‌افزار، به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای تکنیک Photogrammetry نسبت به سایر تکنیک‌های اسکن سه‌بعدی، انتقال دقیق رنگ و بافت object از طریق این تکنیک است.

کارگاه

توضیحات رویداد

کارگاه «مدل‌سازی سه‌بعدی با تکنیک Photogrammetry»


امروزه از مدل‌های سه‌بعدی تقریباً در همه صنایع استفاده می‌شود و برای رسیدن به object‌های واقع‌گرایانه راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، تکنیک Photogrammetry است. تکنیک Photogrammetry برخلاف دیگر تکنیک‌های مرسوم اسکن سه‌بعدی، به جای نور و لیزر، از عکس استفاده می‌کند. پس از تهیه عکس‌های لازم از object، این عکس‌ها با نرم‌افزار، به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای تکنیک Photogrammetry نسبت به سایر تکنیک‌های اسکن سه‌بعدی، انتقال دقیق رنگ و بافت object از طریق این تکنیک است. به علاوه هر فرد با استفاده از دوربین و نرم‌افزارهای لازم می‌تواند مدل‌سازی سه‌بعدی را به آسانی انجام دهد و نیازی به ابزارهای گران‌قیمت اسکن سه‌بعدی ندارد. با توجه به مزایای این تکنیک نسبت به سایر تکنیک‌ها و همچنین نیاز روزافزون به مدل‌سازی در صنایع مختلف، یادگیری آن می‌تواند در مدل‌سازی بسیار راهگشا باشد. مدرسه اینورس با سابقه درخشان در زمینه آموزش مدل‌سازی سه‌بعدی، کارگاه «مدل‌سازی سه‌بعدی با تکنیک Photogrammetry» را طراحی و تدوین کرده است.

در این کارگاه ابتدا مباحث تئوری در حوزه Photogrammetry به هنرجویان آموخته شده و پس از آن عکاسی 180 و 360 درجه‌ای از object آغاز می‌شود. سپس عکس‌ها به نرم‌افزار منتقل شده و مدل‌سازی سه‌بعدی آغاز می‌شود. در ادامه مدل سه‌بعدی به فضای انیمیشن منتقل شده و فضاسازی و چیدمان نیز به هنرجویان آموزش داده می‌شود.


تیتر‌های کلی مباحث کارگاه

  • آشنایی با 3D Scanning
  • معرفی برنامه‌های Photogrammetry
  • خلق ایده، ساخت سناریو و انتخاب میزانسن
  • ساخت و ویرایش یک مدل سهبعدی و انتقال آن در یک Artwork

این کارگاه روش‌های جدید خلق آثار سه‌بعدی به روش Photogrammetry را آموزش داده و آثار را در انیمیشن مدل‌سازی می‌کند.

در این کارگاه شرکت‌کنندگان در ابتدا به صورت تئوری مباحث مربوط به Photogrammetry را آموخته، پس از آن مدرس کارگاه عکس‌برداری 180 و 360 درجه می‌پردازند و سپس تصاویر عکاسی شده را به نرم‌افزار وارد کرده و کار مدل‌سازی را آغاز می‌کند.

  • آشنایی با 3D Scanning و ساختار آن
  • یادگیری تکنیک Photogrammetry و نحوه بکارگیری آن
  • مدل‌سازی سه‌بعدی و انتقال مدل به محیط انیمیشن
  • 3D Artists
  • هنرجویان و علاقه‌مندان انیمیشن و معماری
  • انیماتورها و ویدئو آرتیست‌ها
  • طراحان صحنه، طراحان گرافیک و تمامی علاقه‌مندان به هنرهای دیجیتال و کامپیوتر

بهتر است افراد با مباحث سه‌بعدی، عکاسی و نورپردازی آشنایی مختصری داشته باشند.

افراد در این کارگاه با مشارکت در فرایندهای کارگاه مدرس را همراهی می‌کنند.

زمان برگزاری
پنجشنبه 8 اسفند 98
09:30 - 16:00
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶
ارائه دهندگان این رویداد
بهزاد شهروان
بهزاد شهروان
کارگردان، طراح جلوه‌های ۳ بعدی، طراح هنر رسانه‌ای
مشاهده رزومه

انتخاب جایگاه

قابل خرید انتخاب موقت شما در حال خرید توسط دیگران فروخته شده غیرقابل فروش

پایان مهلت ثبت نام!

مهلت ثبت نام در این رویداد به پایان رسیده است، جهت مطلع شدن از برگزاری مجدد این کارگاه، نام خود را با زدن بر روی کلید "رزرو کارگاه" در لیست رزرو قرار دهید.