عضویت شما در سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
ورود شما به سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
کارگاه
کارگاه نقد و بررسی: کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ Boris Bidjan Saberi
جعفر شریعت در این برنامه ابتدا دیزاینر این کالکشن را معرفی میکند. سپس سراغ کانسپت مورد استفاده او در طراحی کالکشن میرود و سیلوئت، فرم و رنگ را از کانسپت استخراج میکند. بعد به نحوه استفاده از تحقیق در جهتدادن به طراحی میپردازد و روش استفاده از متریال حاصل از تحقیق را در طراحی اولیه بیان میکند. سپس اصول طراحی تکنیکال و تصویرسازی هنری و واقعگرایانه را بررسی میکند و به طراحی لوک و پیس میپردازد. او در انتها راجع به نحوه چیدمان لوکها صحبت خواهد کرد.
شرکت در این رویداد به افراد علاقهمند به طراحی لباس دید واقعگرایانهای جهت انتخاب درست میدهد و برای طراحان لباس و فعالان مد نمایانگر روش اصولی، آکادمیک و عملی طراحی لباس خواهد بود.
کارگاه Talk: از تولید تا فروش
کارگاه Talk: چگونگی طراحی و تولید یک کلکسیون فصلی بر اساس یک ایدهی خلاقانه
تارا پرورش در این گفتگو به نحوه طراحی یک کلکسیون منسجم میپردازد. او ابتدا از تجربیاتش در چگونگی خلق ایده میگوید. سپس به طراحی مودبرد و اهمیت آن میرسد. بعد روند رسیدن به طراحی یک کلکسیون را شرح میدهد و از ظرایف تولید محصول صحبت میکند.
طراحی لباس بانوان از سال 1390-شرکت در دوره های طراحی فیگور، خیاطی و دوخت و طراحی لباس در ایران
شرکت در دوره های طراحی لباس و طراحی کالکشن از موسسه ید اروپا
مدیریت پروژه های تبلیغاتی از سال 1390-1397
همکاری و شرکت در دوره های تبلبغات و مارکتینگ گروه Egta و کمپانی Havas فرانسه
کارگاه Artist Talk: فرایافت در مد (Upcycling Fashion)
مهرآرا مولوی در این گفتگو سراغ هنر فرایافت در طراحی لباس میرود. او ابتدا به این موضوع میپردازد که فواید فرایافت منسوجات در طراحی لباس چیست. بعد این پرسش را مطرح میکند که بازیافت بهتر است یا فرایافت. پس از پاسخ به این پرسش به برندهای فعال در حیطه فرایافت اشاره میکند و پروژه Reworks با استفاده از روش فرایافت را شرح خواهد داد.
شرکت در این رویداد شما را با مد پایدار آشنا میکند. مفهومی که یکی از مهمترین دغدغههای صنعت مد در کشورهای پیشرفته است.
کارگاه Lecture: Deconstruction in Fashion
امیرحسین مهدیزاده در این رویداد به شرح Deconstruction در مد میپردازد. سپس به سراغ طراحان این سبک میرود و آنها را معرفی میکند. بعد به تاثیر این سبک در مد میپردازد. از اهداف اصلی او برای این ورکشاپ بازگشت به ساختارهای اولیه برای فهم درست از ماهیت زیبایی است. او در انتها با پاسخ به پرسشهای شرکتکنندگان و انجام یک نمونه واقعی به درک بهتر این مفهوم توسط شرکتکنندگان کمک خواهد کرد.
کارگاه Artist Talk: دیزاین، اصالت، کفش
محمدحسن خالصی ابتدا با این سوال شروع میکند که تفکر دیزاین چیست. او سپس تعریفی شخصی از تفکر دیزاین میدهد و به مسئله اصالت در طراحی میپردازد. بهزعم او اصالت و پاسخ به نیازها گمشدگان دیزاین هستند. پس از آن به سراغ دیزاین در طراحی یک کفش میرود و به این پرسش میرسد که مفهوم دیزاین و اصالت موضوعی در طراحی کفش چیست.
هفتمین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
جعفر شریعت در ابتدای ارائه خود یکی از هنرمندان ایرانی-آلمانی فعال در صنعت فشن با نام Boris Bidjan Saberi را معرفی کرد و ویدئویی از آثار او را با هدف ایجاد شناخت به نمایش گذاشت.
او کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ این هنرمند، که شامل ۲۲ Look میشد را به نمایش گذاشت و در ادامه با نمایشدادن مثالهای تصویری، ویژگیهای مختلف این Lookها را برشمرد.
او کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ این هنرمند، که شامل ۲۲ Look میشد را به نمایش گذاشت و در ادامه با نمایشدادن مثالهای تصویری، ویژگیهای مختلف این Lookها را برشمرد.
این Lookها بدون درنظرگرفتن جنسیت، انسانگرایانه، فارغ از زمان، نزدیک به آثار هنری، ساده، دارای شخصیتهای جداگانه و کاربردی هستند.
او در ادامه از معماری بروتالیسم، بیماری Achromatopsia و لباس معدنکاران به عنوان سه منبع الهام در طراحی این کالکشن نام برد.
وی نحوه استفاده طراحان از شکل، رنگ و سیلوئت برای طراحی کالکشن نهایی را توضیح داد. به گفته او طراحان معمولاً بعد از ترسیم سیلوئت، به طراحی آزاد با دست میپردازند و این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.
سپس به توضیح ساخت یک Mood Board پرداخت و تفاوتهای کپسول کالکشن و کالکشن را شرح داد.
در انتها با نشاندادن دوباره Lookهای این کالکشن، به مرور نکات و جمعبندی صحبتهایش پرداخت.
برنامه «کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۹ Boris Bidjan Saberi» با ارائه «جعفر شریعت» به پایان رسید.
برنامه «از تولید تا فروش» با ارائه «بهادر ادب» آغاز شد.
بهادر ادب در ابتدا برند آستین را معرفی کرد و از سابقه و چگونگی شکلگیری آن گفت.
چرایی فروش محصولات بصورت آنلاین را مشخص ساخت و آمار خرید در کشورهای اروپایی را اعلام کرد. سپس آمار کشورهای دیگر را با آمار بدست آمده از ایران مقایسه کرد.
از چالشهای مسیر رشدکردن این برند گفت و از میزان تمرکز این مجموعه بر روی Branding و Marketing صحبت کرد.
برنامه «از تولید تا فروش» با ارائه «بهادر ادب» به پایان رسید.
برنامه «چگونگی طراحی و تولید یک کلکسیون فصلی بر اساس یک ایدهی خلاقانه» با ارائه «تارا پرورش» آغاز شد.
تارا پرورش ارائه خود را با صحبت درباره دلیل انتخاب این موضوع برای برنامهاش آغاز کرد.
به گفته او در ایران طراحیها بیشتر بازاریپسند است و یکی از کمبودهای بازار را طراحی کالکشنهای مفهومی دانست.
او در ادامه از چگونگی خلق ایده گفت و ادامه داد: «هرچیزی در اطراف شما میتواند منجر به خلق ایده شود.» سپس با نشاندادن نمونههایی از طراحان مطرح دنیا، درباره گسترش ایده اولیه در آیتمهای کالکشن، با حفظ چهارچوب کلی طراحی توضیحاتی داد.
او در ادامه توانایی ترکیب ترندهای هرساله با ایده اصلی کالکشن را از توانمندیهای لازم برای هر طراح دانست.
او سپس نحوه طراحی مودبرد را توضیح داد و از آنالیز طراحیهای برند، کانسپت کلی کالکشن، اجزای الهامبخش، بسط ایده و متریال تولید نام برد.
برنامه «چگونگی طراحی و تولید یک کلکسیون فصلی بر اساس یک ایدهی خلاقانه» با ارائه «تارا پرورش» به پایان رسید.
بخش اول «روز Fashion» به پایان رسید.
بخش دوم «روز Fashion» تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «فرایافت در مد (Upcycling Fashion)» با ارائه «مهرآرا مولوی» آغاز شد.
مهرآرا مولوی در ابتدا چیستی فرایافت را مشخص کرد و از Pre-consumer و Post-consumer گفت.
فواید «فرایافت منسوجات» در طراحی لباس را شرح داد و نمودار تفکر سبز در حیطه کسبوکار مُد را به نمایش گذاشت.
سپس بازیافت و فرایافت را با یکدیگر مقایسه کرد و اولین فعالان جریان فرایافت را معرفی کرد.
وی در ادامه یکی از تجربیات پروژه دانشگاهی خود را که در همین زمینه بود را با شرکتکنندگان به اشتراک گذاشت. تصاویر و ویدئوهای مرتبط با پروژه را نمایش داد و در رابطه با هریک از آنها توضیحاتی را ارائه داد.
برنامه «فرایافت در مد (Upcycling Fashion)» با ارائه «مهرآرا مولوی» به پایان رسید.
برنامه «Deconstruction in Fashion» با ارائه «امیرحسین مهدیزاده» آغاز شد.
امیرحسین مهدیزاده ارائه خود را با صحبت درباره زیبایی آغاز کرد. به زعم او مهمترین نکته در فشن، زیبایی است.
او صحبتش را با این پرسشها ادامه داد که: «چرا یک چیزی زیبا است؟ آیا زیبایی تغییر میکند؟» او با پاسخ به این پرسشها به بحث Deconstruction در فشن پرداخت.
به گفته او Deconstruction در دیگر هنرها از فشن بسیار جلوتر است اما در سالهای اخیر طراحان مطرحی در این حوزه وارد شدهاند.
امیرحسین مهدیزاده در بخش دیگری با نمایشدادن یک کت مردانه کلاسیک، درباره زیبایی و پیچیدگی طراحی و اجرای آن توضیح داد. سپس با بریدن دوختهای آن و بازکردنش، درباره زیبایی اجزای آن صحبت کرد.
وی در ادامه نمونه آثار مختلفی را بصورت تصویری به نمایش گذاشت و از طراحانی همچون Yohji Yamamoto، Martin Margiela و Hussein Chalayan بهعنوان پیشگان این حوزه یاد کرد.
پس از آن کار خود بر روی کت را ادامه داد. آن را از حالت یک کت مردانه حارج کرد و آن را به یک کت زنانه تبدیل کرد.
برنامه «Deconstruction in Fashion» با ارائه «امیرحسین مهدیزاده» به پایان رسید.
برنامه «دیزاین، اصالت، کفش» با ارائه «محمدحسن خالصی» آغاز شد.
محمدحسن خالصی در ابتدای برنامه خود درباره دیزاین صحبت کرد و تعریفهای گوناگونی از آن ارائه داد.
به گفته او دیزاینر شبیه خالق، باید از چراییها آگاه باشد. او اصالت یک دیزاینر را در پیداکردن پاسخی برای این چراییها دانست.
سپس به اصالت یک دیزاین پرداخت و گفت که اصالت شامل زمان نمیشود. پس از آن از تمایز قدمت و اصالت گفت.
وی از گیوه بهعنوان یک دیزاین اصیل نام برد که پاسخی درست به نیازهای استفادهکنندگانش میدهد.
در ادامه این پرسش را مطرح کرد که کفش برای چه ساخته شده است. او اصلیترین کاربرد یک کفش را راحتی دانست.
محمدحسن خالصی طراحی قالب درست را مهمترین بخش در طراحی یک کفش دانست و از اهمیت شناخت پا و فشارهای وارده به آن، برای طراحی درست قالب صحبت کرد.
او با نشاندادن تصاویری از پا به توضیح نحوه طراحی یک قالب استاندارد پرداخت.
برنامه «دیزاین، اصالت، کفش» با ارائه «محمدحسن خالصی» به پایان رسید.
در انتهای روز هفتم هفته هنرهای دیجیتال مدرسه اینورس، عرفان آزرمسا، مسئول برگزاری رویدادهای مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و از اسپانسرهای برنامه تشکر کرد.
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه