عضویت شما در سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
ورود شما به سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
کارگاه
کارگاه Talk: طراحی شخصیت؛ از قبول سفارش تا تحویل پروژه
حسین اجاقی این رویداد را با نحوه تعامل و پذیرفتن پروژه از سفارش دهنده شروع میکند. پس از آن سراغ آشنایی با بازار کار تخصصی این حوزه میرود. سپس روند اجرای یک پروژه را شرح میدهد. این روند شامل نحوه پژوهش، مطالعه و جمعآوری منابع بصری مورد نیاز، اتودهای اولیه و گرفتن بازخورد، اتودهای اصلی و انجام اصلاحات، نهاییکردن کاراکتر و توسعه بصری (Facial Expression، Model Sheet) شخصیت میشود. سپس به زمانبندی برای اجرای یک پروژه اشاره میکند و از تاثیر مطالعه و یادگیری مداوم در رشد حرفهای میگوید.
شما با حضور در این رویداد با مسیر حرفهای پیش روی یک طراح کاراکتر آشنا میشوید، نقطههای هدف کاریتان را دقیقتر تعیین میکنید، بازار را بهتر میشناسید و مؤثرتر برای آن برنامهریزی میکنید.
کارگاه Artist Talk: طراحی شخصیت و تصویرسازی کودک و نوجوان
نیما جمالی در این گفتگو بهدنبال آشنایی مخاطب با مراحل طراحی شخصیت برای تصویرسازی کودک و نوجوان است. او از اهمیت شناخت مخاطب و فضای متن و داستان شروع میکند. سپس به خلاصهای از روند ایدهپردازی میرسد. بعد سراغ مراحل مختلف اسکچ از ابتدایی تا نهایی میرود و شیوه رسیدن به طرح نهایی را مرور میکند. در انتها نمونههای دیگری را نشان میدهد از مراحل طراحی شخصیت توسط هنرمندان دیگر.
بهزعم نیما جمالی این گفتگو کمک خواهد کرد تا شرکتکنندگان با مراحل مختلف تصویرگری کتاب کودک و نوجوان آشنا شوند، به سبک و شیوه خودشان از آنها بهره ببرند و در کارشان به نتایج بهتری برسند.
یک نمایشگاه انفرادی و 4 نمایشگاه گروهی
همکاری با نشریات همشهری، گل آقا، شرق، اعتماد ملی، خط خطی، سروش کودکان، شرکت انیمیشن فیلم فریم استودیو، شرکت های تبلیغاتی اشاره، 360 درجه راه کارهای خلاق، شبکه افتاب
کارگاه Lecture: ارتباط دیزاین با Art Direction
علی کیانی امین در این رویداد سراغ دیزاینرهایی میرود که نقش Art Director را در یک پروژه دارند. او ابتدا به چالشهای آنها اشاره میکند و سپس مراحل مختلف را از آمدن متن تا توسعه کامل یک پکیج برمیشمرد. او ابتدا از درک متن و یافتن ذائقه بصری سازنده اثر میگوید. سپس نحوه رسیدن به پیشنهادات تصویری و ارائه آن را شرح میدهد. پس از آن به مرحله بعدی کار آنها میپردازد و از چگونگی ایجاد یک پکیج صحبت میکند. در انتها سراغ توسعه آن پکیج میرود و از انتخابهای پیش روی طراحان و اهمیت اتصال قطعههای مختلف برای ایجاد وحدت در راستای اثر، سخن میگوید.
کارگاه Artist Talk: روان سالم و نگاه حرفه ای
مجید حیدری ابتدا از شاخصههای فضای کار در هنرهای دیجیتال و اهمیت سالم نگهداشتن آن میگوید. سپس براساس تجربیات شخصیاش شرحی از فضای کلی آموزش آکادمیک (از هنرستان تا پایان دانشگاه) و شرایط اقتصادی و روانی این دوران خواهد داد و درباره نگاه کارآمد به مبحث تحصیل خواهد گفت. پس از آن به اهمیتِ داشتن خوراک بصری استاندارد و بهروز میپردازد و از کسب تجربههای مختلف و اثری که بر کیفیت کارش گذاشتهاند خواهد گفت. سپس شرحی میدهد از هزینههای روانی و سرخوردگیهای مشترکی که در طول سالیان سراغ هنرجویان میآید و علل و شیوههای مقابله با آنها را بیان میکند. در انتها با توضیحاتی درباره کلیات فضای اقتصادی و فرهنگی ایران، تلاش میکند تا مخاطبان موضع و حوزه مورد نظرشان را بهتر بشناسند تا بتوانند برای آینده کاریشان هدفگذاری دقیقتری داشته باشند.
کارگاه Performance: رسیدن به فریم معرف
سعید غنیزاده بهدنبال انتقال تجربیاتش در خلاصهکردن یک موضوع یا متن در قالب یک فریم است. او ابتدا این مسئله را مطرح میکند که تفاوت تصویرسازی با نقاشی چیست و آیا اساسا تفاوتی دارند یا نه. سپس یکی از راههای رسیدن به تصویر معرف را بر اساس یک داستان و با امکانات تصویرسازی دیجیتال طی میکند.
شما با شرکت در این رویداد همراه با سعید غنیزاده مسیر طراحی کاور یک محصول مثل Audio Book را طی میکنید و ترکیب تکنیکهای تصویرسازی دیجیتال را تمرین خواهید کرد.
برنده جایزه غزال زرین بهترین دستاورد هنری دو بعدی برای طراحی کاراکتر بازی موبایل جوخه آتش (Guns n Heroes) از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در ششمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران (۹۶)
برنده مسابقه طراحی شخصیت به سفارش بنیاد ملی بازی های رایانه ای 1397
طراحی تندیس هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران
شرکت در نمایشگاه گروهی هنرمندان صنعت انیمیشن در دوسالانه انیمیشن تهران 1397
طراح، تصویرساز، کانسپت آرتیست، کاراکتر دیزاینر، گرافیست، استوری بورد من، دیجیتال آرتیست، کارگردان هنری
- گرافیست، تصویرساز و طراح کاراکتر (۸۲-۸۷)
- استوری بورد من و طراحی کاراکتر برای پروژه های انیمیشن در بخش پیش تولید (۸۷-۹۱)
-استوری بورد من و کمیک آرتیست برای پروژه های سینمایی موشن کمیک با کارگردانی رضا میرکریمی (۸۸-۹۰)
- طراحی کاراکتر، طراحی UI و کارگردانی هنری برای پروژه های بازی موبایل (۹۲-۹۷)
برنده جایزه غزال زرین بهترین دستاورد هنری دو بعدی برای طراحی کاراکتر بازی موبایل جوخه آتش (Guns n Heroes) از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در ششمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران (۹۶)
برنده مسابقه طراحی کاراکتر، به سفارش بنیاد ملی بازی های رایانه ای و همچنین طراحی تندیس برای هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی ایران (۹۷)
تدریس طراحی و تدریس کاراکتر دیزاین (۹۷)
کارگاه Talk: تصویرسازی و بازار پیش روی آن (Skype)
حمادالدین جوادزاده بعد از معرفی کوتاهی از خودش، راجع به ظرفیتهای تصویرسازی برای ارائه به بازار صحبت خواهد کرد. بعد از آن به نقش مهم و کاربردی رسانههای جدید میپردازد. سپس سراغ مقایسه حیطه گسترده تصویرسازی با نقاشی میرود. در ادامه از تجربیات شخصیاش خواهد گفت و صحبتهایی راجع به نحوه ورود به بازار و شناخت فرصتهای در دسترس خواهد کرد.
شما با شرکت در این رویداد به درک بهتری از چگونگی ارائه آثارتان در رسانههای جدید برای بازارهای بینالمللی میرسید. همچنین کسانی که در ابتدای این راهند به تصویری شفافتر از آینده شغلیشان خواهند رسید و عملکردشان برای خلق اثر هدفمندتر خواهد بود.
گالری Diani. زمان بیجا استانبول 1396
گالری سیحون .اوهام . تهران . 1387
مجتمع فرهنگی گلشن . اوهام . بجنورد . 1386
دانشگاه نبی اکرم . ساعت 16 عصر پنجمین غروب پاییز. تبریز . 1385
مجتمع فرهنگی شهرداری . پرتره ها . بجنورد 1380
نمایشگاه گروهی :
28 نمایشگاه بین المللی هنر استانبول 2018
10در 10 . گالری Concept art .استانبول 2018
tomtom design week . استانبول 2018
نمایشگاه سال نو . گالری Diani .استانبول . 2017
26 نمایشگاه بین المللی هنر استانبول 2016
درخت. نمایشگاه طراحی در مرکز CKM . استانبول . 2016
mamut art project . استانبول 2016
2 نمایشگاه بین المللی هنر آنکارا 2016
نمایشگاه سال نو گالری soyut . آنکارا . 2015
Art Attack گالری Türker . استانبول 2015
مدیریت هنری شرکت تبلیغاتی فرارنگ بجنورد. تصویر سازی کتاب . شرکت در نمایشگاههای گروهی و شخصی در ایران و ترکیه. تدریس در دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه دولتی بجنورد در رشته های تصویرسازی و طراحی . برگزاری ورکشاپ و دورهای تدریس در استانبول
سومین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
این رویداد با صحبت کوتاهی از عرفان آذرمسا، مسئول برگزاری رویدادهای مدرسه اینورس آغاز شد.
برنامه «چالشهای مدیریت پروژه» با ارائه «فرشاد شمایل» آغاز شد.
فرشاد شمایل ارائه خود را با صحبت درباره پیشبینی پروژه آغاز کرد.
وی از چگونگی تبدیل تسکهای بزرگتر غیر قابل مدیریت به تسکهای کوچکتر قابل مدیریت صحبت کرد.
پس از آن چگونگی و میزان ضرورت آنالیز گزارشهای روزانه به نمودار، اعداد و ارقام را شرح داد.
فرشاد شمایل در انتهای صحبتهای خود چندین نرمافزار کارآمد کنترل پروژه را معرفی نمود.
برنامه «چالشهای مدیریت پروژه» با ارائه «فرشاد شمایل» به پایان رسید.
برنامه «طراحی شخصیت و تصویرسازی کودک و نوجوان» با ارائه «نیما جمالی» آغاز شد.
نیما جمالی پس از معرفی خود و نمایشدادن نمونهکارهایش، به شرح یکی از پروژههای اخیر خود با نام خونه پدربزرگه؛ پرداخت.
وی کاراکترهای این پروژه را در موقعیتهای داستانی مختلف به نمایش گذاشت و درباره مراحل پیشرفت هریک از آنها توضیحات دقیقی را ارائه داد.
برنامه «طراحی شخصیت و تصویرسازی کودک و نوجوان» با ارائه «نیما جمالی» به پایان رسید.
برنامه «ارتباط دیزاین با Art Direction» با ارائه «علی کیانیامین» آغاز شد.
در آغاز برنامه، علی کیانیامین در راستای انتقال بهتر مباحث، تلاش کرد که واژگان مشترکی را میان خود و ارائهدهندگان بوجود بیاورد.
وی دیزاین را به یک کیک چندلایه تشبیه کرد. به گفته او: «دیزاینر مثل آشپز یک کیک را درست میکند و بعد آن را به مخاطب عرضه میکند. این دیگر بستگی به مخاطب دارد که از کدام بخش آن کیک بیشتر لذت ببرد. بعضی فقط خامه روی کیک را انتخاب میکنند و برخی دیگر، تمام کیک را.»
او مونالیزای داوینچی را کیکی با لایههای بسیار زیاد دانست که هنوز بسیاری از لایههای آن کشف نشده است.
برنامه «ارتباط دیزاین با Art Direction» با ارائه «علی کیانیامین» به پایان رسید.
بخش اول «روز Illustration» به پایان رسید.
بخش دوم «روز Illustration» تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «روان سالم و نگاه حرفهای» با ارائه «مجید حیدری» آغاز شد.
مجید حیدری در ابتدای ارائه خود، دلیل منفعلبودن و کارنکردن افراد در بازههایی از زندگی را بررسی کرد و دلیل ماندگارنشدن برخی از هنرمندان را از دیدگاه شخصی خود اعلام کرد.
از کنترل ذهن و قراردادن آن در مسیر درست گفت و پس از آن مباحث تکنیکال خود را آغاز کرد.
وی در بخش تکنیکال صحبتهای خود، به بررسی فرم مثبت و منفی سوژه، اسکچ، Line Art، Color Value، سایهها، Recolor و Detail پرداخت.
بخش پایانی این برنامه به پرسش و پاسخ اختصاص پیدا کرد.
برنامه «روان سالم و نگاه حرفهای» با ارائه «مجید حیدری» به پایان رسید.
برنامه «رسیدن به فریم معرف» با ارائه «سعید غنیزاده» آغاز شد.
سعید غنیزاده در ابتدا مجموعهای از تصویرسازیهای مختص آلبومهای موسیقی، پوسترهای فیلم و بازیهای کامپیوتری را به نمایش گذاشت و توضیحاتی را بر روی هریک از آنها ارائه داد.
به گفته وی، دو رویکرد برای طراحی کاور وجود دارد. یک رویکرد این است که تصویرسازی در ذهن مخاطب علامت سوالی را ایجاد کند و رویکرد دیگر آنکه در تصویرسازی خلاصهای از موضوع یا روایت به مخاطب عرضه شود.
بهزعم سعید غنیزاده، برای این طراحی کاور نیازی نیست که لزوماً طراح خیلی قویای باشید، ویژگی اصلی یک طراح کاور خوب، فهم درست از محتوا و سلیقه خوب است.
سعید غنیزاده در ادامه گفت: «شما در تولید یک محصول، زمانی شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت که خودتان آن کار را دوست داشته باشید. شما باید بتوانید حتی سفارشهای حرفهای را منعطف کنید و در دنیای خودتان بیاورید. آنجا است که موفق میشوید کاری را خلق کنید که جذاب باشد.»
وی پس از ارائه توضیحات، در بخش دوم برنامه، شروع به تصویرسازی برای کاور یک کتاب صوتی کرد. هم زمان با انجام این تصویرسازی، محتوای این کتاب صوتی، برای شرکتکنندگان پخش شد.
برنامه «رسیدن به فریم معرف» با ارائه «سعید غنیزاده» به پایان رسید.
برنامه «تصویرسازی و بازار پیش روی آن» با ارائه «حمادالدین جوادزاده» آغاز شد.
در آغاز برنامه، حمادالدین جوادزاده پس از معرفی خود، از تجربه سفارشگیری و برقراری نمایشگاهش پس از مهاجرت خود گفت.
وی از تغییراتی که در ظاهر و حال و هوای تصویرسازیهای بومی ترکیه ایجاد کرد صحبت کرد. از میزان موفقیت این آثار در بازار ترکیه گفت و نمونههایی از آن را به نمایش گذاشت.
در ادامه راهکارهایی را برای جذب مشتری از کشورهای دیگر و از طریق شبکههای اجتماعی ارائه کرد.
برنامه «تصویرسازی و بازار پیش روی آن» با ارائه «حمادالدین جوادزاده» به پایان رسید.
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه