کارگاه عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا

کارگاه عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا

Fine Art هنری است که تنها به منظور خود آن اثر خلق می‌شود. نمایش زیبایی‌شناسی هنر و شناخت تفکرات ناب هنرمند ماموریت Fine Art است. کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا» برای آشنایی و آموزش عملی این حیطه در عکاسی طراحی شده است. رواج عکاسی استودیویی، توجه جشنواره‎ها، وب‌سایت‌ها و منتقدان حوزه عکاسی به Fine Art اشتغال در این حوزه را دستخوش تغییر کرده است...

کارگاه

توضیحات رویداد

کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا»


Fine Art هنری است که تنها به منظور خود آن اثر خلق می‌شود. نمایش زیبایی‌شناسی هنر و شناخت تفکرات ناب هنرمند، ماموریت Fine Art است. عکاس Fine Art می‌کوشد تا زاویه دید، نوع نگرش، ایده‌ها و احساسات خود نسبت به دنیای اطرافش را از طریق لنز دوربین به مخاطب انتقال دهد. کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا» برای آشنایی و آموزش عملی این حیطه در عکاسی طراحی شده است. رواج عکاسی استودیویی، توجه جشنوارهها، وب‌سایت‌ها و منتقدان حوزه عکاسی به Fine Art اشتغال در این حوزه را دستخوش تغییر کرده است.

مدرسه هنر و دیزاین اینورس همواره به حوزه عکاسی توجه ویژه‌ای داشته است. موفقیت و اعتبار دوره‌های مختلف برگزار شده و همین‌طور تربیت هنرجویان سرآمد در این حوزه گواهی بر این موضوع است. خلاء توجه به حیطه Fine Art در عکاسی، اینورس را بر آن داشت این کارگاه را برگزار نماید. پیمان نادری مدرس این کارگاه از مشهورترین و پرکارترین هنرمندان حیطه Fine Art به شمار می‌رود. تنها در سه سال اخیر، آثار وی 19 بار توسط جشنواره‌ها، مجلات و رقابت‌های مختلف بین‌المللی و داخلی برگزیده شده و جوایز و مدال‌هایی را به خود اختصاص داده است.

کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا» به صورت جامع طراحی شده است؛ صفر تا صد یک پروژه عکاسی Fine Art، از ایده‌پردازی تا اجرا در این کارگاه مرحله به مرحله و به صورت کاملاً مشارکتی اتفاق می‌افتد. در این کارگاه، فرصت فراگیری، کسب تجربه و مهارت به صورت آزمون و خطا و زیر نظر مدرس به خوبی فرآهم آمده است.


تیتر‌های کلی مباحث کارگاه

  • عکاسی Fine Art و دیدگاه شناور آن در دنیای امروز
  • Make up و تاثیر آن در عکاسی Fine Art
  • فرآیند انتخاب مدل، طراحی لباس تا ثبت عکس
  • انتخاب نور و لنز مناسب برای عکاسی و نحوه چیدمان نورها متناسب با نوع عکاسی
  • انتخاب Background مناسب برای عکاسی مورد نظر
  • ثبت عکس در استودیو و تاثیر دیدگاه فردی در قاب‌های خروجی
  • انتخاب عکس از میان عکس‌های ثبت شده
  • Post-production (Edit عکس در Capture One Pro و Adobe Photoshop)
  • Retouch پوست و جلوگیری از تغییر بافت اصلی پوست
  • گرفتن خروجی از عکس
  • توضیحاتی درباره انتخاب مسابقات متناسب با اثر گرفته شده


این کارگاه برای چه کسانی است؟

  • Photographer
  • Retoucher
  • Art Director and Creative Director


برای شرکت در این کارگاه باید چه توانمندی‌هایی داشت؟

  • آشنایی با دوربین
  • آشنایی با نور آتلیه
  • -آشنایی با Adobe Photoshop


تعامل شرکت‌کنندگان چگونه است؟

تمامی فعالیت‌های این کارگاه عملی بوده و نیاز به مشارکت هنرجویان را دارا می‌باشد. با توجه به حضور Model، Makeup Artist، طراح لباس و نورپردازی، تمامی مراحل کاملاً عملی و کسب تجربه و مهارت پیش خواهد رفت.


روز اول کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا»

با حضور Model، Makeup Artist و طراح لباس روز اول کارگاه آغاز می‌شود. اهمیت نقش آنان در حیطه Fine Art و همین‌طور نحوه پیش‌برد کار با آنان از جمله مهارت‌هایی است که هنرجویان در روز اول کارگاه کسب خواهند کرد. ابتدا Makeup Artist به Makeup مدل می‌پردازد. در همین هنگام درباره عکاسی Fine Art، نقش مدل، طراح لباس و Makeup Artist صحبت می‌شود. پس از آن با کمک هنرجویان چیدمان نور انجام می‌شود. قبل از آماده شدن مدل، چند شات برای تست نور ثبت می‌شود. بعد از آن تکنیک‌هایی در مورد نوع نگاه و نحوه‌ عکاسی به هنرجویان آموزش داده می‌شود. روز اول کارگاه با شروع عکاسی ادامه پیدا می‌کند. هنرجویان به آزمون و خطا و کسب تجربه و مهارت می‌پردازند. مدرس هم در کنار هنرجویان، به رفع اشکالات آنان و انتقال مهارت به آنان می‌پردازد. روز اول کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا» با ثبت عکس هنرجویان به پایان می‌رسد.


روز دوم کارگاه «عکاسی Fine Art، از ایده تا اجرا»

در روز دوم، هنرجویان با کمک مدرس، از میان عکس‌های خود چند عکس انتخاب می‌کنند. یک اثر در Capture One Pro، Edit می‌شود. مرحله بعدی Post-production در Photoshop و پس از آن در Lightroom انجام می‌شود. در این بخش از کارگاه، تفاوت‌های کار با Camera Raw و Lightroom و Capture One با کسب مهارت و تجربه عملی برای هنرجویان شفاف می‌شود. قدم بعدی شناخت تاثیر رنگ در اثر است. پس از آن هم انواع Edit پوست به صورت تعاملی آموزش داده خواهد شد. این بخش از کارگاه به هنرجویان کمک می‌کند تا در Edit تخصصی پوست،FS  و  D&Bتسلط مناسبی کسب نمایند. 


پس از 8 ساعت کار در این کارگاه، هنرجویان این دوره یک پروژه Fine Art عکاسی را از ایده‌پردازی، نورپردازی، Makeup، نوع نگرش در حین عکاسی، ثبت عکس، Edit عکس، Edit پوست و ... را به خوبی تجربه کرده و در عکاسی Fine Art مهارت کسب کرده‌اند.




زمان برگزاری
پنجشنبه 30 آبان 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
جمعه 1 آذر 98
10:00 - 14:30
برگزار شد
آدرس محل برگزاری
تهران, تهران, میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان گرمسار غربی، کوچه بهار چهارم، پلاک ۵۹، واحد ۲
تهران, تهران, تجریش، چهارراه قدس، ابتدای خ نیاوران، کوچه نخست (روبروی شهرداری)، بن بست اول (سمت راست)، پ ۳۶
ارائه دهندگان این رویداد
پیمان نادری
پیمان نادری
عکاسی فاین آرت، عکاسی پرتره، عکاسی فشن با رویکرد فاین آرت، High-End Retouching
مشاهده رزومه

انتخاب جایگاه

قابل خرید انتخاب موقت شما در حال خرید توسط دیگران فروخته شده غیرقابل فروش

پایان مهلت ثبت نام!

مهلت ثبت نام در این رویداد به پایان رسیده است، جهت مطلع شدن از برگزاری مجدد این کارگاه، نام خود را با زدن بر روی کلید "رزرو کارگاه" در لیست رزرو قرار دهید.