پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
معرفی کتاب «چرایی خود را پیدا کنید»

معرفی کتاب «چرایی خود را پیدا کنید»

چهارشنبه 13 اسفند 99

همه ما وقتی سوار ماشین می‌شویم، می‌دانیم به کجا و چرا به آن‌جا می‌رویم. اما وقتی پا در ماشین زندگی می‌گذاریم، اغلب تا مدتی نمی‌دانیم به کجا می‌رویم و اگر هم بفهمیم، نمی‌دانیم چرا به آن‌جا می‌رویم و شاید به همین دلیل از این سفر خسته می‌شویم و نرسیده به مقصد، مسیرمان را تغییر می‌دهیم.


در واقع سفرها و مسیرهایی هستند که چرایی‌شان مشخص نیست. کشف چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم و مسیر که برای زندگی حرفه‌ای انتخاب می‌کنیم، فرایندی حساس است که به زمان، تفکر و از همه مهمتر راهنما نیاز دارد. این کتاب همان راهنماست. راهنمایی عملی که از ابتدا تا انتهای مسیر را ترسیم می‌کند.


این کتاب راهنما را سایمون سینک و دو تن از همکارانش در سازمان «با چرا شروع کنید» یعنی دیوید مید و پیتر داکر، نوشته‌اند. سایمون از رهبران فکری و الهام‌بخش عصر حاضر است و شاید سخنرانی بسیار پربیننده او را در تد دیده باشید. او معتقد است دنیا وقتی جای بهتری می‌شود که افراد کاری را انجام دهند که الهام‌بخش زندگی‌شان باشد. این کتاب عصاره تمام آموخته‌های این تیم فکری طی بیست و پنج سال برگزاری کارگاه‌های «کشف چرایی»، است.


همه ما چرایی، هدف، انگیزه یا باوری از صمیم قلب داریم که منشا شور و شوق و الهام‌بخشی‌مان است. شاید در حال حاضر بسیاری ندانند چرایی‌شان چیست یا ندانند چطور آن را در قالب کلمات بیان کنند. این کتاب برای افرادی نوشته شده که می‌خواهند چرایی انجام کارهایشان را به درستی درک و بر این اساس نقشه زندگی حرفه‌ای خود را ترسیم کنند.


کتاب «چرایی خود را پیدا کنید» برای افرادی نوشته شده که می‌خواهند از کارشان لذت ببرند و اشتیاق دائمی برای انجام آن داشته باشند.


 این کتاب در واقع یک راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان است تا بتوانید با اشتیاق و بهترین بازده‌ای ممکن، کار خود را انجام دهید؛ اقدامی که نهایتا منجر به بالا رفتن کیفیت زندگی در تمامی ابعاد آن خواهد شد. 


این کتاب به قلم سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر نوشته شده و توسط انتشارات آموخته منتشر شده است.