پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش کارگاه «تکنیک‌های پنهان InDesign؛ طراحی تقویم و سررسید»

گزارش کارگاه «تکنیک‌های پنهان InDesign؛ طراحی تقویم و سررسید»

چهارشنبه 10 مهر 98

کارگاه «تکنیک‌های پنهان InDesign؛ طراحی تقویم و سررسید»، روز یک‌شنبه ۳۱ شهریور، با کیان اشرافی در مدرسه اینورس برگزار شد.



کیان اشرافی این رویداد را با صحبت در مورد طراحی تقویم و سررسید آغاز کرد. او طراحی تقویم و سررسید را یکی از مهم‌ترین اقلام طراحی گرافیک دانسته و بیان کرد: «طراحی تقویم و سررسید می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد؛ حتی با در نظر گرفتن اینکه استفاده از نرم‌افزار ایندیزاین باعث ساده‌تر شدن این فرایند شده. با این حال شناختن ابزارها و استفاده‌ی هوشمندانه از آنها و از سوی دیگر با به کاربردن تکنیک‌های جدید می‌تواند این روند را به راحتی انجام داد». پس از آن با توضیح کامل از اقلام مورد نیاز و ساختار الزامی طراحی تقویم و سررسید مباحث تئوری را ادامه دادند. در ادامه هنرجویان با باز کردن فایل آماده شده برای ورکشاپ مباحث تئوری را به صورت عملی تمرین کرده، و ادامه‌ی مراحل آموزشی که نیاز به انجام کار اجرایی داشته را بر روی فایل ارائه شده پیش برده و مراحل طراحی را تمرین و اجرا کردند. 



سپس با توضیحاتی از Master page و استفاده‌ی آنها بر روی یکدیگر و توضیح Document و چگونگی استفاده از یک Document  در Document  دیگر کارگاه ادامه پیدا کرده. پس از آن با ساختن یک Table مطالب آموزشی را جلو برده و از کاربرد استایل‌ها سخن گفتند و اضافه کردند که ترتیب قرار گرفتن استایل‌ها بسیار اهمیت داشته، به طور مثال تیبل استایل (Table Style) پایه‌ی سل استایل (Cell Style) است. پس از تنظیم و تعریف استایل‌ها با استفاده از Numbering به ایجاد روزهای ماه پرداخته و روش ایجاد آن بدون وارد کردن دستی را توضیح دادند. با این روش می‌توان با ایجاد تغییرات کوچک در حد مشخص کردن روز، آغاز هر ماه تمام روزهای دیگر ماه را به شکل خودکار تغییر داده و مرتب کنیم.



کیان اشرافی در ادامه نحوه‌ی استفاده از Text Flow برای ایجاد روزهای هفته را توضیح داده. و پس از آن با توضیح متغیرهای متنی و نحوه‌ی استفاده از آنها برای ایجاد اسامی‌ ماه‌ها فرآیند طراحی به مراحل پایانی رسیده و برای درک و دریافت بهتر شرکت‌کنندگان تمام مراحل بر روی فایل ارائه شده تمرین و اجرا شد. در انتهای ورکشاپ با انجام شدن تمامی مراحل طراحی تقویم و سررسید به پایان رسیده و کیان اشرافی به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.



در این کارگاه شرکت‌کنندگان از نزدیک با فرآیند طراحی تقویم و سررسید با تکنیک‌های ایندیزاین آشنا شده و گام‌به‌گام شیوه طراحی آن را با تمرین بر روی فایل نمونه انجام داده و به طرح نهایی رسیدند. این کارگاه در نهایت با کامل‌شدن یک تقویم و جمع‌بندی نکات گفته‌شده، به پایان رسید.