پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش ژوژمان ترم دوم رشته «طراحی گرافیک»

گزارش ژوژمان ترم دوم رشته «طراحی گرافیک»

پنجشنبه 7 آذر 98

ژوژمان ترم دو رشته طراحی گرافیک با حضور هنرجویان، مدیر آموزش مدرسه اینورس، مدرسان و منتور رشته و داوران آن، در روز سه‌شنبه 5 آذر در مدرسه اینورس برگزار شد. 



هنرجویان در ترم دو رشته گرافیک دیزاین، سه عنوان Adobe Illustrator، Photography و Design Thinking را گذراندند. 




در این ژوژمان، نمونه‌کارهای مربوط به Illustrator و Design Thinking برای علاقه‌مندان و داوران به نمایش گذاشته شد. و داوران به بحث و تبادل نظر با هنرجویان و در نهایت داوری آثار پرداختند. داوران این ژوژمان، نواب قزل‌باش، آرین اوهانیان و حامد حکیمی بودند.




بخش ابتدایی برنامه به داوری آثار Illustrator هنرجویان اختصاص داشت. مدرس این درس، علی شمس بود. هنرجویان برای این ژوژمان علاوه بر پروژه تصویرسازی که به صورت انفرادی انجام داده بودند، در گروه‌های دونفره، اوراق اداری (Stationary) نیز طراحی کرده بودند.



در این بخش داوران به اتفاق نظر بر این عقیده بودند که کیفیت آثار هنرجویان از ترم دو و درس Illustrator بسیار بالاتر است و ورود آن‌ها به Key Visual و Logo نشان از جسارت و آمادگی ذهنی آنان دارد.



بخش بعدی ژوژمان به داوری پروژه‌ها و نمونه‌کارهای درس Design Thinking اختصاص داشت. مدرس این درس کیان اشرافی بود. هنرجویان برای این درس علاوه بر طراحی‌های فردی، پروژه‌هایی را در گروه‌های 5 نفره برای ارائه آماده کرده بودند. هر بخش از ارائه را یکی از هنرجویان بر عهده داشت. ارائه‌های هنرجویان معطوف به پروژه‌های واقعی در صنعت تبلیغات بود. هنرجویان با توجه به Brief ارائه شده، مسئله را تعریف کرده و با کمک Design Thinking به حل مسئله با راه‌حل‌ها و نگرش‌های متفاوت پرداخته بودند. 




داوران ارائه‌های درس Design Thinking را مشاهده و بررسی کردند. پیشرفت هنرجویان برای آنان جالب توجه بود و آن‌ها در نهایت از هنرجویان خواستند ارائه‌های خود را با دید نقادانه و بررسی مجدد، به چالش بکشند.





هنرجویان رشته طراحی گرافیک در ترم آینده، بسته‌بندی، نشان نوشتاری و خلاقیت در نشان تصویری را خواهند گذراند.