پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
برندگان فستیوال انیمیشن Annecy 2020

برندگان فستیوال انیمیشن Annecy 2020

چهارشنبه 11 تیر 99

اهمیت ژوئن در تقویم انیمیشن جهان انکارنشدنی است. فعالان و علاقه‌مندان انیمیشن در این تاریخ، هر ساله منتظر اعلام برندگان نهایی فستیوال بین‌المللی Annecy هستند.

در حالی که جشنواره امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، تغییرات چشمگیری داشته اما برگزارکنندگان برای ایجاد حس سمبولیک، تاریخ برگزاری را تغییر ندادند. آن‌ها در پخش زنده ویدیویی در کانال YouTube خود، برندگان نهایی را اعلام کردند.

در بخش فیلم‌های بلند، "Calamity" به کارگردانی Rémi Chayé موفق به دریافت جایزه کریستال این بخش شد. با بررسی فیلم‌های بلند منتخب سال‌های پیش، فرانسه همچنان در این بخش از جشنواره پیشرو است.

در جشنواره امسال، برخی از فیلم‌های مسابقه‌ای به صورت دیجیتال نمایش داده شدند، اما Calamity تصمیم گرفت تا زمان نمایش خود را به بعد موکول کند. تیم تولید این فیلم تصمیم دارند تا آماده شدن شرایط مناسب صبر کنند.

انیمیشن روسی "The Nose or the Conspiracy of Mavericks" به کارگردانی مرد افسانه‌ای انیمیشن روسیه، Andrey Khrzhanovsky جایزه هیئت داوران امسال را به دست آورد، در حالی که فیلم "Kill It and Leave this Town" ساخته Mariusz Wilczynski با درخشش خود در پیش‌نمایش اولیه در برلین، جایزه بخش Jury Distinction را دریافت کرد.

مستند زندگی‌نامه Ilze Burkovska Jacobsen با عنوان "My Favorite War" اثر مشترک کشورهای نروژ-لتونی  به عنوان بهترین فیلم بلند در بخش جایزه Contrechamp انتخاب شد. جایزه Contrechamp در سال دوم حضور خود، به فیلم‌هایی با استعداد‌های نو و جالب توجه در سراسر جهان تعلق می‌گیرد.



فیلم "My Favorite War" به عنوان اولین فیلم با کارگردان زن در این بخش حضور دارد و داستان از فضای تاریخی جماهیر‌ شوروی سرچشمه می‌گیرد.

فیلم “The Shaman Sorceress” به کارگردانی Jae-huun Ahn از کره جنوبی، برگزیده بخش منتخب داوران جایزه Contrechamp شد. 

فیلم “Schooom’s Odyssey” جایزه دیگری را برای کارگردان خود Julien Bisaro به ارمغان آورد. این فیلم جوایز بهترین فیلم کوتاه برای بچه‌های تا شش سال در Prix Jeunesse و بهترین فیلم کوتاه انیمیشن برای بچه‌ها در Anima 2020 بلژیک را در کارنامه دارد. همچنین در فستیوال امسال نیز، منتخب دریافت کریستال بهترین تولید تلویزیون شد. محوریت داستانی این فیلم، با ارائه ویژگی دو بعدی، مخصوص کودکان پیش‌دبستانی می‌باشد.

فیلم "The Tiger Who Came to Tea" ساخته Robin Shaw که توسط Lupus Films در انگلستان برای NBC Universal تولید شد، جایزه هیئت داوران را برای بخش TV Special دریافت کرد. فیلم "Undone" به تهیه‌کنندگی Amazon Prime Video، توسط هیئت داوران به عنوان بهترین سریال تلویزیونی انتخاب شد.



فیلم سینمایی “The Physics of Sorrow” به کارگردانی Theodore Ushev (کارگردان نامزد اسکار)، یک روز پس از برنده شدن در جایزه معتبر Fipresci، کریستال بهترین فیلم کوتاه این دوره از جشنواره را هم از آن خود کرد .

Alberto Vázquez، نویسنده اسپانیایی، کارگردان "Birdboy: The Children Birdboy: The Forgotten Children" و "Unicorn Wars" در بخش فیلم کوتاه با فیلم "Homeless Home" جایزه هیئت داوران را دریافت کرد. تاریک‌ترین فیلم این دوره از جشنواره، هم در روایت داستانی و هم در تکنیک بصری متعلق به همین فیلم است. 

"The Town" ساخته Yifan Bao (در مورد اهمیت خانواده) به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. همچنین stop motion سیاه و سفید "Freeze Frame" ساختهSoetkin Verstegen  و "Parallels Serial" به کارگردانی Max Hattler به طور مشترک برنده بخش منتخب داوران شدند. 

کریستال بهترین اثر در بخش فیلم‌های سفارشی ساخته شده، به موزیک ویدیو رنگارنگ  “Traveler”به کارگردانیDaniel Almagor  و  Raman Djafariتعلق گرفت. “Turtle Journey” نیز، منتخب دریافت جایزه هیئت داوران در همین بخش شد.

از دانشکده سینمای جدید مسکو، فیلم "Naked" به کارگردانی Kirill Khachaturov برای فیلم برتر فارغ‌التحصیلی، کریستال را از آن خود کرد. "Sura" از دانشگاه ملی هنر کره ساخته Hae-Ji Jeong و "Pile" از کالج رویال انگلستان به کارگردانی Toby Auberg به طور مشترک جایزه داوران را به دست آوردند.

در بخش VR، "Minimum Mass" به کارگردانی Raqi Syed و Areito Echevarria، روایت علمی تخیلی که در پی کشف شکست عاطفی پس از سقط جنین بود، کریستال را برای بهترین اثر VR دریافت کرد. همچنین فیلم "Battlescar – Punk Was Invented by Girls" ساختهMartin Allais and Nicolas Casavecchia نیز جایزه هیئت داوران این بخش را به دست آورد.