پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش کارگاه «فارسی بازی، طراحی پوستر با حروف فارسی»

گزارش کارگاه «فارسی بازی، طراحی پوستر با حروف فارسی»

دوشنبه 21 مرداد 98

کارگاه «فارسی‌‌بازی؛ طراحی پوستر با حروف فارسی»، روز جمعه ۱۸ مرداد، با حامد حکیمی در مدرسه اینورس برگزار شد.



حامد حکیمی این رویداد را با صحبت از تجربیات خود آغاز کرد. او مسیر الهام گیری یک طراحی پوستر از حروف فارسی را توضیح داد و بیان کرد که هر کدوم از انواع خط فارسی مانند نستعلیق می‌توانند در تغییر سبک کار گرافیکی چقدر موثر باشند و یک هنرمند حرفه‌ای می‌تواند با نگاه به این زمینه‌ها طرحی خلاقانه و متفاوت را ایجاد کند. این الهام گیری را در شخصی سازی کردن یک فونت و تولید چندین طرح متفاوت از یک اثر می‌داند.



سپس توانایی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک هنرمند حرفه‌ای کار مداوم دانسته و بیان کرد «اگر کار نکنید در ذهن افراد ماندگار نخواهید بود و به همین دلیل و برای جدی‌تر شدن فرایند طراحی برای خودتون باید کار سفارشی انجام بدید، حتی شده خودتون به خودتون سفارش بدید».



حامد حکیمی در ادامه روند یک طراحی پوستر را از ایده تا اجرا توضیح داده و با نشان دادن نمونه‌ کار‌های متفاوت مخاطبان را با فرایند طراحی و ویژگی‌های یک پوستر خوب آشنا کرد. او ذکر کرد که برای طراحی نیاز به داشتن هویت است و اثر در راستای هویت آن کار شکل می‌گیرد. در ادامه، از ویژگی‌‌ سبک‌های خوش نویسی مانند ثلث و نستعلیق گفت و بیان کرد هر یک از این سبک‌ها دارای خصوصیت‌ها مخصوص به خود بوده که در نتیجه با یادگرفتن آنها می‌تواند از این خصوصیات در طراحی استفاده کرده و طرحی خلاقانه‌ و قدرت‌مند را خلق کرد.



در ادامه با کار بر روی دو کانسپت، روز جهانی تئاتر و شصتمین سالگرد هنرستان هنر‌های زیبا شروع به طراحی تایتل به صورت دستی کرده و مخطبان با فرایند طراحی دستی آشنا شدند. پس از آن شرکت‌کنندگان همراه با حامد حکیمی شروع به طراحی تایتل‌های  دستی خود کرده  و فرایند طراحی پوستر رو آغاز کردند. با اتمام این بخش از تایتل‌ها عکاسی شده و وارد فضای نرم‌افزار شده و به طراحی پوستر مشغول شدند. در ادامه با بستن قالب‌های متفاوت برای پوسترها بهترین پوستر هر فرد انتخاب شده و در مورد آنها بحث و گفت‌و‌گو کردند.




در این کارگاه شرکت‌کنندگان از نزدیک با فرآیند طراحی پوستر آشنا شدند و گام‌به‌گام شیوه رسیدن به یک پوستر نهایی را آموختند. این کارگاه در نهایت با کامل‌شدن پوسترهای شرکت‌کنندگان به پایان رسید.