پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
فروش یک اثر هنری باعث نجات کارکنان موزه Moco از بیکاری شد

فروش یک اثر هنری باعث نجات کارکنان موزه Moco از بیکاری شد

سه شنبه 9 دی 99

مالکان موزه‌ای هنری در آمستردام، برای جلوگیری از تعدیل نیروهای خود در دوران کرونا، یکی از نقاشی‌های Banksy را به قیمت ۵/۱ میلیون یورو فروختند. Banksy یک هنرمند خیابانی (Street artist)، که سبک هنری منحصر به‌فرد او همواره توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.


بنیان‌گذاران موزه، Kim Logchies-Prins، بعد از فروش این نقاشی به یک خریدار ناشناس آمریکایی، به همراه ۲۰ نفر از کارمندان خود، کنار اثر Monkey Poison نشستند تا به آن ادای احترام و تشکر کنند. 



چند ماه بعد از فروش اثر، Logchies-Prins ایمیلی از طرف خریدار دریافت کرد که به او پیشنهاد شده بود تا حداقل برای یک سال، نقاشی به موزه قرض داده شود؛ خبری که برای صاحبان قبلی اثر مانند معجزه بود.



با همه‌گیری کرونا، تمام موزه‌های هلند برای چند ماه تعطیل شدند و اکنون نیز بعد بازگشایی، تعداد مراجعان آن‌ها بسیار کمتر شده است. موزه‌ی Moco ۶۰ کارمند تمام‌وقت و پاره‌وقت دارد که به خاطر همین شرایط نمی‌توانستند حقوق آن‌‌ها را پرداخت کنند. این مسئله باعث شد تا صاحبان موزه دست به این انتخاب سخت زده و یکی از محبوب‌ترین و ارزشمندترین آثار خود را به حراج بگذارند.


در نقاشی Monkey Poison یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های Banksy حضور دارد که یک شامپانزه است. این نقاشی مانند بسیاری از آثار این هنرمند، سبک خاصی دارد و از نقاشی کردن با اسپری روی یک شاهکار هنری قدیمی بوجود آمده است.