پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش معارفه رشته «فیلم‌سازی انیمیشن دوبعدی»

گزارش معارفه رشته «فیلم‌سازی انیمیشن دوبعدی»

چهارشنبه 20 شهریور 98

گزارش معارفه رشته «فیلم سازی انیمیشن دو بعدی»


معارفه رشته «فیلم سازی انیمیشن دو بعدی» روز پنجشنبه 14 شهریور با حضور علیرضا اردوبادی (موسس مدرسه اینورس)، مهسا علیرضایی (مدیر آموزش) و امین حق‌شناس (منتور رشته) برگزار شد.


علیرضا اردوبادی جلسه معارفه را با توضیحاتی در زمینه تفاوت رشته و دوره در مدرسه اینورس آغاز کرد. همچنین نقش منتور رشته را به عنوان حامی هنرجویان در سیر آموزشی و هدایت آنها در مسیر درست مطرح کرد. در ادامه از امین حق‌شناس دعوت شد تا کلیت رشته، دروس ارائه شده و مدرسین آن را برای علاقه‌مندان شرح دهد. 



امین حق‌شناس توضیحات خود را با تعریف «Cel Animation» به عنوان شیوه قدیمی تولید انیمیشن آغاز کرد و توضیح داد که در این مدل ساخت انیمیشن، هر Frame بر روی کاغذ طراحی می‌شده و اکنون این روند بواسطه کامپیوتر و نرم‌افزارهای حوزه انیمیشن انجام می‌شود. به گفته ایشان انیمیشن دو بعدی به دو حالت کلی تقسیم می‌شود. در یک حالت کارکتر یکبار به تصویر کشیده شده و در نرم‌افزارهایی مانند Moho یا After Effect این کارکتر Setup شده و Animate می‌گردد. در حالت دیگر پروسه طراحی Frame by Frame صورت می‌پذیرد تا یک فیلم ساخته شود. در این رشته به هر دو حالت پرداخته می‌شود اما تاکید رشته بر حالت دوم خواهد بود.


در ادامه امین حق‌شناس –منتور رشته- به شرح دروس رشته پرداخت. ترم اول رشته «فیلم سازی انیمیشن دو بعدی» با دروس مقدماتی ایده‌پردازی و پرورش ایده، مبانی انیمیشن، و آموزش نرم افزار های Animate شروع خواهد شد. به گفته ایشان "هر چیزی در فیلمسازی با یک ایده خوب شروع خواهد شد." در این ترم روش‌هایی آموزش داده خواهد شد تا هنرجو بتواند بواسطه آن به ایده‌هایی برسد که قابلیت ساخته شدن داشته باشند. همچنین در این ترم در کنار آموزش و تمرین قوانین اصلی انیمیشن، نرم‌افزارهای Anime Studio (Moho) و TV Paint به هنرجویان آموزش داده خواهد شد. 



در ادامه دروس 4 ترم دیگر بصورت کامل توضیح داده شد. هنرجو پس از گذراندن ترم اول شروع به آموزش طراحی کارکتر انسان و حیوان خواهد کرد. در زمینه دکوپاژ و استوری بورد مهارت لازم را کسب کرده و شناخت کاملی نسبت به Body mechanic پیدا خواهد کرد. در Digital Painting  و طراحی Environment تخصص لازم را کسب کرده و در نهایت کارگردانی، Compositeو Acting در انیمیشن را فرا خواهد گرفت. 



امین حق‌شناس در مورد ترم 5 ام و پروژه نهایی افزود: «در ترم اول این رشته هر هنرجو بواسطه آموزه‌های فراگرفته به ایده اولیه یک انیمیشن 1 الی 2 دقیقه‌ای خواهد رسید و در طول ترم‌های دیگر این ایده به اجرا در آمده و در ترم 5 ام کامل و قابل ارائه می‌گردد.» علیرضا اردوبادی در تکمیل این توضیحات افزود که عمده هنرمندان ایرانی در ارائه اثر خود همواره دچار مشکلات مختلفی هستند و ما بواسطه نمایشگاه پایان رشته بدنبال ایجاد این مهارت در هنرجویان هستیم.



سپس امین حق‌شناس به معرفی مدرسین این رشته پرداخت و اشاره کرد که تمامی مدرسین این رشته از فعالان حرفه‌ای صنعت انیمیشن ایران هستند و آموختن دانش و کسب تجربه از افرادی که در این صنعت مشغول به کار هستند به مراتب به کیفیت آموزش خواهد افزود. وی همچنین اشاره کرد که "این رشته بر اساس تمرین، تمرین و تمرین برنامه‌ریزی شده است" و میزان موفقیت هنرجویان در این رشته بسته به میزان فعالیت و تمرین آنها خواهد بود.


امین حق‌شناس سخنان خود را اینگونه به پایان رسانید: «هدف اصلی این رشته تربیت و پرورش فیلمساز مستقل در حوزه انیمیشن است» و مسیر رشته به گونه‌ای طراحی شده است که هنرجویان بتوانند در انتها بصورت مستقل یک پروژه را به انجام رسانده یا به عنوان عضوی از یک تیم در ساخت انیمیشن مهارت داشته باشند. همچنین هنرجویان این رشته توانایی کارگردانی و رهبری یک تیم ساخت انیمیشن را خواهند داشت. 



در انتها مهسا علیرضایی –مدیر آموزش مدرسه اینورس- روند پذیرش در رشته را از طریق سایت را توضیح داد. همچنین میزان شهریه و نحوه پرداخت آن نیز بصورت کامل برای علاقه‌مندان توضیح داده شد.


رشته «فیلم سازی انیمیشن دو بعدی» در 5 ترم سه ماهه برگزار خواهد شد. هر ترم شامل سه عنوان درسی و هر درس شامل 12 جلسه خواهد بود. جلسات هر درس 3 ساعت و در نتیجه زمان کل آموزش این رشته 540 ساعت می‌باشد. در حین هر ترم برای آشنایی و آموزش بیشتر هنرجویان در حیطه‌های مختلف این رشته، ورکشاپ‌های مستقلی نیز برگزار خواهد شد. 


می‌توانید ویدئوی کامل معارفه رشته «فیلم سازی انیمیشن دو بعدی» را در IGTV اینستاگرام مدرسه اینورس را در لینک زیر مشاهده کنید.

ویدئوی معارفه رشته فیلم سازی انیمیشن دوبعدی

همچنین برای پذیرش و ثبت‌نام در رشته «فیلم سازی انیمیشن دو بعدی» به صفحه اختصاصی این رشته در سایت مدرسه اینورس مراجعه کنید.

صفحه رشته فیلم سازی انیمیشن دوبعدی