پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
اعلام نامزدهای جشنواره OIAF 2020

اعلام نامزدهای جشنواره OIAF 2020

چهارشنبه 8 مرداد 99

جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا (OIAF) 2020، نامزدهای نهایی خود را اعلام کرد. تعداد آثار دریافتی این دوره از جشنواره، 1950 فیلم از 84 کشور دنیا بوده است. از این تعداد 92 فیلم کوتاه شامل انیمیشن و واقعیت مجازی، 6 فیلم بلند، 16 فیلم برای رقابت در بخش دانشجویی و 41 فیلم پانوراما انتخاب شدند.


با وجود شرایط متفاوت امسال، این جشنواره نیز مانند سایر جشنواره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ این یک نقطه قوت برای مخاطبان جشنواره در این شرایط است.


Chris Robinson، مدیر هنری OIAF عقیده دارد که این بیماری همه‌گیر، انیماتورها را کند نکرده است. او در ادامه اظهار می‌کند که فیلم‌های انتخابی امسال، الهام‌بخش و متنوع‌تر از سال‌های پیش جشنواره می‌باشند. همچنین موضوعات جدیدی نیز با توجه به شرایط کنونی امسال در بین آثار دیده می‌شود.


کانادا در جشنواره امسال، با 5 فیلم منتخب در بخش رقابت رسمی و 2 فیلم پانوراما درخشیده است. هیئت ملی فیلم کانادا در این انتخاب‌ها طیف گسترده‌ای از هنرمندان برجسته و نوظهور را در نظر گرفته‌اند؛ از Robin McKenna کارگردان برجسته و برنده‌ جوایز تا Meky Ottawa کارگردان نوظهور و فارغ‌التحصیل NFB (National Film Board of Canada) در این جشنواره حضور دارند.


بخش مسابقه فیلم‌های بلند، فرصتی برای نمایش فیلم‌های جالب و نوآور دنیا را فراهم می‌کند. سه عنوان از این فیلم‌های جالب توجه که نام آن‌ها در میان 6 نامزد انتخابی جشنواره دیده می‌شود، Mosley یک فیلم خانوادگی جالب توجه برای تمام افراد، labour of love ساخته شده توسط کارگردان نیوزلندی Kirby Atkins و انیمیشن Kill It and Leave This Town اولین فیلم انیمیشن بلند به کارگردانی Mariusz Wilczynski که روایتی را در دهه 1970 لهستان به تصویر می‌کشد، می‌باشند. همچنین در این بخش حضور فیلم Bru & Boegie که با الهام از ویژگی‌های فرهنگ آفریقای جنوبی ساخته شده است نیز قابل توجه می‌باشد.


حضور مجموعه فیلمسازان مستقل و برندگان سابق رویداد OIAF، از جمله Sarina Nihei کارگردان فیلم Polka-Dot Boy، Andreas Hykade کارگردان فیلم Altötting و Hisko Hulsing کارگردان مشهور سریال Undone از دیگر ویژگی‌های این رویداد است.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا یکی از شناخته شده‌ترین رویدادهای جهان همراه با نمایش آثار، نمایشگاه‌ها، ورکشاپ‌ها و رویدادهای جانبی از سال 1976 تاکنون به صورت هر‌ساله در حال برگزاری می‌باشد. این رویداد 5 روزه سعی دارد تا هنر و صنعت را در کنار هم نمایش دهد و هرساله حدود 34 هزار هنرمند، تهیه‌کننده، دانشجو و طرفدار انیمیشن را به خود جذب می‌کند.