پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
معرفی کتاب «نوپای ناب»

معرفی کتاب «نوپای ناب»

چهارشنبه 17 دی 99

کتاب «نوپای ناب» نوشته اریک ریس، یکی از کارآفرینان موفق آمریکایی است. او سخنرانی‌های بسیاری در رویدادهای کسب و کار انجام داده است و به استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های خصوصی متعددی در خصوص استراتژی کسب و کار و تولید مشاوره داده‌ است.

این کتاب در ایران به قلم محمد جواد احمدپور و سید علی فاطمی خوراسگانی ترجمه شده است.

کتاب نوپای ناب به سرعت در دنیای کارآفرینی شناخته شد، چرا که در زمینه کارآفرینی کتاب کاربردی قابل قبولی وجود ندارد و همه کتاب‌ها اکثراً مجموعه نکات و نصیحت‌هایی در باب کارآفرینی ارائه می‌دهند تا اینکه بخواهند مسئله‌ای را به مخاطب آموزش دهند و به علم وی بیفزایند.


در کتاب نوپای ناب، اریک ریس به توضیح این مسئله می‌پردازد که چگونه اکثر کسب و کارهای نوپا شکست می‌خورند. همانطور که از عنوان کتاب برمی‌آید، او راهکارهای نابی را پیشنهاد می‌دهد تا از این اتفاق جلوگیری شود. این راهکارها شامل ارائه و آموزش انواع مدل‌های کسب و کار و چگونگی ایجاد آن‌ها، آموزش اصول صحیح ایجاد یک شرکت، ارائه محصول و نحوه و زمان ورود به بازار و انطباق سریع با شرایط در نوسان بازار می‌شود.


اریک ریس یک کسب و کار نوپا را این‌گونه تعریف می‌کند: تشکیلات اختصاص‌یافته به خلق چیزی جدید در شرایطی کاملاً نامطمئن و تردیدآمیز. این تعریف هم درمورد کار یک شخص در گاراژی خصوصی صدق می‌کند و هم درمورد گروهی از متخصصان در شرکتی بزرگ و چند طبقه. نقطه اشتراک این افراد، مأموریتی برای از بین بردن جو شک و تردید و کشف بهترین راه برای رسیدن به تجارتی پایدار و موفق است. کتاب نوپای ناب به جای تلف کردن زمان با خلق نقشه‌ها و طرح‌های تجاری پیچیده و گسترده، به کارآفرینان فعال چه در شرکت‌های کوچک و چه در شرکت‌های بزرگ، راهی پیشنهاد می‌کند که از طریق آن می‌توانند نگاهی مداوم به مسیر حرکتشان به سوی هدف داشته باشند و قبل از این که خیلی دیر شود، خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند.


کتاب نوپای ناب فقط درمورد این موضوع نیست که چگونه یک کسب و کار موفق بسازیم بلکه درمورد این مسئله صحبت می‌کند که چگونه از همین کسب و کارها برای بهتر ساختن هر کاری که انجام می‌دهیم استفاده کنیم. تصور کنید که ایده‌های این کتاب در همه پروژه‌‌ها و سیستم‌ها برای حل کردن بزرگترین مشکلات دنیا به کار گرفته شود و به طور کلی جوابی باشد برای اساسی‌ترین سؤال که ما چگونه می‌توانیم سریع‌تر متوجه جواب ندادن چیزی و بازخورد مثبت نگرفتن از آن شویم؟


صحبت‌های درون کتاب نوپای ناب، موضوعاتی است که تمام کارآفرینان باید به خوبی بدانند و در زندگی و کار خود به صورت روزانه از آن استفاده کنند تا نتایج بهتر و سریع‌تری در کار خود بگیرند پس مدرسه اینورس به تمامی کارآفرینان نوپا و حرفه‌ای پیشنهاد می‌کند که حتما این کتاب را مطالعه کنند.