پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش رشته «موشن گرافیک»

گزارش رشته «موشن گرافیک»

دوشنبه 8 مهر 98

معارفه رشته «موشن گرافیک» روز پنجشنبه 28 شهریور با حضور علیرضا اردوبادی (موسس مدرسه اینورس)، مهسا علیرضایی (مدیر آموزش) و ایمان یاری (منتور رشته) برگزار شد.


علیرضا اردوبادی جلسه معارفه را با توضیحاتی در زمینه ساختار رشته در مدرسه اینورس آغاز کرد. پس از ارائه توضیحات کلی در مورد ماهیت رشته در اینورس، از رشته «موشن گرافیک» به عنوان یکی از اولین رشته‌های مدرسه اینورس یاد شد. این رشته از سال 90 در حال ارائه در مدرسه اینورس بوده و تا کنون 15 مرتبه در طی این سال‌ها برگزار شده است. به گفته ایشان آموزش حرفه‌ای در این زمینه باعث رونق کسب و کار «موشن گرافیک» شده و بخش عمده‌ای از فعالان این صنعت از هنرآموخته‌گان 15 دوره برگزاری این رشته هستند. در نهایت این رشته توانسته است یکی از اهداف اصلی مدرسه اینورس –یعنی ورود هنرجویان به بازار کار حرفه ای– را بصورت کامل تامین کند.



علیرضا اردوبادی در ادامه توضیح داد که رشته‌های مدرسه اینورس در هر دوره برگزاری ریدیزاین شده و در طی 2 الی 3 سال بصورت کلی مورد بازبینی و به روزرسانی قرار می‌گیرند. دلیل این امر پیشرفت و تغییرات لحظه به لحظه بازار این رشته بوده و اینورس تغییر سرفصل‌های آموزشی این رشته و دیگر رشته‌ها را همگام با وضعیت بازار آن، یک امر ضروری می‌داند. در ادامه از ایمان یاری دعوت شد تا کلیت رشته، دروس ارائه شده و مدرسین آن را برای علاقه‌مندان معرفی نماید.




منتور رشته صحبت خود را با توضیح مختصری در مورد ماهیت این رشته آغاز کرد. به گفته ایشان در ایران تعریف مشخص و دقیقی نسبت به موشن گرافیک وجود ندارد و در تعاریف این رشته صرفاً به بخشی از آن –مخصوصاً بخشی که ماهیت تبلیغاتی دارد- اشاره می‌شود. در صورتی که کاربرد این رشته صرفاً به یک مورد خاص محدود نشده و در حوزه‌هایی مانند تیتراژ فیلم و سریال، هویت بصری شبکه‌های تلوزیونی، Game، تبلیغات، Video mapping، طراحی UI برای وب و اپلیکشن و ... حضور پر رنگی دارد. همچنین تکنیک‌های مطرح موشن گرافیک نیز به یک الی دو تکنیک خلاصه نشده و این حوزه دارای تکنیک‌های متنوعی مانند تکنیک‌های دیجیتال 2D و 3D، تکنیک‌های دستی، Animate 2D، استفاده از ویدئو، استاپ موشن است. در ادامه جلسه معارفه نمونه کارهای مطرحی برای درک بهتر این رشته و آگاهی نسبت به تنوع تکنیک و کاربرد آن برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد. 



ایمان یاری پس از ارائه توضیحات مختصری در مورد نمونه کارهای نمایش داده شده و توضیح روند کاری یک موشن گرافیک دیزاینر در طی یک پروژه، به شرح دروس این رشته پرداخت. ترم اول این رشته با عنوان درسی «خلاقیت و ایده پردازی» شروع خواهد شد و در این دوره به هنرجویان نحوه رسیدن به ایده‌های خلاقانه آموزش داده خواهد شد. به گفته ایمان یاری "خلاقیت امری است اکتسابی که می‌توان آن را آموزش داد." در ادامه هنرجویان دوره «گرافیک برای موشن گرافیک» را خواهند گذراند و با طراحی گرافیک بصورت اختصاصی و کاربردی برای موشن گرافیک آشنا خواهند شد. در انتهای این ترم هنرجویان با «مبانی متحرک سازی» آشنا شده و قوانین پایه فیزیک حرکت را می‌آموزند. 



در طول چند ترم بعد هنرجویان در «2D Animate» تسلط پیدا کرده و کارگردانی و مدیریت یک پروژه موشن گرافیک را به عنوان یک پروژه گروهی فراخواهند گرفت. همچنین نرم افزارهای «Adobe After Effects» و «Cinema 4d» به عنوان ابزارهای ضروری این حوزه بصورت کامل به هنرجویان آموزش داده خواهد شد. در دوره  «موشن دیزاین 1 و 2» به نحوه دیزاین حرکت پرداخته خواهد شد و هنرجویان برای تولید 4 اثر –یک موزیک ویدئو، یک لوگو موشن، یک آگهی تلویزیونی و یک تیتراژ – هدایت خواهند شد. در انتهای هر ترم هنرجویان آماده شرکت در ژوژمان پایان ترم خواهند شد و شانس ارائه و سنجیده شده آثار خود را خواهند داشت. 

در ادامه مسیر هنرجویان تکنیک استاپ موشن را خواهند آموخت و در ترم 5 با مهارت Sound Design آشنا شده و افکت‌گذاری، ضبط، ادیت صدا و ... را خواهند آموخت. همچنین در طول هر ترم یک الی دو ورکشاپ برای هنرجویان در نظر گرفته شده تا مباحث جانبی و تکمیلی نیز برای هنرجویان مطرح شود. وی به عنوان نمونه به ورکشاپ‌های «تدوین»، «مبانی موشن دیزاین» و «ورکشاپ تیم ورک» اشاره کرد. 



در انتهای رشته نیز نمایشگاهی برای ارائه پروژه نهایی هنرجویان برگزار خواهد شد. هنرجویان از ترم‌های میانی پروژه نهایی خود را با راهنمایی منتور انتخاب کرده و تمامی آموخته‌های خود را بصورت مرحله به مرحله برای رسیدن به خروجی پروژه نهایی بکار خواهند گرفت. هنرجویان برای رسیدن به نمونه کاری با کیفیت و قابل دفاع در این حوزه، همراهی منتور و کلیه مدرسین رشته را در کنار خود خواهند داشت.  ایمان یاری در انتهای سخنان خود به معرفی مدرسین این رشته پرداخت و از مهسا علیرضایی دعوت کرد تا نحوه پذیرش و مراحل آن را برای علاقه‌مندان شرح دهد. 



مهسا علیرضایی پس نمایش نحوه پذیرش در رشته و شرایط پذیرش در آن میزان شهریه و نحوه پرداخت آن را شرح داد و در انتهای جلسه معارفه به سوالات حاضرین پاسخ داد. 




رشته «موشن گرافیک» در 5 ترم سه ماهه برگزار خواهد شد. هر ترم شامل سه عنوان درسی و هر درس شامل 12 جلسه خواهد بود. جلسات هر درس 3 ساعت و در نتیجه زمان کل آموزش این رشته 540 ساعت می‌باشد.



 

می‌توانید ویدئوی کامل معارفه رشته «موشن گرافیک» را در IGTV اینستاگرام مدرسه اینورس در لینک زیر مشاهده کنید.


ویدئوی معارفه رشته موشن گرافیک - بخش اول

ویدئوی معارفه رشته موشن گرافیک - بخش دوم


همچنین برای پذیرش و ثبت‌نام در رشته «موشن گرافیک» به صفحه اختصاصی این رشته در سایت مدرسه اینورس مراجعه کنید.


صفحه رشته موشن گرافیک