پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
تعطیلی دائمی فروشگاه‌های خرده‌فروشی مایکروسافت

تعطیلی دائمی فروشگاه‌های خرده‌فروشی مایکروسافت

چهارشنبه 11 تیر 99

مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد به صورت دائمی، فروش خود را به طور کامل دیجیتالی کند و دیگر به صورت فیزیکی فروش نخواهد داشت. به این ترتیب تمام فروشگاه‌های مایکروسافت تعطیل خواهند شد. به جز بعضی از محل‌ها، مانند فروشگاه‌های لندن، نیویورک، سیدنی و ردموند که تغییر یافته و به مراکز تجربه مایکروسافت تبدیل می‌شوند، باقی فروشگاه‌ها به کار خود پایان خواهند داد. مشخص نیست که این تصمیم باعث از بین رفتن مشاغل خواهد شد یا خیر، اما واضح است که کارمندان خرده‌فروشی‌ها به تأسیسات دیگر منتقل خواهند شد و یا به صورت دورکاری به پشتیبانی از مشتری‌ها می‌پردازند.



مایکروسافت می‌گوید که همین حالا نیز از طریق فروشگاه‌های آنلاین خود به ۱.۲ میلیارد نفر رسیده است پس جای تعجبی ندارد که سرمایه‌گذاری بیشتری بر خرده‌فروشی آنلاین انجام دهد. از ماه مارس و با شیوع ویروس کرونا، فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت تعطیل شدند و فروش آن منحصراً به صورت دیجیتالی درآمده است. از آن زمان، هنوز این فروشگاه‌ها بازگشایی نشده‌اند و تا امروز نیز خبری مبنی بر این اتفاق منتشر نشده است.

فروشگاه‌های مایکروسافت بیش از یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. اولین فروشگاه همزمان با عرضه ویندوز ۷ و در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی شروع به کار کرد و حالا تعداد این مراکز در سراسر دنیا به بیش از ۱۰۰ عدد رسیده است.