پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
برندهای لاکچری لباس به فروش با تماس ویدیویی روی می‌آورند

برندهای لاکچری لباس به فروش با تماس ویدیویی روی می‌آورند

شنبه 11 مرداد 99

Moda Operandi، یکی از فروشندگان آنلاین لباس‌های لاکچری، قرار است این هفته در سایت خود از یک برنامه فروش جدید پرده‌برداری کند. این برنامه با نام Moda Live قرار است به مدت 30 دقیقه و به میزبانی جوهانا اورتیز، طراح لباس، به صورت زنده پخش شود و در آن مجموعه پیراهن‌های مخصوص مهمانی این طراح از مرکز این برند در کلمبیا به نمایش گذاشته شود.


تجارت برند Moda Operandi که میزبانی نمایش مجموعه‌های طراحان لباس در جلسات خصوصی و دیدارهای شخصی است، در حال حاضر به علت همه‌گیری ویروس کرونا تا حدودی به حالت تعلیق درآمده. حالا قرار است پخش زنده این برنامه در سایت Moda Operandi برای عموم قابل مشاهده باشد و در عین حال بیننده‌ها بتوانند نظر خود را بیان کنند و لباس‌ها را سفارش دهند.



برنامه‌های پخش زنده نمایش لباس از طریق ویدیو که یک صنعت ۴.۴ میلیارد دلاری است از سال ٢٠١٨ در چین شناخته شده و پرطرفدار است و رکورد بیننده‌های آن امسال به ۶٢ درصد کاربران اینترنتی این کشور رسیده است. اگرچه برندهای لاکچری غرب پیش از این در کشور چین گهگاه لباس‌های خود را به این صورت به نمایش گذاشته‌اند، حالا با همه‌گیری ویروس کرونا به استفاده از این روش در بازارهای غربی رو آورده‌اند.


CommentSold، یکی از برنامه‌های فروش از راه پخش زنده که ٣٠٠٠ فروشنده دارد، اعلام کرده است پس از ارائه اپلیکیشنی برای موبایل که فروشنده‌ها بتوانند برنامه خود را به طور همزمان در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند، به رشد سریعی در فروش رسیده است.


Powerfront هم شرکتی است که به برندها این امکان را داده است از راه تماس ویديویی و زنده با خریداران خود در ارتباط باشند. این شرکت اعلام کرده است در حال حاضر با ٢٠ برند لاکچری از جمله Valentino، Saint Laurent و Bottega Veneta همکاری دارد. در ماه گذشته، برند Gucci نیز فعالیت خرید از طریق تماس آنلاین انفرادی را آغاز کرد.



خرید آنلاین از راه پخش زنده برای خریدارانی هم که علاقه به خرید حضوری داشتند جذاب است.

سوچاریتا کودالی، تحلیلگر اصلی شرکت Forrester می‌گوید: «در حال حاضر خرید ویدیویی برای همه نوع محصولی اتفاق می‌افتد.» و در ادامه اضافه می‌کند انتظار می‌رود هر روز طرفداران این نوع خرید بیشتر شوند. البته چالش اصلی این است که خریداران برای استفاده از این نوع تکنولوژی آموزش ببینند و عملکرد آن‌ها بررسی شود و سیستمی ساخته شود که کار با آن برای کاربر راحت‌تر باشد و اینگونه می‌توان این صنعت جدید را جاودانه کرد.


Moda Operandi بازخوردهای خوبی از اشخاصی که از طریق تماس Zoom خرید کرده بودند دریافت کرده است و لیسا آیکن مدیر فشن و فروش Moda Operandi در این باره می‌گوید: «البته قابلیت‌هایی که قرار است Moda Live داشته باشد را Zoom نداشت و برخلاف برنامه‌های دیگری که برای پخش زنده رویدادهای فشن استفاده می‌شدند، این برنامه به طور خاص برای خریدهای ویدیویی در نظر گرفته شده است.» و در ادامه اضافه کرد: «شرکت ما نباید صبر می‌کرد تا همه‌گیری این ویروس اتفاق بیافتد و بعد از این قابلیت استفاده کند.»


البته موفقیت این صنعت کاملاً به این بستگی دارد که خریداران تا چه حد بخواهند از برندهای لاکچری خرید کنند.

به نظر می‌رسد این نوع خرید در بلندمدت رونق بیشتری پیدا کند و اگر به Facebook، Instagram، YouTube و Amazon دقت کنیم، می‌بینیم این اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت خرید آنلاین را اضافه کرده‌اند.