پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
تصمیمات جدید Mozilla در پی مشکلات همه‌گیری کرونا

تصمیمات جدید Mozilla در پی مشکلات همه‌گیری کرونا

دوشنبه 3 شهریور 99

شرکت Mozilla ٢۵ نفر از کارکنان خود را که در حقیقت یک چهارم نیروی کاری‌اش را تشکیل می‌دهند اخراج کرد. این کار به کاهش هزینه‌های این شرکت کمک می‌کند و در برخی از بخش‌هایش این فرصت را به دست می‌دهد که بتواند در سیستم خود تغییراتی اساسی به وجود آورد و مشکلات اینترنتی خود را رفع کند.


البته Mozilla از قبل برنامه‌هایی برای ایجاد مجموعه‌ای از تغییرات ساختاری در مجموعه خود داشت، اما به علت همه‌گیری ویروس کرونا مجبور شد تغییرات جدیدی و متفاوت با برنامه قبلی‌اش اعمال کند.


در این رابطه Mozilla اعلام کرد: «شرایط اقتصادی پیش آمده به دنبال همه‌گیری Covid-19 تأثیرات قابل‌توجهی بر درآمد ما داشته است و به همین علت تغییراتی که در هدفمان بود دیگر امکان‌پذیر نیستند.»



با توجه به لیست انتشاریافته توسط NetMarket Share مرورگر Chrome در جایگاه اول است و بعد از آن مرورگرهای Mozilla و Microsoft Edge به ترتیب در رتبه‌های بعد قرار دارند.


دو سال پیش شرکت Mozilla اعلام کرد: «ما از نقطه‌نظر توانمندسازی اجتماعی، مدنی و فردی معتقدیم وحشتناک است که اختیار زیرساخت‌های اساسی آنلاین تنها دست یک شرکت باشد. به همین خاطر Mozilla را به وجود آورده‌ایم. دلیل آنکه با Google رقابت می‌کنیم این نیست که فرصت کسب‌وکار خوبی است، بلکه با Google رقابت می‌کنیم چون سلامت اینترنت و زندگی آنلاین به رقابت و حق انتخاب بستگی دارد.»


اما حال با وجود همه‌گیری کرونا ضربه سختی به Mozilla وارد شده و توانایی رقابتش بسیار کاهش پیدا کرده است.