پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش هفته هنرهای دیجیتال اینورس (IDAW 2019)

گزارش هفته هنرهای دیجیتال اینورس (IDAW 2019)

سه شنبه 25 تیر 98

«هفته هنرهای دیجیتال اینورس» همراه با استقبال بالای مخاطبان و ارائه‌دهندگان برگزار شد.


اینورس در سال 93 برای اولین‌بار این رویداد را برگزار کرد. هدف اولیه از برگزاری آن، آشنایی مخاطبان با هنر دیجیتال و ایجاد پویایی در این فضا بود. با محقق‌شدن این هدف و شکل‌گیری نیازهایی تازه در این رشته‌ها و بازار کارشان، هفته هنرهای دیجیتال اینورس در سال 97 به‌شکلی گسترده‌تر برگزار شد. اما رویداد امسال چه از نظر کیفیت برنامه‌ها و چه از نظر برگزاری، با رویدادهای پیش از آن متفاوت و قدمی بزرگ در راستای تحقق اهداف اینورس بود.




اینورس با برگزاری این مجموعه رویداد، به‌دنبال ایجاد بستری است که شرکت‌کنندگان فرصت شنیدن تجربیات هنرمندان و فعالان مطرح هر رشته را داشته باشند و در سریع‌ترین زمان بفهمند که آیا علاقه‌ای به فعالیت حرفه‌ای در این رشته‌ها دارند یا نه. در هفته هنرهای دیجیتال اینورس علاقه‌مندان و شاغلین در این رشته‌ها می‌توانند با کسب دانش و تجربیات افراد حرفه‌ای، مسیر روشنی برای آینده‌شان داشته باشند و نکاتی را از زبان این افراد بشنوند که جای دیگری برای آموختن آن‌ها نیست.




در طول هشت روز، 800 نفر از شهرهای مختلف و با پیشینه‌های متفاوت در این برنامه‌ها شرکت کردند. 51 متخصص از ایران و کشورهایی همچون انگلستان، آلمان، آمریکا، هلند و ایتالیا در این رویداد ارائه داشتند. در سه ماه گذشته و در طول این هفته بیش از 40 نفر با تخصص‌های متفاوت تلاش کردند تا این رویداد با بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود. تمام این تلاش‌ها در راستای تحقق اهداف مدرسه اینورس بود، تا در فضای کسب‌وکار بخش خصوصی در حوزه‌هایی مانند انیمیشن، سینما، گرافیک، تبلیغات، عکاسی، تصویرسازی، فشن، مد، لباس و هنرهای بینارشته‌ای حرکت ایجاد کند.





در این هفته شرکت‌کنندگان با جزئیات و مراحل انجام یک پروژه طراحی گرافیک، بازار کار جهانی انیمیشن و نحوه ورود به آن، سیستم‌های Procedural در جلوه‌های بصری و مفهوم فرایافت در مد آشنا شدند، مراحل طراحی کاور یک کتاب صوتی، Deconstruction در مد و استفاده‌های تکنولوژی در موسیقی را دیدند و نحوه ساخت یک استاپ‌موشن روان، بازسازی موقعیت‌های نوری مختلف در عکاسی، کاربردهای مختلف علوم رفتاری در تبلیغات و نحوه اثرگذاری روی تصمیم مخاطبان را یاد گرفتند. و البته تمام این‌ها فقط بخشی از اتفاقات هفته هنرهای دیجیتال بود.





گزارش کامل روزها:

طراحی گرافیک | انیمیشن | تصویرسازی | VFX | عکاسی | تبلیغات | فشن | هنر و تکنولوژی



برگزاری هفته هنرهای دیجیتال اینورس در مطبوعات نیز بازتاب یافت. روزنامه شرق و روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 22 تیرماه خود به این رویداد پرداختند و همچنین خبرگزاری های ایسنا، فارس و مهر از این رویداد گزارش تهیه کرده و از حرکت ایجادشده در فضای کسب‌وکار هنرهای دیجیتال ایران گفتند.



اینورس با برگزاری این هفته قدمی دیگر برای رشد جامعه هنری و ایجاد بستر آشنایی با هنر و صنایع جدید برداشت.

برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه گسترده‌تر و باکیفیت‌تر مجموعه رویداد سال آینده از هم‌اکنون شروع شده است. هفته هنرهای دیجیتال اینورس (IDAW 2020) در اردیبهشت‌ماه 99 برگزار خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از جزئیات برنامه‌ها و نحوه شرکت در آن، از پاییز امسال گوش‌به‌زنگ باشید.