پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
AMD برای اولین بار در ارزش سهام از Intel سبقت گرفت

AMD برای اولین بار در ارزش سهام از Intel سبقت گرفت

چهارشنبه 8 مرداد 99

این روزها برای Intel، روزهای سختی است. از طرفی تولید تراشه‌های ۷ نانومتری این شرکت به تعویق افتاده و از طرف دیگر ارزش سهام آن با سرعت زیادی در حال کاهش است. این افت ارزش تا حدی بوده که تنها در یک روز کاهش ۶۹/۱۱ درصدی را تجربه کرده است.


در حال حاضر Intel همچنان در تولید پردازنده‌های ۱۴ نانومتری برای کامپیوترهای رومیزی در جا می‌زند. البته این کمپانی تراشه‌های ۱۰ نانومتری نیز تولید می‌کند اما فرکانس آن‌ها در مقایسه با همتایان ۱۴ نانومتری خود کمتر است.


در طرف دیگر ماجرا AMD حضور دارد که بیش از یک سال است که به کمک کمپانی TSMC در حال تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری است. همین موضوع برتری زیادی را برای AMD به ارمغان آورده است.


البته همچنان AMD در مقایسه با Intel، کمپانی کوچکی به حساب می‌آید. در زمینه سرمایه‌ کلی، Intel با اختلاف زیادی از رقیب خود پیش است.

چندی پیش نیز مطلبی منتشر شد که عبور Nvidia از Intel را در زمینه سرمایه کلی نشان می‌داد. اما اکنون با افت بیشتر Nvidia نسبت به این کمپانی، باز هم Intel مقام اول را تصاحب کرده است. با این حساب در میان این سه رقیب، همچنان Intel عنوان بزرگترین کمپانی به یدک می‌کشد.