پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش ورکشاپ مبانی نظری و عملی برنامه‌سازی Data-Oriented

گزارش ورکشاپ مبانی نظری و عملی برنامه‌سازی Data-Oriented

دوشنبه 8 بهمن 97

ورکشاپ "مبانی نظری و عملی برنامه‌سازی داده‌گرا (Data-Oriented) "، در روزهای ۴ و ۵ بهمن ماه با یاسر ژیان در مدرسه اینورس برگزار شد.

 

در اولین روز این ورکشاپ، یاسر ژیان به منظور آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با مباحث اصلی و پیش از ورود به مباحث تخصصی، پیش زمینه‌ای از برنامه‌نویسی شیءگرا (Object-Oriented Programming) را مطرح کرد. وی با در نظر داشتن یک مسئله (شبیه به پیاده‌‌سازی یک بازی کامپیوتری ساده) به بررسی شیوه‌ عملکرد این مدل از برنامه‌نویسی و مزایا و معایب آن پرداخت. در کنار این بررسی، مقایسه‌‌ای با پارادایم جدید یعنی برنامه‌نویسی داده‌گرا نیز صورت گرفت.

 

 

در ادامه با مشخص‌کردن یک مشکل ساده، جوانب گوناگون مشکل و استدلال در مورد رفتار آن شرح داده شد و با مطرح‌کردن چند راه حل برای آن، از مخاطبین خواسته شد که با مشارکت خود به دنبال پیدا‌کردن راه‌حل‌های دیگری برای این مشکل باشند و بهترین آن را انتخاب کنند. در این بخش با مطرح‌کردن برنامه‌نویسی داده‌گرا به عنوان یک راه حل مناسب، به مباحث تئوری این موضوع اشاره شد.

 

 

در روز دوم ورکشاپ، با در نظر گرفتن آمادگی ایجاد شده برای افراد در روز گذشته، مباحث اصلی برنامه‌‌نویسی داده‌گرا مطرح و به صورت کد‌های مشخص بررسی شد. در بخش عملی و تعاملی این ورکشاپ، مخاطبین در کد‌‌نویسی مشارکت کلامی داشته و با سوالات خود باعث شفاف‌شدن موضوع و پیش‌‌برد کار می‌‌شدند. با توجه به کدنویسی‌های انجام شده و نحوه‌‌ پیش‌‌برد مسئله، نتایج هر تغییر در انتها بررسی شده و تاثیرگذاری این رویکرد از برنامه‌‌نویسی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شد.

 

در انتها با جمع‌بندی مطالب کدهای مورد نیاز و ارائه شده در ورکشاپ به همراه مطالب اولیه هر بحث در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.