پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش معارفه دوره «کارگردانی فیلم‌های تبلیغاتی»

گزارش معارفه دوره «کارگردانی فیلم‌های تبلیغاتی»

سه شنبه 28 آبان 98

معارفه دوره «کارگردانی فیلم‌های تبلیغاتی» روز پنج‌شنبه، 23 آبان، با حضور ماکان مهرپویا (مدرس دوره)، مدیر آموزش مدرسه اینورس و علاقه‌مندان برگزار شد.

ماکان مهرپویا در ابتدای جلسه، اندکی از تجربیات و سوابق کاری خود گفت. او دانش‌آموخته رشته تبلیغات است و سال‌هاست در حوزه تولید ویدئوهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند.



ماکان مهرپویا توضیحات خود درباره این دوره را با صحبت درباره کتاب قصه‌گویی 30 ثانیه‌ای آغاز کرد. او از اهمیت این توانمندی در کارگردانان ویدئوهای تبلیغاتی سخن گفت. وی ادامه داد ویدئوهای تبلیغاتی دیگر تنها مختص تلویزیون نیستند و اکنون در شبکه‌های اجتماعی هم با قدرت حضور دارند. ماکان مهرپویا به تلویزیون‌های اینترنتی و سهم در حال افزایش آن‌ها، در تولید ویدئوهای تبلیغاتی نیز اشاره کرد.  و ادامه داد: "بنابراین در این دوره، ما علاوه بر تمرکز بر ویدئوهای تبلیغاتی مخصوص تلویزیون، بر ویدئوهای تبلیغاتی مخصوص شبکه‌ مجازی نیز متمرکز شده و هر دوی آن‌ها را می‌آموزیم."



در دوره کارگردانی ویدئوهای تبلیغاتی، ساخت ویدئو در قاب‌های vertical، landscape، portrait و ... آموزش داده می‌شود. علاوه بر آن مخاطبان این دوره، مهارت ساخت 4 نوع آگهی‌های تلویزیونی، آگهی‌های شبکه اجتماعی، Corporate Image و محتوای ویدئویی General را خواهند آموخت.



در ادامه این جلسه، درباره تکنولوژی‌های جدید در صنعت تبلیغات توضیحاتی داده شد. مهرپویا گفت: "صنعت تبلیغات و خصوصاً ویدئوی تبلیغاتی به سمت نرم‌افزاری شدن و هوش مصنوعی پیش می‌رود. ماشین‌ها با سرعت زیادی یاد می‌گیرند و پیشرفت می‌کنند. بسیاری از کارها اکنون توسط ماشین‌ها انجام می‌گیرد. تا چند سال آینده می‌توان از ماشین‌ها انتظار داشت تا حتی استراتژی را هم خود تدوین کنند. اما می‌توان گفت تنها بخشی که از عهده کامپیوتر بر نمی‌آید، تخیل و خلاقیت انسانی است. یکی از کارهایی که به تخیل و خلاقیت انسانی نیاز دارد حرفه کارگردانی است. با توجه به افزایش تقاضا برای ویدئوهای تبلیغاتی خلاقانه، نیاز به تربیت نیرو در این حوزه احساس می‌شود. دلیل تدارک این دوره نیز وجود چنین نیازی است. مهرپویا گفت با وجود این تکنولوژی‌ها، شناخت ذائقه مخاطب برای ساخت محتوای تبلیغاتی مناسب، بسیار آسان‌تر شده است."



مخاطبان این دوره شامل علاقه‌مندان به حیطه کارگردانی ویدئو تبلیغاتی، علاقه‌مندان به حوزه تبلیغات، افراد با سابقه و نگاه هنری، افراد علاقه‌مند به مدیوم ویدئو، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فیلم‌سازی و ... می‌شود. پیش‌نیاز این دوره آشنایی با کارگردانی و Video Art است. مهم‌ترین بخش یک ویدئوی تبلیغاتی پیام آن است. بنابراین افرادی که قصد ورود به این دوره را دارند باید به خوبی نحوه انتقال پیام را درک کنند.

در پایان این دوره، هنرجو در زمینه تولید فیلم‌های تبلیغاتی مهارت کسب کرده و می تواند به شکل انفرادی و یا در شرکت‌های تبلیغاتی و دفاتر تولید محتوا کار، تولید محتوا را انجام دهد.

همچنین می تواند در قالب یک دستیار کارگردان با دانشی که کسب کرده، در کنار کارگردان‌های معتبر این حرفه کسب تجربه کند.



این دوره از دو بخش عملی و تئوری تشکیل شده است. در ابتدا کلید واژه‌هایی که برای این کار لازم هستند مورد توجه قرار گرفته و پس از آن، بینشی (Insight) که برای این حرفه لازم است، مورد توجه قرار می‌گیرد. پس از   بخش‌های مقدماتی کار عملی دوره آغاز می‌شود. ضمناً از جلسه سوم، برای هنرجویان، کار در منزل در نظر گرفته شده است.


برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت‌نام در این دوره به صفحه دوره در وب‌سایت مدرسه اینورس مراجعه نمایید.


صفحه دوره کارگردانی فیلم‌های تبلیغاتی