پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
آینده دنیای مد آفریقا پس از ویروس کرونا

آینده دنیای مد آفریقا پس از ویروس کرونا

یکشنبه 2 شهریور 99

همه‌گیری ویروس کرونا صنعت مد آفریقا را کاملاً به هم ریخته است. طراحان لباس از تولیدات خود دست کشیده‌اند و شو‌های فشن و رویدادهای مرتبط با آن متوقف شده است و همه به صورت آنلاین در آمده‌اند. این‌ها همه چالشی شد برای طراحان تا فروش خود را به دنیای مجازی ببرند و بتوانند کاهش فروش حضوری خود را جبران کنند.


در ماه ژوئن مجموعه وبیناری توسط بانک توسعه آفریقا برگزار شد که به طراحان توضیح می‌داد چگونه کار خود را برای فضای پس از همه‌گیری ویروس کرونا آماده کنند و البته بیش از ١٠٠ طراح در این مجموعه وبینار شرکت کردند.



طراحان آفریقا برای ادامه زندگی کاری خود و افزایش طرفداران خود بیشتر وابسته به تولیدات خانگی و فروش و شو‌های مد حضوری بودند، اما در نتیجه وبینار برگزارشده طراحان و نوآوران حوزه‌های دیگر یاد گرفتند چگونه می‌توانند از دنیای مجازی در مسیر اهداف خود استفاده کنند.


ریچ مینیشی مدیر نوآور برندی با نام خودش می‌گوید: «هر کشوری قوانین قرنطینه خاص خودش را دارد. در آفریقای جنوبی، ما همه نوع قرنطینه را تجربه کردیم که هرکدام به نحوی تأثیری منفی بر کسب‌وکارهای مختلف داشت.» و در ادامه اضافه می‌کند: «فروشندگان نباید توقع داشته باشند وضعیت به حال سابق بازگردد.»



جنبش‌های جهانی که نیاز برای استفاده از طراحان و مدل‌هایی از قومیت‌ها و نژادهای مختلف را مطرح می‌کنند به طراحان مد آفریقا امیدواری می‌دهند. این جنبش‌ها باعث می‌شوند برندها نسبت به میزان تنوع نژادی کارهای خود تأمل کنند. تغییرات این نوع تفکر تا ده سال دیگر مشخص خواهد شد و جهان به برندهای آفریقایی فرصت بیشتری خواهد داد.