پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش ژوژمان ترم چهارم رشته «طراحی گرافیک»

گزارش ژوژمان ترم چهارم رشته «طراحی گرافیک»

سه شنبه 20 آبان 99

ژوژمان پایانی ترم چهارم رشته «طراحی گرافیک» در روز دوشنبه 19 آبان در مدرسه اینورس برگزار شد. 


در این ژوژمان موسس مدرسه اینورس، منتور رشته، مدرسان، داوران، تیم آموزش مدرسه اینورس و هنرجویان حضور داشتند. 



داوران این ژوژمان حامد حکیمی و کارنگ طیاری بودند. همچنین خشایار تیموری (منتور رشته گرافیک) و کسری عابدینی (Typography)، طراحی لوگو (خشایار تیموری) و مسعود رستمی (بسته‌بندی) مدرسان ترم چهارم این رشته بودند.



در این ژوژمان، هنرجویان کارهای پایانی خود را برای این سه درس برای شرکت‌کنندگان، مدرسان و داوران ارائه دادند. 



در ابتدا آثار مربوط به دوره Typography به نمایش گذاشته شد. هنرجویان در طول این دوره، بیش از 5000 اثر تولید کرده بودند که منتخبی از آنان در این ژوژمان به نمایش درآمد. کارهای هنرجویان به سه بخش تقسیم شده بود، کارهای 100*70، رنگی و بزرگ (هر هنرجو 2 کار)، کارهای رنگی (هر هنرجو 12 تا 20 کار) و کارهای بدون رنگ، که هر هنرجو تعداد زیادی کار در این بخش به ژوژمان ارائه کرده بود. 



با توجه به طبقه‌بندی این آثار، آن‌ها در سه بخش مختلف چیدمان شده بودند. کسری عابدینی مدرس این دوره، در خصوص نحوه چیدمان آثار که از روز قبل با راهنمایی خودش انجام گرفته بود چنین گفت: «با توجه به تعدد بالای آثار و محدودیت فضا مجبور بودیم، بهینه‌ترین و بهترین مدل را برای چیدمان آثار به کار بگیریم.» او ادامه داد: «آثار انتخاب شده برای این ژوژمان از هر هنرجو، توسط دیگر هنرجویان و با بحث و گفت‌وگو انتخاب شده و تمام هنرجویان در انتخاب آثار به نمایش درآمده در ژوژمان نقش داشته‌اند.»



در درس Typography، مراحل کار هر هنرجو از انتخاب فونت، شروع تولید Typography با یک حرف، بعد از آن چند حرف، سپس ساخت کلمات و در نهایت عبارات دو و چندکلمه‌ای پیش رفته و ادامه یافته بود.



حامد حکیمی و کارنگ طیاری داوران این ژوژمان و همچنین علیرضا اردوبادی موسس مدرسه اینورس، با اشاره به کیفیت بالای آثار هنرجویان، به اتفاق نظر معتقد بودند، پیشبرد حجم بالایی از کار، در طول یک ترم، برای این درس، به هنرجویان توانایی و دیدی قوی برای انجام کارهایی فوق‌العاده‌ در آینده می‌دهد و آنان را قادر می‌سازد در این حیطه اثرگذارتر عمل کنند.



در این بخش هر هنرجو کارهای خود را ارائه داده و با پاسخ به سوالات داوران از کار خود دفاع کردند. در نهایت داوران نمره هر هنرجو را با توجه به پروژه، نحوه ارائه و نحوه دفاع در نظر گرفتند.


بخش دومی که هنرجویان در آن به ارائه آثار پرداختند درس طراحی لوگو بود. در درس طراحی لوگو، هر هنرجو 2 تا 4 لوگو را طراحی کرده و آن‌ها را به ژوژمان پایان دوره ارائه دادند. هنرجویان Brief طراحی لوگو را از هم‌کلاسی‌های خود دریافت کرده بودند و طبق آن اسناد اقدام به طراحی لوگو کرده بودند. در طراحی لوگوها غالباً از Monogram و Pictogram استفاده شده بود. در زمان ارائه هر هنرجو، داوران، مدرس طراحی لوگو (خشایار تیموری) و هنرجوی سفارش‌دهنده در بحث شرکت داشتند تا عیار واقعی کار هر هنرجو طبق Brief سفارش‌دهنده و بازخوردهای مدرس دوره بررسی شود و پس از آن نمره هر بخش به هنرجویان داده شود.


در این بخش داوران نحوه کار هنرجویان را به پرسش کشیده و به آنان کمک کردند دید و آگاهی بهتری به طراحی لوگو پیدا کرده و کارهای خود را در مسیر بهبود پیش ببرند. 



بخش پایانی ژوژمان به درس بسته‌بندی اختصاص داشت. هنرجویان در این درس به صورت گروهی کارها را اجرا کرده و به ارائه آثار پرداختند. هر تیم بر دو پروژه کار کرده بود یکی مایع دست‌شویی و دیگری گز. مایع دست‌شویی طبق Brief کامل با برند Dosi به صورت مشترک به دست همه هنرجویان رسیده بود، اما گز، بدون برند و با دست باز به هنرجویان سفارش داده شده بود. بنابراین هنرجویان در طراحی بسته‌بندی با دست باز و دقیقاً طبق Brief به خوبی آزموده شده بودند. 


در این بخش داوران و منتور رشته به ابعاد مختلف کار پرداخته و بازخوردهای لازم را به هنرجویان ارائه کردند و در پایان نمرات مربوط به این درس هم به تیم‌ها داده شد.



آثار هنرجویان در این ژوژمان بزودی در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.