پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش کارگاه 2 روزه «آشنایی با طراحی هویت بصری برای بازی موبایل»

گزارش کارگاه 2 روزه «آشنایی با طراحی هویت بصری برای بازی موبایل»

شنبه 12 بهمن 98

کارگاه 2روزه «آشنایی با طراحی هویت بصری برای بازی موبایل» در روزهای پنجشنبه و جمعه 3 و 4 بهمن با حضور مریم زندی و کامیار لبافان در مدرسه اینورس برگزار شد.


در ابتدای این کارگاه ارائه‌دهندگان خود را معرفی کرده و مختصری درباره تجربیات کاری و پیشینه خود صحبت کردند. پس از آن شرکت‌کنندگان کارگاه، زمینه فعالیت و دلیل حضورشان در این کارگاه را توضیح دادند. این کار کمک کرد تا موضوعات کارگاه وابسته به تخصص و پیشینه شرکت‌کنندگان طبقه‌بندی و طراحی شود.



پس از بخش مقدماتی کارگاه، مریم زندی در خصوص بازی‌های Free-to-play و چگونگی طراحی آن‌ها توضیحاتی ارائه کرد. او تک تک افرادی که در طراحی و تولید یک بازی ویدئویی نقش دارند را نام برده و وظایفشان را نیز توصیف کرد. در هر بخش همین‌طور که درباره وظایف افراد صحبت می‌شد، ریزه‌کاری‌ها و نکاتی ارزشمند نیز برای شرکت‌کنندگان توضیح داده می‌شد. بحث بعدی که در دو ساعت اول کارگاه مطرح شد Art Style بازی‌های Free-to-play بود.


در بخش دوم روز اول، کامیار لبافان به صورت عملی و کاربردی، paint یک پروژه ایزومتریک را برای مخاطبان به تفصیل توضیح داد. او در خصوص طراحی object‌ها و شرایط نوری مختلف با هنرجویان صحبت کرده و مهارت‌های جزئی را به آنان توضیح داد. در ادامه کار نمونه‌های مختلف کار طراحی شده و مخاطبان با شیوه طراحی آشنا شدند.



روز دوم کارگاه‌، با مرور کوتاهی از روز اول و پاسخ به پرسش‌های افراد آغاز شد. پس از آن مریم زندی بخش‌های مختلف اجرای کار در پروژه گلمراد را برای مخاطبان به تفصیل و بعضاً Frame به Frame توضیح داد. در دو ساعت دوم روز دوم، کامیار لبافان طراحی Object‌های ایزومتریک را ادامه داده و تکنیک‌ها و چالش‌های هر طرح را برای مخاطبان کارگاه توضیح داد.



در این کارگاه 2روزه مواردی چون UX و UI، اهمیت وجود کارگردان هنری در پروژه، مراحل تولید آرت در بازی‌های موبایل، تقسیم‌بندی و شرح وظایف اعضای تیم، مشکلات به وجود آمده پس از انتخاب آرت استایل، ارایه تجربیات کاری در زمینه‌های گرافیک 2بعدی و 3بعدی، مروری کوتاه بر مبانی نور و سایه، تفاوت‌های زاویه ایزومتریک و پرسپکتیو، چالش‌های طراحی یک آبجکت ایزومتریک و مراحل اجرای آن مورد نظر قرار گرفت.




در این کارگاه 2روزه مخاطبان، با مراحل ساخت یک بازی Free-to-play از منظر هنری آشنا شده و مشکلات و چالش‌های پروژه‌های واقعی در این زمینه را درک کردند. علاوه بر آن نحوه تقسیم وظایف تیم هنری در یک پروژه و همچنین نقش خود در پروژه را آموختند. آشنایی با طراحی ایزومتریک و نحوه حل چالش‌های به وجود آمده در طراحی از دیگر مواردی بود که مخاطبان با حضور در این کارگاه به خوبی آموختند. 



شایان ذکر است کارگاه بعدی مدرسه اینورس، با همکاری استودیوی بازی‌سازی مدریک، در همین زمینه با عنوان «چگونه مانند یک طراح بازی Free to Play فکر کنیم؟» در تاریخ 17 و 18 بهمن برگزار می‌شود. برای شرکت در این کارگاه به صفحه آن در وب‌سایت مدرسه اینورس بروید.


صفحه رویداد چگونه مانند یک طراح بازی Free to Play فکر کنیم