پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش جشن ده‌سالگی مدرسه اینورس

گزارش جشن ده‌سالگی مدرسه اینورس

سه شنبه 7 اسفند 97

جشن ده‌سالگی مدرسه اینورس، روز شنبه، ۴ اسفند، در محل پردیس سینمایی قلهک برگزار شد.

 

این برنامه با هدف جمع‌کردن مجدد خانواده اینورس در کنار یکدیگر و تقدیر و تشکر از افراد تاثیرگذار در رشد اینورس برقرار گردید. این رویداد با حضور پرسنل آموزشگاه، مدرسین، همراهان همیشگی اینورس، هنرجویان ویژه و برخی از اعضای خانواده هریک از گروه‌های نام‌برده برگزار شد. در بخشی از برنامه محصولات جدید مدرسه اینورس معرفی و در بخشی دیگری، چشم‌انداز‌های آن برای سال‌های آتی شرح داده شد.

 

 

در بخش اول این برنامه، علیرضا اردوبادی، موسس مدرسه اینورس، از سختی‌های مسیر شکل‌گیری اینورس صحبت‌ و به چگونگی به تپش افتادن نبض تفکر اینورس اشاره کرد. وی عنوان کرد: "نبض تفکر اینورس از اتاقی کوچک و درحالی شکل‌گرفت که احساس کردیم، بسیاری از افراد، بهترین سال‌های عمر خود را در فضایی سپری می‌کنند که هیچ‌چیزی از آن یاد نمی‌گیرند. فضایی که روز‌ به روز از دانش و علم تهی‌تر می‌شود. تصمیم‌گرفتیم که تغییری اساسی و سخت را در ساختار آموزش کشور ایجاد کنیم. تغییری که همگام با اتفاقات روز دنیا باشد. به دلیل نداشتن اعتبار با انتقادات سختی روبرو شدیم و به دلیل نداشتن سرمایه، جایگاهی برای ارائه هیچ‌چیزی نداشتیم. این نداشتن‌ها تبدیل به بزرگترین قدرت اینورس شدند."

 

وی در ادامه افزود: "در سه‌سال اول راه به حدی طوفانی بود که هیچ‌چیزی به وضوح دیده نمی‌شد. در سال‌های چهارم و پنجم، طوفان‌کمتر شد اما خبری از آبادانی نبود. پس از آن، در طول مسیر، در موقعیت‌های حساس، فرشتگان نجاتی در مسیر ما قرار گرفتند. با حضور مداوم همراهان و فرشتگان نجات، به مرور متوجه شدیم که این مسیر، یک مسیر فردی یا صنفی نیست. ارزشی والا‌تر است که توانایی ایجاد حرکت و تغییر در جامعه را دارد. هم‌اکنون مفتخریم که پرچم‌دار این حرکت هستیم."

 

 

در بخش دوم این رویداد، بخشی از نمونه‌کارهای هنرجویان مدرسه اینورس، به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های اینورس، به حرفه‌ای‌ترین شکل و در قالب Demo Reel به نمایش گذاشته شد.

 

در بخش سوم این برنامه، علیرضا اردوبادی، برای معرفی چشم‌اندازهای اینورس، مجددا بر روی صحنه حاضر شد و صحبت خود را با توضیح درباره افق ۳۰ ساله افراد در زندگی آغاز کرد. وی عنوان کرد: "مدرسه اینورس تا به امروز دو برنامه اصلی را دنبال کرده است. اول ساختن خود اینورس و دوم ساختن راه. بخش اول راهیست که تا به امروز یک سوم آن را طی کرده‌ایم و بخش دوم پس از ۳۰‌ سالگی اینورس تحقق پیدا خواهد کرد. اعلام می‌کنم که مدرسه اینورس در طی ۵‌ سال آینده، نگاه جدیدی به کیفیت آموزش و کارآفرینی خواهد داشت و با زیرساخت‌هایی که در ۳ ‌سال پیش از آن ایجاد کرده، در راستای ساخت بستری برای استحکام جامعه هنری و ایجاد بازارهای جدید قدم بر‌می‌دارد."

 

وی افزود: "امروز روزیست که اعلام می‌کنیم، ما بیشتر از قبل، برای اهدافمان خواهیم جنگید و کارهای جدیدی را که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم را از همین لحظه آغاز خواهیم کرد."


 

در بخش چهارم این برنامه، از محمد خیراندیش، مدرس مدرسه اینورس دعوت شد تا با حضور بر روی صحنه، بخشی از تجربه شخصی خود را با حاضرین به اشتراک بگذارد. وی در خاطره کوتاه خود، از نظم، اشتیاق و تعهد به عنوان سه ویژگی شاخص اینورس یاد کرد.

 

 

در بخش پنجم این برنامه، وبسایت جدید مدرسه اینورس رونمایی شد. در این رونمایی، سه نماینده اینورس، توضیحاتی را در سه بخش فلسفه و نیاز، مشخصات طراحی و امکانات ارائه کردند.

 

در ابتدا پدرام نقیبی به تاثیر جدی ساخت سیستم در رشد مشاغل اشاره کرد و گفت: "اینورس در چند سال گذشته رشد درونی زیادی داشته است. این رشد قطعا در چندسال آینده سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. بر همین اساس، در چند سال آینده، سیستم‌های فعلی ما، پاسخگوی نیاز ما نخواهند بود. از همین‌رو نیاز به Redesign سیستم خود داشتیم. سیستمی که تا حد امکان متکی به نیروی انسانی نباشد و مستقلا ارائه خدمت به مشتریان را بصورتی سریعتر و کارآمد‌تر انجام دهد."

 

وی افزود: "علاوه بر فراهم‌شدن این مزیت در وبسایت جدید، از این پس امکان اندازه‌گیری دقیق کیفیت خدمات و آموزش را خواهیم داشت. موردی که سبب اطلاع سریعتر از مشکلات و نقص‌ها شده و حتی امکان پیش‌بینی مشکلات، پیش از وقوعشان را برایمان فراهم خواهد کرد."

 

 

پس از آن مجید آب‌پرور، طراح UI و UX وبسایت صحبت خود را آغاز کرد. وی از چگونگی جای‌دادن هویت بصری اینورس در وبسایت جدید گفت و از آیکون‌ها، تصاویر، کادر‌های ضخیم با گوشه‌های تیز، رنگ‌های Solid و پس‌زمینه‌های تیره به عنوان مثال‌هایی از این هویت یاد کرد.


 

در بخش پایانی معرفی وبسایت، پرنیا پاوپر مواردی چون دسته‌بندی و فیلترینگ دقیق‌تر، جست‌و‌جو هوشمند، سیستم اطلاع‌رسانی خودکار ایمیلی و پیامکی، سیستم امتیاز‌دهی و سیستم حضور و غیاب آنلاین را به عنوان بخشی از امکانات جدید وبسایت معرفی کرد. وی اعلام کرد که این وبسایت، از تاریخ ۲۴ اسفند 1397، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

 

در بخش ششم این برنامه، از امین حق‌شناس، مدرس مدرسه اینورس دعوت شد تا با حضور بر روی صحنه، خاطراتی را با حاضرین به اشتراک بگذارد. وی از خاطرات زمان شروع همکاری‌اش با اینورس و خاطرات مربوط به مسیر آن صحبت کرد و پس از آن از اینورس بابت فراهم‌کردن بستری برای آشنا‌شدنش با نسل جوان تشکر کرد. نسل جوانی که به گفته وی، در رشد شخصی‌اش بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

 

 

در بخش هفتم این برنامه، امیرحسام میرصادقی بر روی صحنه آمد و بصورت مختصر درباره فعالیت ویژه مدرسین اینورس، صحبت کرد. امیرحسام میرصادقی از مدرسین اینورس به عنوان افرادی یاد کرد که با نهایت تلاش و از روی علاقه درحال تدریس هستند و اطلاعاتشان را بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. وی در انتهای صحبت خود، حاضرین را به تماشای ویدئوی آماده‌شده از مدرسین دعوت کرد.


 

در بخش هشتم این برنامه، پس از به نمایش درآمدن ویدئو مدرسین، علیرضا اردوبادی، موسس مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و با خواندن مورد به مورد نام افراد، از تمامی مدرسین حاضر در سالن دعوت کرد که برای ثبت عکس دست‌جمعی بر روی صحنه بیایند. وی پیش از این دعوت اعلام کرد که تاکنون 109 نفر در مدرسه اینورس تدریس کرده‌اند. وی افزود، ما همیشه تلاش کرده‌ایم که بتوانیم تعداد برابری از مدرسین آقا و خانم را در مدرسه اینورس انتخاب کنیم. از نظر ما این برابری، متنوع‌بودن افکار و عقاید به پرورش دانشجویان بسیار کمک می‌کند. امیدواریم که روزی به این تعداد برابر دست پیدا کنیم.


 

پس از سپری‌شدن استراحت 30 دقیقه‌ای و پذیرایی از مهمانان، بخش بعدی برنامه آغاز گردید.

 

 

در بخش نهم، ایمان گلریز، اولین دانشجوی مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و نسبت به رقابت مدرسه اینورس با آموزشگاه‌های مشابه خارج از کشور ابراز خوشحالی کرد. از نحوه آشنایی‌اش با اینورس گفت و نوع تفکر علیرضا اردوبادی را تحسین کرد.

 

 

در بخش دهم این برنامه، علیرضا اردوبادی از 4 گروه افراد بسیار تاثیرگذار در شکل‌گیری چنین بستری با دسته‌بندی خانواده، معلمان معنوی، فرشتگان نجات و حرفه‌ای‌ها تقدیر و تشکر کرد.

 

 

پس از ثبت عکس یادگاری افراد تاثیرگذار، امرالله فرهادی، موسس مدرسه ویژه و امیر مهدی نجومیان موسس آموزشگاه سی‌رنگ، هریک در بخش‌های جداگانه‌ای، صحبت‌هایی را در رابطه با اینورس ارائه کردند.


امرالله فرهادی عنوان کرد: "به جرات می‌توانم بگویم که امروز، هیچ چیزی به اندازه حضور این خانواده بسیار نازنینی که می‌بینم، نمی‌تواند فردی مانند علیرضا اردوبادی را خوشحال کند. خانواده‌ای که تمام همت خود را بر روی آموزش این همه جوان قرار داده است. من برای این خانواده عمر دراز آرزو می‌کنم. من یقین دارم که با پشتیبانی چنین خانواده‌ای و چنین دوستان نازنینی، مدرسه اینورس و علیرضا اردوبادی هیچوقت کم نخواهد آورد. حضور من در اینجا که از روی علاقمندی من است، بخاطر این است که من هم جزئی از این خانواده بزرگ هستم."

 

وی در ادامه افزود: "آخرین حرف من این است. امروز شما صرفا برای یک چیز آمده‌اید. برای حمایت از اراده، ایمان و باور آدم‌هایی که فکر می‌کنند با آموزش، می‌توانند جهانشان را بهتر کنند."


 

در ادامه امیرمهدی نجومیان عنوان کرد: "در 29 سال‌گذشته که به عنوان آموزگار در حال فعالیت بودم، اولین پرسشی که در برخی از کلاسها از دانشجویان خود می‌پرسم این است؛ به نظر شما هدف ما از بودن در کلاس و اصولا هدف ما از زندگی چیست؟ پاسخ من به این سوال این است که ما برای تغییر به دنیا آمده‌ایم. طبیعتا هرچقدر این تغییر بسوی مثبت‌بودن باشد، مطلوب‌تر و دلنشین‌تر است."

وی در انتها خاطره‌ای از اولین ملاقاتش با علیرضا اردوبادی را روایت کرد و تفاوتش با جوان‌های هم دوره‌اش را شرح داد.


 

پس از آن حامد حکیمی، مدرس مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و از تمامی افرادی که در رسیدن مدرسه اینورس به نقطه فعلی‌اش موثر بودند، تشکر کرد.

 

 

در بخش یازدهم این برنامه، ویدئویی از هنرجویان به نمایش در آمد که در آن هنرجویان تصور خود از 10 سال آینده اینورس را بیان کردند. پس از آن، ویدئویی از ساشا قره‌باغیان، یکی از هنرجویان قدیمی مدرسه اینورس پخش شد که وی در آن، تجربیات خود از حضور در اینورس و تاثیر آن بر زندگی حرفه‌ای اش را تشریح کرد.

 

در بخش دوازدهم این برنامه، از محصول جدید مدرسه اینورس، "INVERSE Online School" رونمایی شد. عقیل حسینیان، مدرس مدرسه اینورس، صحبت‌های خود را درباره این محصول جدید اینگونه آغاز کرد: "برای تمامی افرادی که در طی این سال‌ها از راه‌های دور و از سراسر کشور بصورت پروازی یا زمینی به اینورس می‌آمدند، خبر ویژه‌ای دارم. تا به امروز اینورس از طریق رسانه‌های گوناگونش درخواست‌های مکرر و بسیاری مبنی بر تاسیس شعبه در شهرستان‌ها را دریافت کرده است. خوشحالیم که در چنین روزی مدرسه آنلاین اینورس را به شما معرفی می‌کنیم. این محصول جدید تنها یک پلتفرم آنلاین نیست. این محصول یک مدرسه آنلاین است.

 

وی افزود: "از مزایای این محصول نسبت به سایر پلتفرم‌های آموزشی آنلاین ایرانی، می‌توان به زیرنویس‌داشتن تمام ویدئو‌ها، محدود‌نبودن زبان ویدئوها به زبان فارسی، وجود داشتن امکان رفع اشکال حضوری و  Quizهای آنلاین آن اشاره کرد. ارائه ویدئوهای زبان انگلیسی این پلتفرم از سال 2020 آغاز خواهد شد. این پلتفرم از ابتدای سال 1398 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت."


 

در بخش سیزدهم این برنامه، ویدئویی از مازیار شریفیان، یکی از مدرسین قدیمی اینورس که هم‌اکنون مقیم نیویورک است پخش شد. وی اولین مدرس مقیم خارج از ایران INVERSE Online School خواهد بود. وی در این ویدئو، چگونگی آشنایی‌اش با اینورس را شرح داد و از اشتیاق خود برای برقراری ارتباط از طریق این سرویس جدید با علاقمندان به یادگیری در ایران صحبت کرد.


 

دربخش چهاردهم این برنامه، علی کیانی‌امین، مدرس مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و عنوان کرد: "در چند سالی که من در اینورس حضور داشتم، تمامی مواردی که در این جشن به آنها اشاره شد، خصوصاً حمایت‌های علیرضا اردوبادی و باقی دوستان فعال این مجموعه را دیده‌ام. ما بسیاری از این موارد را در زمان خودمان، در دانشگاه نداشتیم. نیازهایی که کسی پاسخگوی آن نبود. مدتیست که بر حسب اتفاق گذرم به دانشگاه‌ها می‌افتد. متاسفانه اوضاع از سابق نیز بدتر شده است. در این چندسال من حتی در آموزشگاه‌های دیگری با محوریت CG نیز درس داده‌ام و اگر بخواهم حقیقت را بگویم، بنا بر دلایلی، دوستشان نداشتم."

 

وی در ادامه افزود: "هنوز در بسیاری از آنها درحال تدریس هستم و صحبتی که میکنم به ضرر خودم خواهد بود. مدرسه اینورس از گذشته تاکنون یک تفاوت مشخص داشت. در اینجا کسی درحال خالی‌کردن جیب هنرجو نبود. در حقیقت علیرضا حتی برعکس، به فکر پر‌کردن جیب هنرجو هم بود. خیلی از جاها به رایگان کمک‌های اضافه بر سازمان انجام داده است. این موضوع مهم است و جا دارد که از آن تقدیر شود. این مقوله باعث شد که یک بستر امن ایجاد شود. این امنیت بسیار مهم است. من در کلاسهایم این امنیت را در هنرجویانم می‌بینم."

 


 

علی کیانی امین در بخش دیگر از صحبت‌های خود به تفاوت هنرآموزان ایران و خارج از ایران اشاره کرد و گفت: "اصول پایه‌ای که هنرآموزان ما برای رشد‌کردن در صنعت CG لازم دارند، در سیستم‌های آموزشی ما انتقال داده نمی‌شود. تفاوت هنرجویی که در ایران کار می‌کند با فردی که در نقاط دیگر دنیا کار می‌کند در چه چیزی است؟ شکی در این ندارم که هنرآموزان ما بسیار بهتر هستند. مهمترین فرق هنرآموزان ما نداشتن اعتماد به نفس است. هنرآموزان ما در دانشگاه خرد شده‌اند. تجربه شخصی من این بود که محیط و علیرضا اردوبادی این اعتماد به نفس را به من داد که می‌توانید هر ایده جدید و حتی عجیبی را وارد کنید، روی آن کار کنید و بسنجید. و چه خوب که چنین عملکردی به نتیجه رسید."

 

وی در انتهای صحبت خود از علیرضا اردوبادی، مسئولین مدرسه اینورس و از هنرجویانش که شرایط رشد بیشتری را برایش فراهم کرده بودند تشکر کرد.

 


در بخش پایانی این برنامه، علیرضا اردوبادی، از تمامی پرسنل حال حاضر آموزشگاه، پرسنل قدیمی و تیم اجرایی جشن برای حضور بر روی صحنه دعوت کرد و پس از معرفی آنها، تصویر یادگاری پرسنل ثبت شد.

 

 

این رویداد با همراهی و همیاری مجموعه فرهنگی بشرا فیلم، سین کافه و چاپ سپیا برگزار شد. بدینوسیله تشکر خود را از هر سه مجموعه نام‌برده اعلام می‌نماییم.

 


 

همچنین این رویداد توسط روزنامه‌های رسمی کشور (روزنامه شرق، روزنامه اعتماد، روزنامه دنیای اقتصاد) مورد پوشش خبری قرار گرفت. ویدئوهای پخش‌شده در این جشن بزودی در شبکه‌های اجتماعی مدرسه اینورس منتشر خواهد شد.