پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
معرفی رشته «VideoGraphy»

معرفی رشته «VideoGraphy»

سه شنبه 14 آبان 98

برای تهیه یک تصویر خوب و تدوین حرفه‌‍ای آن در درجه اول باید دوربین‌ها، طرز کار آن‌ها، ابزارها و نرم‌افزارهای تدوین را به خوبی شناخت. اما موضوعی که معمولاً از آن چشم‌پوشی می‌شود شناخت علمی نور و رنگ است. متأسفانه بیش‌تر افراد بر این باورند که صرفاً با یادگیری چند ابزار و نرم‌افزار خواهند توانست مشکلات نور و رنگ را حل کرده و به خوبی آن را اصلاح کنند. اما واقعیت این است که برای داشتن تصویری مناسب باید این حوزه را به صورت علمی شناخت و پس از آن یاد گرفت چگونه می‌توان یافته‌های علمی را در نرم‌افزارها به صورت عملی پیاده‌سازی کرد.


با رواج نرم‌افزارهایی مانند DaVinci Resolve در استودیوها و همچنین به‌کارگیری هرچه بیش‌تر دوربین‌های BlackMagic نیاز به یادگیری علمی رنگ‌شناسی و نور اهمیت بیش‌تری یافته است. زیرا بدون داشتن پیشینه علمی از رنگ و نور و واکنش و رفتار آن‌ها در حالات و شرایط مختلف، توان استفاده از این نرم‌افزارها و همچنین به دست آوردن خروجی‌های مناسب دور از ذهن است.


با وجود این چالش و همچنین احساس نیاز روزافزون به تصویربرداران و تدوین‌گرانی حرفه‌ای، هنوز هم توجه مناسبی به کسب مهارت و تربیت نیرو در این حیطه نشده است. مدرسه اینورس با نگاه مداوم خود به بازار کار، وجود چنین خلائی را احساس کرده و تصمیم به طراحی و تدارک رشته VideoGraphy گرفته است.


رشته VideoGraphy مدرسه اینورس، به صورت جامع و متمرکز به Post-production می‌پردازد. هنرجویان این رشته، در ابتدا در علم رنگ‌شناسی (Color Science)، زوایای گوناگون رنگ‌ها و واکنش و خاصیت آن‌ها در مواجهه با نور و محیط‌های مختلف کسب مهارت می‌کنند. پس از آن با دوربین‌های مختلف، خاصیت‌هایشان و نحوه انتخاب دوربین در شرایط محیطی مختلف آشنا می‌شوند.


 اما ادامه برنامه این رشته منحصراً به صورت عملی پیش می‌رود. هنرجویان، تدوین حرفه‌ای را در محیط نرم‌افزار  DaVinci Resolve به صورت تجربی می‌آموزند و در اصلاح رنگ و نور در این نرم‌افزار مهارت کسب می‌کنند. همچنین هنرجویان به صورت عملی نحوه کار با نرم‌افزار Fusion را خواهند آموخت تا بتوانند Renderهای بهتری درDaVinci  تولید کنند.


برای ثبت‌نام در رشته VideoGraphy ابتدا باید درخواست خود را، مبنی بر پذیرش در رشته با کلیک کردن بر روی دکمه "درخواست پذیرش" ثبت کنید.


فرآیند پذیرش پس از ثبت اطلاعات اولیه شما و بررسی آن توسط منتور رشته ادامه خواهد یافت و وضعیت بررسی درخواست برای شما ارسال خواهد شد. با توجه به پیامی ارسالی، می‌توانید ادامه فرآیند ثبت‌نام را در پنل کاربری خود طی کنید.


برای ثبت‌نام در این رشته می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


صفحه رشته ویدئوگرافی