پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
معرفی کتاب «استراتژی بازاریابی هنر»

معرفی کتاب «استراتژی بازاریابی هنر»

چهارشنبه 8 بهمن 99

برای هنرمندان و سازمان‌های هنری، مخاطبان بخش جدایی‌ناپذیری از یک تجربه هنری هستند و برای اهداف کاربردی آن‌ها اهمیت قابل ملاحظه‌‌ای دارند. هنری که نتواند مخاطب را جذب کند به ندرت موفق می‌شود. توجه به فضای پیرامون ذهن مخاطبان را می‌توانیم از وظایف اصلی بازاریابی هنر عنوان کنیم. 


این کتاب نتیجه پژوهشی کیفی در زمینه بازاریابی هنر با تاکید بر بازار ایران است. هدف کتاب استفاده از گفتمان بازاریابی در توسعه هنر و دستیابی به چارچوبی ساده و قابل اجرا در استراتژی بازاریابی است. 


در این کتاب متون معتبر مانند کتاب‌های مرجع به‌روز، راهنمای کاربردی و تجارب جهانی، برگردان و استفاده شده است. همچنین دیدگاه‌های صاحب‌نظران بازار هنر در ایران بررسی و نشست‌های متعدد با هنرمندان، برنامه‌ریزان و مدیران گالری‌های با سابقه ایران مانند اعتماد، شیرین، هما، سیحون و ... برگزار و نتایج آن در کتاب آمده است. 


ساختار کتاب به نحوی است که برای فعالان حرفه‌ای در این بازار و هم علاقه‌‌‌مندانی که در پی فهم عمیق‌تر بازاریابی هنر هستند، مفید باشد. فصل اول کتاب مروری است بر مفهوم هنر، اقتصاد هنر، جایگاه مخاطب و بازیگران اصلی این بازار. فصل دوم به بازبینی چشم‌‌انداز، ماموریت، بررسی محیط داخلی و خارجی و کاربرد مدل STP در بازار هنر می‌پردازد. در فصل سوم تدوین استراتژی‌های بازاریابی و استراتژی‌های برند، قیمت‌گذاری و ارتباطات در بازار هنر به بحث گذاشته شده است. در نهایت در فصل پایانی کتاب ارزیابی و پایش استراتژی‌های بازاریابی به اختصار تشریح شده‌اند. 


در بخش‌های مختلف کتاب سعی شده مباحث به‌روز، کاربردی، متناسب با بازار ایران و در عین حال برخوردار از پشتوانه‌های نظری قابل اتکا باشد. با خواندن این کتاب می‌توان جایگاه و اهمیت بازاریابی هنر را عمیق‌تر درک کرد و فهمید که بازاریابی هنر می‌تواند برای مشارکت مردم در برنامه‌های مختلف هنری و نحوه تعامل آنان با آثار، تا چه حد اثرگذار باشد. 


کتاب استراتژی بازاریابی هنر توسط دکتر مهدی خادمی و شاهین پریخانی تالیف شده و از طریق نشر سیته، منتشر و روانه بازار کتاب شده است.