توضیحات رویداد
کارگاه 2روزه «چگونه مانند یک طراح بازی Free-to-play فکر کنیم؟»
وقتی درباره بازیهای Free to play صحبت میکنیم، صحبت از ژانری جدید نیست، اما میتوان گفت انقلابی است که تقریباً بر تمام جوانب صنعت Game، بازیگران آن، تولید، مارکتینگ و صد البته طراحان و توسعهدهنگان آن تاثیر گذاشته است. امروز میتوان گفت Free-to-play آمده که سالهای سال با ما باشد، زیرا هر روز بر تعداد افرادی که قسمتی از وقت خود را به بازیهای ویدیویی اختصاص میدهند افزوده میشود و آن افراد به سمت بازی خواهند رفت که دسترسی به آن از هر نظر آسانتر باشد. این موضوع فعالان این صنعت را ترغیب کرده تا هر روز تجربهای جدید به بازیکنان ارائه دهند. در ایران هم در سالهای اخیر تمرکز و سرمایهگذاری بر بازیهای Free-to-play افزایش چشمگیری یافته و نیاز به نیروی متخصص در طراحی آن بیش از پیش شده است. مدرسه اینورس با سابقه درخشان در آموزش حوزههای مربوط به گرافیک Game، اهمیت این حوزه را درک کرده و بدین منظور کارگاه 2روزه «چگونه مانند یک طراح بازی Free-to-play فکر کنیم؟» را طراحی کرده است.
این کارگاه 2روزه جوانب مختلف طراحی بازی Free-to-play، تفاوتهای اصلی طراحی بازیهای Premium و Free-to-play، وظایف و مسئولیتهای اصلی طراح در فازهای مختلف پروژه و ... را بررسی میکند.
تیترهای کلی مباحث کارگاه
- آشنایی با جنبههای مختلف طراحی بازی
- تفاوتهای اصلی طراحی بازیهای پرمیوم و F2P و وظایف و مسئولیتهای اصلی این نقش در فازهای مختلف پروژه
- اهمیت دیتا و نقش آن در فرآیند طراحی بازی F2P و طراحی بازی دادهمحور
- ابزارها، مفاهیم و متدهای رایج در فرآیند طراحی بازیهای F2P
- سیر تکاملی طراح بازی F2P و ارتقاء به نقش مدیریت محصول
هدف رویداد
این کارگاه 2روزه جوانب مختلف طراحی بازی Free-to-play، تفاوتهای اصلی طراحی بازیهای Premium و Free-to-play، وظایف و مسئولیتهای اصلی طراح در فازهای مختلف پروژه و ... را بررسی میکند.
فرآیند برگزاری رویداد
در این کارگاه شرکتکنندگان در بحثها و گفتگوهای در جریان شرکت میکنند.
دستاورد شما از این رویداد
- آشنایی دقیقتر با اولویتها، طرز تفکر و روشهای معمول طراحی بازی F2P
- آشنایی با ابزارها، مفاهیم و منابع لازم برای بهبود فرآیند طراحی بازی
- آشنایی با کارکرد دادهها و طراحیبازی داده محور
مخاطبان رویداد
- طراحان بازیهای موبایل با دانش حداقلی در مورد KPIها و طراحان بازی علاقهمند به کار در حوزه بازیهای F2P
- مدیران محصول و صاحبان کسب و کار در حوزه Game
- توسعهدهندگان بازی علاقهمند به ورود به حوزه بازیهای F2P
پیشنیاز برای شرکت در رویداد
- آشنایی با فرآیند تولید بازی و مفاهیم کلی آن
- آشنایی با مفاهیم کلی بازیهای F2P
- آشنایی کلی با KPIهای بازیهای F2P
شرح فعالیتهای رویداد
در ابتدا مقدمهای کلی بر نقش طراحی بازی و زیرمجموعههای این فرآیند پرداخته میشود. سپس به بررسی عمیقتر تفاوتهای دیدگاه و نحوه کار طراحی بازیهای F2P تمرکز میشود. در ادامه به بررسی نقش دیتا و آمار در فرآیند طراحی بازیهای F2P میپردازیم و با الگوهای طراحی مربوط به KPIهای مختلف آشنا میشویم. پس از آن به موشکافی طراحی بازی داده محور میپردازیم. در قسمت بعدی، با ابزارهایی که در مسیر طراحی بازی F2P به کمک طراحان بازی و تیمهای توسعهدهنده میآیند آشنا شده و مفاهیم و روشهای معمول برای فهم و طراحی بهتر را بهتر میشناسیم و مفهوم Designer Toolbox را بررسی میکنیم. در نهایت و به عنوان قسمت پایانی، گریزی به نقش Product Manager میزنیم و به صورت خلاصه با شباهتها و تفاوتهای این نقش با نقش طراحی بازی و نحوه تعامل این دو نقش میپردازیم و مسیر ارتقاء طراحان بازی به این نقش را بررسی میکنیم.