دوره جامع مدلسازی با نرم افزار Maya
نرمافزار مایا یک نرمافزار حرفهای و محبوبترین ابزار برای تولید انیمیشن سهبعدی، مدلسازی، شبیهسازی و رندرینگ در جهان است. این نرمافزار در ساخت انیمیشن، فیلم و بازیهای ویدیویی و همچنین مدلسازی سهبعدی در طراحی صنعتی، تبلیغات و معماری استفاده میشود. با ابزار خاص این نرمافزار شما میتوانید هر آبجکتی از صندلی گرفته تا خودرو و روبات را مدلسازی سهبعدی کنید و از آن در ویدیو، انیمیشن، گیم و فضای دوبعدی گرافیک و تصویرسازی استفاده کنید. مدلسازان حرفهای با استفاده از قابلیتهای رندر پیشرفته مایا مانند Texture و نورپردازی، احجامی واقعگرایانه تولید میکنند و یک حجم خام و ساده را تبدیل به یک حجم خاص میکنند.
مایا، نرمافزار استاندارد در صنعت فیلم و انیمیشن است و یادگیری آن فرصتهای شغلی بیشماری را در زمینههای فیلم و جلوههای ویژه، انیمیشن، صنعت بازیسازی و معماری پیش روی شما قرار میدهد.
دوره جامع مدلسازی با نرم افزار Maya
۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خریداین دوره شامل
- ۱۲ فصل
- ۵۷ درس
- مدت زمان ویدیوی آموزشی: ۱۵ ساعت
- مدت زمان مورد نیاز برای تمرین: ۶۰ ساعت
- سطح: جامع
- گواهی پایان دوره
توضیحات دوره
در دوره جامع «مدلسازی با نرمافزار Maya» شما ابتدا با محیط نرمافزار آشنا میشوید و نحوه تعریف پروژه را یاد میگیرید. در ادامه، به نحوه ساخت احجام اولیه و تنظیمات آنها میپردازید و شیوه جابهجا کردن احجام و تنظیم موقعیت مکانی آنها در نرمافزار را یاد میگیرید. سپس با Pivot Point در مدلها و نحوه جابهجایی آنها و انواع Snapها آشنا شده و یاد میگیرید که آبجکتها را روی هم Align کنید. در فصل بعد، با ابزارهای مدلسازی مثل Extrude،Bevel و Insert Edge Loop آشنا میشوید. در ادامه، مدلسازی میز از روی تصویر، مدلسازی صندلی، ماژیک و اتاق را انجام میدهید.
در فصل بعد با دو ابزار کاربردی NURBS وCurve آشنا میشوید. سپس، مبحث Deformers را بررسی میکنید و با افکتهای Bend، Flare، Sine، Squish و Wave آشنا میشوید. نهایتا یک طناب، بشکه، آباژور، کاناپه، میز، قیچی و سرستون تخت جمشید را مدلسازی میکنید.
در فصل UV، باز کردن UV یک مکعب و یک میز و نسبت دادن تکستچر چوب به آن را یاد میگیرید. سپس به مبحث نورپردازی میپردازیم و شما منابع نوری مایا را میشناسید و نورپردازی یک کره و یک اتاق در شب را یاد میگیرید. نهایتا با مفهوم Texturing آشنا شده و نحوه نسبت دادن تکستچر به شیدر را یاد میگیرید.
مخاطبین دوره
این دوره برای مدلسازان سهبعدی، طراحان گیم، انیماتورها، طراحان صنعتی، معماران و طراحان VFX و تمام کسانی که علاقهمند به ورود و کار در این حوزهها هستند مناسب است.
ملزومات دوره
- کامپیوتر شخصی یا لپتاپ
- نرمافزار Autodesk Maya (حداقل 2018)
سیستم مورد نیاز برای نصب آخرین ورژن مایا را در این لینک ببینید:
https://www.autodesk.com/support/technical/article/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-Autodesk-Maya-2022.html
پیش نیاز دوره
این دوره پیشنیاز خاصی ندارد.
مدل آموزشی دوره
این دوره تمرین محور است و به صورت عملی همراه با اجرای پروژههای متعدد ارائه میشود. تکمیل تمرینها توسط هنرجویان لازمه کسب مهارت در استفاده از این نرمافزار است.
خروجی دوره
با گذراندن این دوره، شما مدلسازی چند شی پیشرفته را در نرمافزار مایا را از ابتدا تا رندر یاد میگیرید و با تمرین میتوانید هر شیای را مدلسازی کنید. با کسب مهارت میتوانید در استودیوهای تولید فیلم و انیمیشن، ساخت بازی، طراحی هویت بصری و شرکتهای تبلیغاتی مشغول به کار شوید یا به صورت فریلنس کسب درآمد کنید.
بعد از گذراندن این دوره میتوانید در دوره «اجرای پروژه پیشرفته در Maya» شرکت کنید.
با گذراندن دورههای مدرسه اینورس، شما گواهی پایان دوره دریافت میکنید.
برچسبها
اطلاعات دوره
آشنایی با مقدمات ۱
آشنایی با محیط نرمافزار و تعریف پروژه
درس ۲
۱۰ دقیقه
نحوه ساخت احجام اولیه و تنظیمات آنها
درس ۳
۸ دقیقه
شیوه جابهجا کردن احجام و تنظیم موقیعت مکانیآنها در نرمافزار (Move, Rotate, Scale)
درس ۴
۱۳ دقیقه
آشنایی با مقدمات ۲
آشنایی با Pivot Point در مدلها و نحوه جابهجا کردن آنها
درس ۱
۱۱ دقیقه
آشنایی با انواع Snapها
درس ۲
۱۴ دقیقه
نحوه Align کردن آبجکتها روی هم
درس ۳
۵ دقیقه
آشنایی با ابزارهای مدلسازی
Extrude
درس ۱
۲۲ دقیقه
مدلسازی یک چکش با استفاده از ابزار Extrude
درس ۲
۵ دقیقه
ابزار Bevel, Insert Edge Loop
درس ۳
۸ دقیقه
وارد کردن تصویر در محیط Maya و مدلسازی یک میز از روی تصویر
درس ۵
۱۱ دقیقه
مدلسازی ۱
Combine, Separate, Merge
درس ۱
۱۰ دقیقه
مدلسازی یک صندلی از روی تصویر
درس ۲
۲۴ دقیقه
مدلسازی ۲
آشنایی با NURBS و Curve
درس ۱
۸ دقیقه
نحوه استفاده از ابزار Revolve و تبدیل NURBS به Polygon
درس ۲
۱۳ دقیقه
ویدئوی تمرین جهت مدلسازی اتاق
درس ۴
۸ دقیقه
آشنایی با NURBS و Curve
آشنایی با ابزارهای Curve
درس ۱
۲۴ دقیقه
آشنایی با ابزارهای Nurbs
درس ۲
۲۴ دقیقه
آشنایی با Deformers
Lattice
درس ۱
۶ دقیقه
Cluster
درس ۲
۸ دقیقه
Bend, Flare, Sine, Squash, Twist, Wave
درس ۳
۱۲ دقیقه
مدلسازی
ساخت مدل یک طناب
درس ۱
۲۲ دقیقه
ساخت مدل یک بشکه
درس ۳
۱۴ دقیقه
ساخت مدل یک آباژور
درس ۴
۳۳ دقیقه
ساخت مدل یک کاناپه I
درس ۵
۳۵ دقیقه
ساخت مدل یک کاناپه II
درس ۶
۲۲ دقیقه
ساخت مدل یک میز I
درس ۷
۱۸ دقیقه
ساخت مدل یک میز II
درس ۸
۱۰ دقیقه
ساخت مدل یک قیچی
درس ۹
۴۹ دقیقه
آشنایی با ابزارهای مدلسازی
Boolean
درس ۱
۱۰ دقیقه
Retopology
درس ۲
۱۴ دقیقه
ساخت سرستون تخت جمشید
درس ۳
۱۲۵ دقیقه
مدلسازی بر اساس کانسپت
درس ۴
۱۰ دقیقه
آشنایی با سیستم Referencing
درس ۵
۱۰ دقیقه
UV
UV چیست؟
درس ۱
۱۲ دقیقه
بازکردن UV یک مکعب
درس ۲
۱۳ دقیقه
بازکردن uv پایه یک میز
درس ۳
۱۲ دقیقه
باز کردن UV میز و نسبت دادن تکسچر چوب به آن
درس ۴
۱۷ دقیقه
Automatic UV, Mapping, Counter Stretch, Normal Based, Auto Seam
درس ۵
۸ دقیقه
باز کردن UV چند آبجکت از Content Browser
درس ۶
۱۴ دقیقه
باز کردن UV کاناپه
درس ۷
۲۸ دقیقه
Lighting
شناخت منابع نور در مایا
درس ۱
۲۲ دقیقه
نورپردازی یک کره
درس ۲
۲۳ دقیقه
نورپردازی یک اتاق در شب (قسمت اول)
درس ۳
۱۶ دقیقه
نورپردازی یک اتاق در شب (قسمت دوم)
درس ۴
۴۱ دقیقه
آشنایی با مفاهیم Render Layer
درس ۵
۲۱ دقیقه
Texturing
آشنایی با مقدمات Texturing
درس ۱
۸ دقیقه
نحوه نسبت دادن تکسچر به متریال
درس ۲
۱۷ دقیقه
Place۲Dtexture, Transparency, Bump
درس ۳
۲۲ دقیقه
استفاده کردن از تصاویر به عنوان تکسچر Refraction, Reflection
درس ۴
۲۳ دقیقه
Sampler info و ساخت متریال ساده فلزی
درس ۵
۱۰ دقیقه
ساخت متریال پارچه
درس ۶
۱۲ دقیقه
ساخت یک متریال
درس ۷
۱۴ دقیقه
خرید های دانشجویان این دوره
در مورد مدرس
- ۴ امتیاز
- ۱۲۹۰ نظر
- ۵ درس