دوره های مدرس
آشنایی با نرمافزار Zbrush و مدلسازی کاراکتر
نرمافزار ZBrush پیشرفتهترین نرمافزار مجسمهسازی یا Sculpting در جهان به حساب میآید. این نرمافزار در صنعت سینما و VFX، انیمیشن، طراحی گیم، کانسپت آرت و صنعت تولید Action Figure به صورت حرفهای استفاده میشود. بدون این نرمافزار بازیهایی مثل God of War و Assassin’s Creed و فیلمهایی مثل Star Trek، ارباب حلقهها و دزدان دریایی کرائیب هرگز چنین کیفیتی نداشتند. ZBrush در نرمافزارهای مجسمهسازی و مدلسازی سه بعدی و در مسیر صنایع زیادی یک انقلاب به راه انداخت. اما چرا؟ تا قبل از نرمافزار ZBrush طراحی کاراکتر دیجیتال به دو بخش تقسیم میشد؛ طراح در بخش اول یک نسخه کم کیفیت (Low Resolution) از کاراکتر را در یک نرمافزار مدلسازی سهبعدی میساخت و بعد آن را وارد یک نرمافزار Sculpting میکرد و جزئیات به آن اضافه میکرد. اما در فضای ZBrush هنرمندان میتوانند از ابتدای پروژه با جزئیات زیاد طراحی کنند. درواقع فضای ZBrush بر اساس مجسمهسازی غیر دیجیتال طراحی شده است، شما با یک خمیر دیجیتال روبرو هستید و میتوانید از تمام تکنیکهای سنتی مجسمهسازی برای شکل دادن به این خمیر استفاده کنید. این خصوصیات نرمافزار و Workflow غیر خطی آن، آزادی خلاقانه زیادی در اختیار هنرمند میگذارد. بسیاری از کانسپت آرتیستها فقط و فقط با نرمافزار Adobe Photoshop و ZBrush کل کانسپتشان را طراحی میکنند چراکه ZBrush تلفیقی بینظیر از امکانات دو بعدی و سه بعدی را در خود دارد.