مسترکلاس جرات فیلمسازی
جرئت فیلمسازی یک مسترکلاس جامع و منحصربهفرد است که توسط پنج کارگردان برجستهٔ ایرانی—مانی حقیقی، حمید نعمتالله، شهرام مکری، کیانوش عیاری و مجید برزگر—با راهبری نیما حسنینسب طراحی شده است. این دورهٔ ۲۰ ساعته به هنرجویان و علاقهمندان فیلمسازی فرصتی استثنایی میدهد تا از تجارب عملی و بومی این اساتید نامآشنا برای تبدیل ایدههای خود به فیلم بهرهمند شوند.
مسترکلاس جرات فیلمسازی
۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خریداین دوره شامل
- ۶ فصل
- ۱۱۱ درس
- مدت زمان ویدیوی آموزشی: ۲۱ ساعت
- مدت زمان مورد نیاز برای تمرین: ۱۰۵ ساعت
- سطح: پیشرفته
توضیحات دوره
ویژگی برجستهٔ این دوره این است که به جای پرداختن به اطلاعات فنی متداول و عمومی، بر روی تجربه حرفهای و دیدگاههای منحصربهفرد پنج کارگردان از پنج نحلهٔ فکری مختلف تمرکز دارد. مسیر آموزشی این دوره شامل ایدهپردازی، تبدیل ایده به فیلمنامه، آمادهسازی پیشتولید، تیمسازی، کارگردانی در صحنه، تدوین، مذاکرات کلیدی در فرآیند تولید و اکران، و همچنین نحوهٔ حضور موفق در جشنوارههای ملی و بینالمللی است.
هدف اصلی جرئت فیلمسازی این است که هنرجویان به مهارتهای علمی و عملی فیلمسازی دست یابند؛ مهارتی که به شما کمک میکند با اعتمادبهنفس بیشتر، ایدههای خود را از مرحلهٔ اولیه تا اکران بهصورت شفاف و هدفمند پیش ببرید و در نهایت با جرئت در مسیر ساخت اولین فیلم خود قدم بگذارید.
مخاطبین دوره
دانشجویان و فارغ التحصیلان کارگردانی و فیلم نامه نویسی/ دانش آموزان هنرستان رشته های نمایشی و کلیه علاقه مندان به حیطه نویسندگی/ کارگردانی و تهیه کنندگی که با مفاهیم سینما آشنایی اولیه دارند
ملزومات دوره
این دوره ملزومات خاصی ندارد با این حال هنرجو میتواند تمرین های ارائه شده توسط اساتید را با دوربین گوشی موبایل و روی میز تحریر خود در منزل انجام دهد.
پیش نیاز دوره
آشنایی عمومی با اصطلاحات حیطه سینما در حوزه نویسندگی، کارگردانی و تولید. هنرجو لازم است کتاب های پایه سینمایی را مطالعه کرده باشد. (به عنوان مثال فیلم نامه نویسی سیدفیلد و نما به نما استیون دی کاتس)
مدل آموزشی دوره
دوره «جرئت فیلمسازی» با الگوبرداری از مسترکلاسهای سینمایی طراحی شده و یک تجربه عملی و تعاملی در کنار اساتید برجسته صنعت سینما ایران است. آموزشهای این دوره، بر پایه مثالهای واقعی از پروژههای سینمایی و چالشهای مرتبط با آن است تا شما را به درک عمیقتری از فرآیند فیلمسازی برساند. همچنین، در پایان دوره شما فرصتی استثنایی برای اجرای یک پروژه عملی دارید تا توسط کارگردان دوره مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
خروجی دوره
در نهایت شما امکان حضور در رویداد سالیانه «جرئت فیلمسازی» را خواهید داشت تا فیلم شما مورد نقد و بررسی قرار گیرد. این فرصتی بینظیر برای دریافت بازخورد و بهبود مهارتهایتان و همچنین ملاقات با افراد برجسته صنعت سینما خواهد بود.
برچسبها
اطلاعات دوره
راهبر دوره : نیما حسنینسب
مانی حقیقی
مقدمه و معرفی: ده فرمان که چگونه در ایران فیلم بسازیم و دیوانه نشویم!
درس ۱
۳ دقیقه
فرمان اول: آزاد باش
درس ۲
۲۰ دقیقه
فرمان دوم: معطل نکن
درس ۳
۱۲ دقیقه
فرمان سوم: صاحب ابزار تولید باش
درس ۴
۲۷ دقیقه
فرمان چهارم: خودت را شهید فیلم نکن
درس ۵
۱۲ دقیقه
فرمان پنجم: از آدمهای درست کمک بگیر و به آدمهای درست کمک کن
درس ۶
۱۸ دقیقه
فرمان ششم: جهانی باش
درس ۷
۱۳ دقیقه
فرمان هشتم: حرص بخور ولی فقط یک ساعت در روز
درس ۹
۱۶ دقیقه
فرمان نهم: با دشمنان مدارا
درس ۱۰
۱۶ دقیقه
فرمان دهم: بعد از خواندن بسوزان
درس ۱۱
۵ دقیقه
شهرام مکری
مقدمه و معرفی
درس ۱
۲ دقیقه
داستان علاقهمندی به سینما
درس ۲
۸ دقیقه
سینهفیلی و شکلگیری عشقِ سینما
درس ۳
۵ دقیقه
چهگونه و چهموقع کار در سینما را شروع کنیم؟
درس ۴
۱۰ دقیقه
تا جایی که ممکن است آماتور بمانید!
درس ۵
۱۲ دقیقه
ابزارها و وسایل فیلم نمیسازد!
درس ۶
۱۲ دقیقه
از تقلید در فیلمسازی نترسید!
درس ۷
۸ دقیقه
سینمای ارزان؛ فیلم لو باجِت و بیبودجه
درس ۸
۷ دقیقه
حضور در بازارهای جهانی: واقعیت یا دروغ؟
درس ۹
۱۴ دقیقه
مخاطب اصلی نقد و تحلیل فیلم کیست؟
درس ۱۰
۶ دقیقه
ایدهها از کجا میآیند؟
درس ۱۱
۱۱ دقیقه
شیوه کار با گروه پشت صحنه
درس ۱۲
۱۰ دقیقه
رابطهی طراحی هنری و فیلمسازی
درس ۱۳
۹ دقیقه
تجربهی مشترک در نوشتن فیلمنامه
درس ۱۴
۷ دقیقه
آدمهای تاثیرگذار در زندگی و مسیر حرفهای
درس ۱۵
۶ دقیقه
استفاده از ایدهها و تاثیر فیلمهای دیگر در مسیر فیلمسازی
درس ۱۶
۸ دقیقه
سینهفیلیا و تاریخ سینما در فیلمسازی
درس ۱۷
۱۱ دقیقه
یافتن مخاطبِ هدف در سینما: از فیلم خودت لذت ببر!
درس ۱۸
۵ دقیقه
پیوند سینما و هنرهای دیگر
درس ۱۹
۱۱ دقیقه
انعطاف در ایده و اجرا و بازیگر با توجه به بودجه و امکانات
درس ۲۰
۱۸ دقیقه
الگوها و کلیشههای ژانر به عنوان نقطهی آغاز فیلم
درس ۲۱
۷ دقیقه
طراحی و کارگردانی در پلانسکانس
درس ۲۲
۱۸ دقیقه
نمای پیوسته یا تدوین در فیلمسازی
درس ۲۳
۳۲ دقیقه
نسبت و تناسب کاراکترها با فضا و میزانسن
درس ۲۵
۱۳ دقیقه
ترکیب فضا و لوکیشن با شخصیتها در میزانسن
درس ۲۶
۱۱ دقیقه
دشواری و چالشهای اجرای نمای بلند پیوسته و فیلمسازی بدون کات
درس ۲۷
۱۰ دقیقه
حمید نعمت الله
مقدمه و معرفی
درس ۱
۷ دقیقه
رابطهی شورانگیز با هنر
درس ۲
۵ دقیقه
لحظهی تصمیم برای فیلمسازی
درس ۳
۱۹ دقیقه
تجربههای سوپرهشت و سینمای جوان
درس ۴
۷ دقیقه
تجربهی ساخت اولین فیلم کوتاه و بلند؛ از «مکبر» تا «بوتیک»
درس ۵
۱۵ دقیقه
نقش تجربهی زیسته در فیلمسازی
درس ۶
۶ دقیقه
فیلمسازی یعنی محدودیت، انتخاب و تصمیم
درس ۷
۱۶ دقیقه
سینما بازی دشوارِ قشنگی است
درس ۸
۷ دقیقه
جوگیر نشو رفیق!
درس ۹
۱۱ دقیقه
انگیزه و مهارت در گروه فیلمسازی
درس ۱۰
۱۱ دقیقه
راههای ورود به دنیای سینما؛ تحصیل یا تمرین و تجربه؟
درس ۱۲
۱۲ دقیقه
با اصالت و صداقت تشنهی یادگیری باش
درس ۱۳
۱۱ دقیقه
راههای آمادگی برای فیلمساختن
درس ۱۴
۸ دقیقه
وحدت و تمرکز روی لحن و محتوا و فرم
درس ۱۵
۱۰ دقیقه
ایجاد و حفظ کشش و گیرایی در فیلمسازی
درس ۱۶
۶ دقیقه
اضطراب خلاقیت و شکستن قانون و قاعده
درس ۱۷
۱۶ دقیقه
شادابی و ابتکار در کار با بازیگران
درس ۱۸
۱۰ دقیقه
شیوههای انتخاب گرامر فیلم
درس ۱۹
۱۱ دقیقه
تدوین، تجلی جادوی سینماست
درس ۲۰
۶ دقیقه
مراقبت از خود و همکاران در فیلم
درس ۲۱
۸ دقیقه
نقش و تاثیر آموزگاران سینمای ایران
درس ۲۲
۱۲ دقیقه
مجید برزگر
مقدمه و معرفی
درس ۱
۱ دقیقه
شروع آشنایی با هنر و سینما
درس ۲
۹ دقیقه
جهانبینی، سلیقه و سبک شخصی
درس ۳
۹ دقیقه
سینمای آماتوری و تجربهی فیلم کوتاه
درس ۴
۱۵ دقیقه
شروع فیلمسازی تجربی و آماتوری
درس ۵
۱۸ دقیقه
چالشهای ورود به سینمای حرفهای
درس ۶
۲۰ دقیقه
از طرح تا اجرا و نمایش فیلم
درس ۷
۲۹ دقیقه
تداوم مسیر فیلمسازی و درسگرفتن از موفقیت
درس ۸
۶ دقیقه
فیلمفارسی به روایت سهراب شهیدثالث!
درس ۹
۱۲ دقیقه
لوکیشن، معماری شهری و فضاسازی
درس ۱۰
۵ دقیقه
ایدهها از کجا میآیند؟
درس ۱۱
۱۲ دقیقه
آموزههای اساسی از تاریخ سینما و فیلمسازان بزرگ
درس ۱۳
۱۴ دقیقه
ورود سینما به ایران و پیشگامان سینما
درس ۱۴
۲۲ دقیقه
درسهای فیلمسازی در گام اول و الگوهایی برای درک جهان فیلمها
درس ۱۵
۲۶ دقیقه
جهانبینی، ارزش نگاه شخصی و شاعرانگی در سینما
درس ۱۶
۱۶ دقیقه
استفاده از امکانات موجود به بهترین شکل
درس ۱۷
۸ دقیقه
تجربههای الهامبخش در سینمای آلترناتیو جهان
درس ۱۸
۱۴ دقیقه
تجربه تهیهکنندگی سینمای مستقل
درس ۱۹
۱۴ دقیقه
عمق، اصالت و صداقت در فیلمسازی
درس ۲۰
۱۱ دقیقه
فستیوالهای جهانی و مدیریت فرهنگی
درس ۲۱
۱۵ دقیقه
کیانوش عیاری
مقدمه و معرفی
درس ۱
۳ دقیقه
اولین مواجهه با هنر و سینما
درس ۲
۵ دقیقه
جرقههای عشق به سینما در کودکی
درس ۳
۷ دقیقه
شروع فیلمسازی آماتوری در نوجوانی
درس ۴
۱۶ دقیقه
سفارش یا نگاه شخصی در سینمای مستند
درس ۵
۶ دقیقه
شروع فیلمسازی حرفهای؛ تحقیق یا داستانگویی
درس ۶
۵ دقیقه
فضای اجتماعی و مشاهدات روزمره برای سوژهیابی
درس ۷
۸ دقیقه
راهکارهای فیلمسازی در شرایط جنگی!
درس ۸
۱۰ دقیقه
ایده و اجرا در یک شب: تجربهی نگارش و ساخت «شبح کژدم»
درس ۹
۱۶ دقیقه
سوژهیابی و پیداکردن شخصیت در زندگی روزمره
درس ۱۰
۲۰ دقیقه
منابع الهام و اقتباس در سینما
درس ۱۱
۱۴ دقیقه
منابع و شیوههای اقتباس ادبی برای سینما و تلویزیون
درس ۱۲
۶ دقیقه
بودجه و سرمایه در فیلم کوتاه و تجربی از فیلم آماتوری گران تا حسابگری نفرتانگیز در فیلمسازی
درس ۱۳
۶ دقیقه
شیوههای انتخاب بازیگر در سینما
درس ۱۴
۸ دقیقه
از ایده تا اجرا؛ ممیزی و نمایش «خانه پدری»
درس ۱۵
۱۷ دقیقه
رابطه منتقد و فیلمساز
درس ۱۶
۹ دقیقه
نقش و تاثیر جایزه و تحسین جشنوارهها
درس ۱۷
۵ دقیقه
شیوههای کارگردانی و اجرا در سینما
درس ۱۸
۵ دقیقه
عادتهای شخصی در نوشتن و کارگردانی
درس ۱۹
۱۱ دقیقه
روش و سلیقهی فیلمساز در انتخاب و هدایت بازیگر
درس ۲۰
۱۳ دقیقه
خودنمایی زننده مقابل دوربین و پرهیز از نمایش هنر
درس ۲۱
۱۲ دقیقه
نقش شاهکارهای سینمای ایران و جهان و بزرگان تاریخ سینما
درس ۲۲
۹ دقیقه
انتخاب گروه و عوامل فیلمسازی
درس ۲۳
۱۰ دقیقه
هر فیلم بازیگران خودش را میطلبد
درس ۲۵
۱۲ دقیقه
انتخاب و معرفی چهرههای جدید برای نقشهای اصلی
درس ۲۶
۱۲ دقیقه
انتخاب و معرفی چهرههای جدید برای نقشهای اصلی
درس ۲۷
۱۰ دقیقه
سوژهیابی براساس اخبار و حوادث: از خبر کوتاه عمل پیوند قلب تا «بودن یا نبودن»
درس ۲۸
۹ دقیقه
ایدهها از کجا میآیند؟
درس ۲۹
۱۲ دقیقه
خرید های دانشجویان این دوره
در مورد مدرس
- ۳ امتیاز
- ۰ نظر
- ۱ درس
مانی حقیقی، حمید نعمتالله، شهرام مکری، کیانوش عیاری، مجید برزگر
مانی حقیقی، حمید نعمتالله، شهرام مکری، کیانوش عیاری، مجید برزگر