پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش رویداد «مشاوره عمومی مدرسه اینورس»

گزارش رویداد «مشاوره عمومی مدرسه اینورس»

دوشنبه 14 بهمن 98

رویداد مشاوره عمومی مدرسه اینورس روز جمعه 4 بهمن، با حضور علیرضا اردوبادی در سینما آستارا برگزار شد.



این رویداد اولین رویداد عمومی مشاوره در مدرسه اینورس بود. مباحث این رویداد طبق سوالات و ابهاماتی که شرکت‌کنندگان رویداد داشتند طراحی شده بود؛ شرکت‌کنندگان همزمان با ثبت‌نام در رویداد، پیشینه و سوالات خود را در وب‌سایت مدرسه اینورس ثبت کرده و در زمان رویداد منتظر پاسخ به سوالات خود بودند.



علیرضا اردوبادی در ابتدای صحبت‌های خود به تاریخچه مشاوره در مدرسه اینورس اشاره کرده و گفت: "از همان اولین روزهایی که، در سال 87 مدرسه اینورس راه افتاد، یعنی اولین هنرجویانی که وارد اینورس شدند، قضیه مشاوره به نوعی شروع شد. من با همه کسانی که درخواست ثبت‌نام داشتند حدود نیم ساعتی صحبت می‌کردم، از جایی به بعد متوجه شدم که من به افراد مشاوره می‌دهم. هرچه که زمان می‌گذشت این موضوع سازمان‌یافته‌تر و جدی‌تر می‌شد. تا 2 سال پیش که تعداد افراد خواهان مشاوره آنقدر زیاد شد که از توانایی یک فرد کاملاً خارج بود. بنابراین تصمیم گرفتیم که جلسات مشاوره را با فرمتی جدید انجام دهیم."



مشاوره عمومی با این مقدمه آغاز شد. در بخش اول درباره پاسخ‌های شرکت‌کنندگان به سوالات موجود در وب‌سایت اینورس بحث‌های انجام گرفت. در ادامه علیرضا اردوبادی پاسخ‌های شرکت‌کنندگان را بر روی نمودار برده و آن‌ها را تحلیل کرد؛ او در هر بخش درباره نحوه توزیع پاسخ‌ها و دلایل این موضوع توضیحاتی ارائه داده و راهگشای شرکت‌کنندگان شد.




در بخش بعدی پرتکرارترین سوالات ثبت شده بر روی وب‌سایت پاسخ داده شد. شرکت‌کنندگان در این رویداد، با شنیدن پاسخ سوالات دیگران، مسائلی که در آینده ممکن است با آن مواجه شوند را دریافت کردند.



اولین سوال درباره نحوه حرفه‌ای شدن و پیشرفت بود؛ علیرضا اردوبادی در این باره گفت: "نباید انتظار داشته باشید که حتماً خیلی سریع در حیطه خود پیشرفت کنید. اگر تنها به کم‌تر از 5% از اهداف خود می‌رسید، نشان می‌دهد که حرکت شما مثبت بوده و می‌توانید سرعت حرکت رو به جلوی خود را آرام آرام بیش‌تر کنید." او در خصوص نحوه برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، استفاده از ماتریس آیزنهاور را پیشنهاد داد.

در پاسخ به سوالی که درباره ناامیدی و جلوگیری از آن بود؛ وی گفت: "ناامیدی جزئی از حرکت رو به جلوست و اگر ناامیدی وجود نداشته باشد پیشرفت هم وجود نخواهد داشت." 




در ادامه به بیش از 15 سوال پرتکرار دیگر پاسخ داده شد. پس از آن چند Case Study که توسط شرکت‌کنندگان نوشته شده بود بررسی و تحلیل شد. 


در بخش پایانی، جلسه پرسش و پاسخ آغاز شد. حضار سوالات خود را پرسیده و ارائه‌دهنده پاسخ سوالات را یک به یک داد. در حین ترک سالن، همکاران تیم آموزش مدرسه اینورس در جایگاه‌های در نظر گرفته شده قرار گرفته و به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.