پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
اعلام نامزد‌های جشنواره بین‌المللی انیمیشن III ANIMAFILM

اعلام نامزد‌های جشنواره بین‌المللی انیمیشن III ANIMAFILM

دوشنبه 3 شهریور 99

هیئت داوران این دوره از جشنواره III ANIMAFILM لیست انیمیشن‌ها و فیلمنامه‌های منتخب جشنواره را اعلام کردند. مجموع آثار دریافتی امسال، 433 اثر از 58 کشور مختلف دنیا بود که از بین آن‌ها 146 اثر به بخش رقابتی مسابقه راه یافت. این رویداد شامل 13 بخش رقابتی بین‌الملل و داخلی خواهد بود. سومین جشنواره ANIMAFILM از 14 تا 18 اکتبر 2020 در باکو برگزار می‌شود.


بیشترین آثار دریافتی طبق روال هر سال از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا و فرانسه بوده و نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است. نکته‌ قابل توجه جشنواره امسال، افزایش آثار دریافتی از کشور آذربایجان است. Rashid Aghamaliyev دبیر جشنواره این موضوع را نشان دهنده شروع رشد دوباره صنعت انیمیشن در آذربایجان دانست و ابراز خوشحالی کرد.



ارزیابی آثار منتخب و انتخاب برگزیدگان نهایی در تاریخ 18 اکتبر امسال به همراه اختتامیه رویداد II ANIMAFILM اعلام خواهد شد. علاوه بر رقابت در بخش فیلم‌های آذربایجان، یک بخش رقابتی جدید با عنوان "بهترین انیمیشن کوتاه آذربایجان" برای این دوره از ANIMAFILM با همکاری سفارت فرانسه در جمهوری آذربایجان، انستیتوی فرانسه در جمهوری آذربایجان (IFA) و با حمایت جشنواره بین‌المللی فیلمAnnecy International Animated در نظر گرفته شده است. برنده امسال جشنواره ANIMAFILM شانس حضور در جشنواره 2021 Annecy در فرانسه را دارد و گواهی حرفه‌ای MIFA را دریافت می‌کند. پرواز برگشت به فرانسه و اسکان در انسی توسط IFA برای برنده تامین خواهد شد. از دیگر بخش‌های اضافه شده به این رویداد، رقابت "بهترین فیلمنامه آذربایجانی برای فیلم کوتاه انیمیشن" با همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان می‌باشد. برگزیده این بخش نیز یک دوربین عکاسی دریافت خواهد کرد.


جشنواره امسال به انیمیشن فرانسوی اختصاص دارد. این جشنواره توسط وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، اتحادیه فیلمسازان جمهوری آذربایجان، سفارت جمهوری چک در جمهوری آذربایجان، سفارت فرانسه در جمهوری آذربایجان، انستیتوی فرانسوی در جمهوری آذربایجان، مرکز سینمایی نظامی، انتشارات موجو، انتشارات برات عبدالهایف و سایر شرکاء و حامیان مالی پشتیبانی می‌شود.