پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
GeForce RTX 3090 سرعت overclock ۲.۵۸ گیگاهرتزی را ثبت کرد

GeForce RTX 3090 سرعت overclock ۲.۵۸ گیگاهرتزی را ثبت کرد

دوشنبه 21 مهر 99

Kingpin، با overclock کردن GeForce RTX 3090، رکورد جهانی 3DMark را شکست. او به کمک سیستم خنک‌کننده نیتروژن مایع روی کارت گرافیک طراحی شده توسط EVGA، توانست به سرعت ۲.۵۸ گیگاهرتزی دست پیدا کند.


در عکسی که Kingpin در فیسبوک منتشر کرده است، صفحه نمایش کوچکی نیز روی کارت گرافیک قرار گرفته است.


بیشتر جزئیات این کارت گرافیک هنوز اعلام نشده است، مانند طراحی فاز قدرت، تعداد سنسورهای حرارتی (تعداد بسیار زیادی روی مدل 2080 Ti قرار دارد)، سرعت clock و غیره.


با این وجود رسیدن به سرعت ۲٬۵۸۰ مگاهرتزی فوق العاده است. نسخه پایه‌ Nvidia RTX 3090 تا ۱٬۶۹۵ مگاهرتز بالا می‌رود (از سرعت clock پایه ۱٬۳۹۵ مگاهرتزی)، پس نسبت به مدل مرجع، شاهد افزایش سرعت ۸۸۵ مگاهرتزی هستیم.


همراه با پردازنده اینتل Core i9-10900KF با خنک‌کننده آب، Kingpin در صدر رکوردهای 3DMark قرار گرفته است. امتیاز گرافیکی ثبت شده‌ آن ۱۶٬۶۷۳ است که آن را در فیسبوک منتشر کرده است. RTX 3090 با کسب تمام ۱۰۰ جایگاه برتر رده‌بندی (با حداقل امتیاز ۱۳٬۵۳۵)، پیروزی مقتدرانه‌ای را بدست آورده است. 


هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت این محصول در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که توسعه‌دهندگان به سختی در حال کار هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آن را آماده کنند.