پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
کامپیوتر جیبی با پشتیبانی از 4K

کامپیوتر جیبی با پشتیبانی از 4K

چهارشنبه 11 تیر 99

در مقابل کامپیوترهای عظیم‌الجثه Full-tower (کیس‌هایی با ارتفاع ۵۶ سانتی‌متر یا بیشتر)، مینی‌ کامپیوترها قرار می‌گیرند که به قدری کوچک هستند که در گوشه‌ای از روی میز جای می‌گیرند. اما از آن هم کوچکتر LarkBox است که حتی در جیب یا کف دستتان نیز جا می‌شود. جالب‌تر آن که با این ابعاد از خروجی 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق ادعای سازنده چینی آن یعنی Chuwi، این دستگاه «کوچکترین مینی کامپیوتر 4K جهان» است. با توجه به ابعاد ۶x۶x۴.۳ سانتی متری، نمی‌توان ایراد خاصی از این ادعا گرفت.



از مشخصات LarkBox می‌توان به پردازنده Celeron J4115 از اینتل، ۶ گیگابایت رم LPDDR4 و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع eMMC اشاره کرد. البته اگر می‌خواهید به حافظه سریع‌تر و با ظرفیت بیشتری دسترسی داشته باشید، امکان ارتقای آن نیز وجود دارد.

اینتل Celeron J4415 را در وب‌سایت خود لیست نکرده است اما این پردازنده، چهارهسته‌ای و سرعت Clock پایه آن ۱.۸ گیگاهرتزی و حداکثر قدرتش ۲.۴ گیگاهرتز است.

در زمینه درگاه‌ها نیز LarkBox عملکرد خوبی دارد و دارای ۲ درگاه USB 3.0، یک پورت USB Type-C، درگاه HDMI، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه microSD است. پشتیبانی از Wi-Fi 5 و Bluetooth 5 هم از دیگر ویژگی‌های آن است.

قیمت پیش‌فروش این محصول ۱۵۵ دلار آمریکا است که بعد از شروع عرضه در ماه آگوست، این قیمت به ۱۹۹ دلار می‌رسد.