پربازدیدترین خبرها
نتیجه ای یافت نشد!
گزارش معارفه دوره کارشناسی شبکه‌های اجتماعی

گزارش معارفه دوره کارشناسی شبکه‌های اجتماعی

شنبه 27 بهمن 97

معارفه دوره کارشناسی شبکه‌های اجتماعی، روز پنجشنبه، 25 بهمن، در محل مدرسه اینورس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، علیرضا اردوبادی، موسس مدرسه اینورس، بحث را با مطرح‌کردن مشکل کمبود نیروهای توانمند و آگاه در حوزه مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد و گفت، در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری نیازمند نیرو در این زمینه هستند که در استخدام افراد کارآمد، متخصص و خبره مشکل جدی دارند؛ امیدواریم که با آموزش در این حوزه بتوانیم بخشی از این نیاز جدی بازار کار را مرتفع و افراد جدیدی را به آن وارد کنیم.

 

گزارش-معارفه-دوره-کارشناسی-شبکه‌های-اجتماعی1

 

پس از آن حسین وحدانی، مدرس این دوره، بحث خود را با بیان تجربیات‌کاری خود آغاز کرد و گفت: "در گذشته، در زمانی که در نشریات چاپی فعالیت داشتم، یکی از مشکلات بزرگ، وجود‌نداشتن بازخورد از سوی مخاطب بود. ما حتی نمیدانستیم که مخاطب با محتوای ما ارتباط برقرار می‌کند یا نه، ولی در عصر حاضر، دریافت بازخورد در سریعترین زمان ممکن و بواسطه کوچکترین نشانه‌ها از جمله، Like، Dislike، Share، Emoji و ... امکانپذیر شده است."

 

وی در ادامه گفت: "این بستر پویا بسیار گسترده است و از همین رو نیاز به مدیریت جدی دارد و تنها کسانی در این فضا موفق به مدیریت هستند که مجموعه‌ای از مهارت‌ها را داشته و به آنها مسلط باشند. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بگوییم، لازم نیست تمامی مهارت‌ها را به میزان عالی و حرفه‌ای داشته‌باشند، بلکه تنها لازم است با آنها آشنا باشند."

 

 

حسین وحدانی در ادامه عنوان کرد: "یکی از اهداف جدی ما در این دوره، یادگرفتن بازی پشت‌صحنه یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که عموماً توسط تیم‌های اجرایی چند نفره مدیریت می‌شوند. در این دوره قصد نداریم تکنیک‌های اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگری آموزش بدهیم بلکه قصدمان آموزش قسمتی مهم از این کار، یعنی چگونگی ارتباط‌گیری و اثرگذاری بر روی دیگران است."

 

وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: "بر روی پلتفرم‌ها تمرکز نخواهیم کرد. پلتفرم‌ها در طی سال‌ها می‌آیند و می‌روند و هیچگاه برای همیشه باقی نمی‌مانند. آنچه باقی می‌ماند، 

میل به برقراری ارتباط میان افراد است. در این دوره بر روی چگونگی برقراری و حفظ هر نوع ارتباطی اعم از آموزشی، بیزینسی، حسی و ... با مخاطبان کار خواهیم کرد. یادگیری پلتفرم به تنهایی ارزش ندارد و باید کانسپت پشت هر پلتفرم را آموخت. این همان چیزیست که در این دوره تلاش می‌کنیم به آن پایبند باشیم."

 


 

حسین وحدانی در اواسط برنامه، ویژگی‌های یک بازاریاب و مهارت بازاریابی را مورد بحث قرار داد و به میزان نفوذ بازاریابی در زندگی روزمره شرکت‌کنندگان اشاره کرد. پس از آن دلایل پس‌زدن بازاریابی از جانب مردم را مطرح کرد و گفت: "مردم به بازاریابی نیاز ندارند، مردم یاد گرفته‌اند که خودشان نیازشان را برطرف کنند. به عبارتی دیگر، مردم به بازاریابی نیاز ندارند مگر اینکه قبل از بازاریابی از آنها اجازه گرفته شده باشد یا خودشان به سراغ پیام‌های بازاریابی رفته باشند."

 

وی پس از آن شرکت‌کنندگان را با دو روش بازاریابی با نام‌های Permission Marketing و Inbound Marketing آشنا کرد و منظور خود از انتخاب نام این دوره را روشن ساخت. وی افزود: " اگر درباره کارشناسی شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، در اصل درباره بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) صحبت می‌کنیم. از سوی دیگر در این دوره تلاش می‌کنیم که هدف‌گذاری مشخصی داشته باشیم، فلسفه وجودی و ویژگی‌های هر رسانه یا ابزار را به درستی بشناسیم، درک درستی از برندینگ و مخاطب هدف خود داشته باشیم، توانایی ماندگار کردن پیام خود در ذهن مخاطب را بدست آوریم، اصول ارتباط با مخاطب خود را بشناسیم و نتایج کارهای خود را تجزیه و تحلیل کنیم."

 

 

حسین وحدانی در بخش پایانی این معارفه، "بازاریابی درون‌گرا" با زیرمجموعه‌های بازاریابی محتوا، قیف کسب‌و‌کار، مخاطب هدف، پرسونای مشتری و "استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی" را با زیرمجموعه‌های اصول روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی، خلاقیت و پرورش ایده، ماندگار‌کردن ایده‌ها، تفرکر استراتژیک و "مهارت‌های ضروری تولید نشر و محتوا در شبکه‌های اجتماعی" را با زیرمجموعه‌های Copywriting، مبانی سواد بصری، شناخت ابزار و رسانه‌ها، اندازه‌گیری نتایج و آنالیز داده‌ها را به عنوان سرفصل‌های آموزشی اصلی این دوره معرفی کرد.

 

 

 

برای مشاهده ویدئو کامل این رویداد به IGTV صفحه مدرسه اینورس در اینستاگرام مراجعه نمایید.

 

ظرفیت اولین گروه کلاسی این دوره در روز معارفه تکمیل شد. درصورتی که مایل به ثبت‌نام در این دوره هستید، به صفحه اختصاصی دوره کارشناسی شبکه‌های اجتماعی در وبسایت مدرسه اینورس مراجعه کرده و دوره را رزرو نمایید. پس از اضافه‌شدن گروه کلاسی‌جدید، شروع ثبت‌نام به شما اطلاع داده خواهد شد.