بالاترین امتیاز

مبانی طراحی هارد سرفیس

فیلم Transformerها، اسلحه‌های بازی Call of Duty و کاراکتر Wall-E، همه نتیجه کار طراحان Hard-Surface هستند. معمولا یک نیاز اساسی در پروژه‌های گیم، انیمیشن و فیلم، طراحی Concept برای طراحی ماشین‌ها یا به طور کلی موضوعات مکانیکی است. یکی از دغدغه‌های اصلی کانسپت آرتیست‌هایی که با هارد سرفیس سر و کار دارند، این است که آیا طراحیشان باید مطابق اصول مهندسی مکانیک باشد یا اینکه صرفا مبانی زیبایی‌شناسی تعیین کننده کیفیت اثر نهایی هستند؟ دو رویکرد اصلی در طراحی کانسپت هارد سرفیس وجود دارد: رویکرد اول کاملا عمل‌گرا، مکانیکی و واقع‌گرایانه است در حالی که رویکرد دوم صرفا زیبایی‌شناسانه است. اما در دنیای پیرامون ما، در سازه‌های مکانیکی (مانند موتورسیکلت، دستگاه‌های غول پیکر کارخانه‌جات و بیل مکانیکی) نوعی زیبایی نهفته است که طراحان کانسپت هارد سرفیس باید بتوانند آن را کشف کنند. در چنین ماشین‌هایی، اصولی مانند تعادل، تناسب، ریتم، کنتراست و سایر عناصر بصری، نوعی زیبایی را ایجاد کرده‌اند. با کشف و درک این زیبایی‌ها، ما می‌توانیم آن‌ها را وارد طراحی‌های خودمان کنیم. اما چطور؟ با ساده‌‌سازی ماشین‌های پیچیده، ما به سازه‌های ساده‌تر و قابل درکی می‌رسیم. به این شکل ما می‌توانیم قسمت های اصلی تشکیل‌دهنده آن‌ها را پیدا کنیم. با به‌ کارگیری اصول و مبانی هنرهای بصری در طراحی هارد سرفیس، می‌توانیم سازه‌هایی زیبا و در عین حال منطقی و باورپذیر برای کانسپت طراحی کنیم، مانند ماشین Batman و کاراکتر های بازی Mass Effect و Halo.

۴.۴ (۵۲ ) محمد حسین عطاران
فارسی
سطح: جامع

۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان

افزودن به سبد خرید
این دوره شامل
  • ۱۸ فصل
  • ۵۷ درس
  • مدت زمان ویدیوی آموزشی: ۱۳ ساعت
  • مدت زمان مورد نیاز برای تمرین: ۵۲ ساعت
  • سطح: جامع
  • گواهی پایان دوره

توضیحات دوره

در دوره آنلاین «مبانی طراحی هارد سرفیس» شما با مشاغلی که با Hard Surface سر و کار دارند و زیرمجموعه‌های این حیطه تخصصی آشنا می‌شوید. سپس در مبحث ساده‌سازی، نحوه تحلیل ماشین‌های پیچیده و تبدیل آنها به احجام ساده‌تر را یاد می‌گیرید. در این راستا، با اجزای اصلی تشکیل‌دهنده هر گونه ساختار مکانیکی آشنا می‌شوید. در این دوره، ما هم انواع سازه‌های مکانیکی واقعی مثل موتور هواپیما و ماشین‌آلات معدن و هم نمونه آثار هنرمندان شناخته شده هارد سرفیس را بررسی و تحلیل می‌کنیم. بعد از یادگیری سه بخش اصلی تشکیل دهنده ساختارهای مکانیکی (پوسته، اسکلت و سیستم‌های داخلی یک سازه) به معرفی دو رویکرد اصلی (یعنی رویکرد مکانیکی و زیبایی‌شناسانه) در طراحی کانسپت هارد سرفیس می‌پردازیم و در نهایت با رویکرد ترکیبی(Hybrid) آشنا می‌شویم و آن را به عنوان چراغ راه در نظر می‌گیریم. در ادامه به مبانی هنرهای تجسمی نگاهی می‌اندزیم و به صورت کاربردی برای درک زیبایی‌شناسی سازه‌های مکانیکی از آن استفاده می‌کنیم. متناظر هر عنصر بصری را در دنیای هارد سرفیس می یابیم و با نحوه اعمال آن در اثر به صورت عملی آشنا می شویم. در طی این دوره 3 قانون اساسی در طراحی هارد سرفیس را بررسی می‌کنیم که یادگیری آنها به تنهایی 75% دانش لازم برای تهیه یک کانسپت قابل قبول مکانیکی را در اختیار شما قرار می دهد. در انتها شما یک پروژه کامل را از ابتدا تا انتها با تکنیک مورد علاقه خود اجرا می‌کنید.

مخاطبین دوره

این دوره برای تمام کانسپت آرتیست‌ها و طراحان دو بعدی و سه بعدی مناسب است.

ملزومات دوره

    نرم‌افزار Adobe Photoshop

پیش نیاز دوره

    آشنایی با نرم‌افزار Adobe Photoshop , این دوره وابسته به نرم‌افزار خاصی نیست و تمرین‌ها به دلخواه شما با هر تکنیکی‌، دو بعدی، سه بعدی، دیجیتال پینت و مجسمه‌سازی قابل اجرا هستند.

مدل آموزشی دوره

بخشی از مباحث این دوره به شکل تئوری بررسی می‌شوند و برای درک کامل هر مبحث تمرینی در نظر گرفته شده که باید توسط هنرجو تکمیل شود. در پایان دوره شما یک پروژه کامل هارد سرفیس را از ابتدا تا انتها انجام می‌دهید. مباحث این دوره وابسته به هیچ نرم‌افزار خاصی نیستند. پروژه‌ های انجام شده در این دوره با نرم افزارهای Adobe Photoshop, Zbrush و Blender انجام می‌شوند اما شما می‌توانید با هر تکنیک(دو بعدی، سه بعدی، مجسمه، طراحی دستی و ...) و هر نرم‌افزاری که خودتان به آن مسلط هستید، آموخته‌های خود را اجرا کنید. هر چند که برای انجام تمرین های هر فصل، آشنایی با Adobe Photoshop ضروری است.

خروجی دوره

در این دوره شما مبانی طراحی هارد سرفیس و نحوه تحلیل آن را یاد می‌گیرید و تمرین‌هایی در این مبحث انجام می‌دهید. در پایان این دوره شما یک پروژه کامل هارد سرفیس را از ابتدا تا انتها اجرا می‌کنید. با گذراندن دوره‌های آنلاین مدرسه اینورس، هنرجویان گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

اطلاعات دوره

۱۸ فصل
۱۳ ساعت
فصل ۱
۲۹ دقیقه
فصل ۲
۱۹ دقیقه
فصل ۳
۳۹ دقیقه
فصل ۴
۶۸ دقیقه
فصل ۵
۲۰ دقیقه
فصل ۶
۱۹ دقیقه
فصل ۷
۱۷ دقیقه
فصل ۸
۳۱ دقیقه
فصل ۹
۴۱ دقیقه
فصل ۱۰
۲۳ دقیقه
فصل ۱۱
۳۸ دقیقه
فصل ۱۲
۴۱ دقیقه
فصل ۱۳
۱۰ دقیقه
فصل ۱۴
۲۰ دقیقه
فصل ۱۵
۱۲ دقیقه
فصل ۱۶
۲۸ دقیقه
فصل ۱۷
۱۶ دقیقه
فصل ۱۸
۳۴۰ دقیقه

خرید های دانشجویان این دوره

دوره جامع نرم‌افزار Blender ۲۴ ساعت
تومان ۴,۳۹۹,۰۰۰

در مورد مدرس

محمد حسین عطاران
  • ۴ امتیاز
  • ۶۶۳ نظر
  • ۲ درس

امتیاز دانشجوها

دوره های دیگر مدرس